2015-10-13, 17:42
Medlem
S.Kandals avatar
Studio 1 precis nyss. Tino Sanandaji gjorde ett sällsynt gästspel i pk-media. Han debattera mot någon professor från Linköpings universitet som proklamerar den rättrogna läran, minns tyvärr inte namnet på gynnaren.
Tino gjorde som vanligt ett gediget intryck men överlägset bäst var den energiske herre som fick sätta punkt på debatten, han mosade professorns argument något makalöst och fick i det närmaste tyst på all kritik. Han påminde till sättet något om Hans Rosling fast bra mkt bättre, hoppas han dyker upp regelbundet i media framöver för då får sd 5-10% till. Minns tyvärr inte vad han hette heller då jag satt bakom ratten i rusningstrafik.
Detta inslag kan således rekommenderas!!

Sd segertåg i den logiska läran går vidare, snart vinner vi kampen mina vänner!!
Senast redigerad av S.Kandal 2015-10-13 kl. 17:45.
Citera
2015-10-13, 17:43
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Precis när denne Stefan Jonsson har framkallat ett raseri i mig med sitt besvärande svammel, så ges ordet till denna historieprofessor Lars Trädgårdh. Okänd för mig.

Och han skriver något av radiohistoria i P1, genom att helt ogenerat och sakligt beskriva Sverige som nationalstat och vilken betydelse det har för hur samhället, i någon mening, skall skötas. Jag häpnar. Hatten av för denna Lars Trädgårdh.

Huruvida detta var ett misstagfrån P1:s sida, eller om de högre cheferna, inklusive högsta hönset, börjar bli rädda för eftermälet, låter jag ännu vara osagt.

Ja det förvånade mig, jag trodde att nu skulle vänstergalningen få stöd av en tredje röst som skulle agera domare. Men han sa emot jonsson och framhävde nationalstatens plikt mot medborgarna i första hand. För ett tag sen hade väl Tino inte fått vara med och nån vänstergalning hade fått sista ordet, men nu fick Trädgårdh avsluta (och journalisterna avbröt Jonsson när denne flrsökte babbla på mot slutet). Jag upplevde f ö att journalisterna var lite oroliga och inte köpte Jonssons prat som de brukar, de lät kritiska och ville höra Tinos åsikt (han gjorde bra ifrån sig, kulturmarxister som Jonsson är inte vana att bli starkt ifrågasatta med fakta, de är vana vid skyddad verkstad men nu var det svårare att ljuga plötsligt...)
Citera
2015-10-13, 17:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Studio 1 precis nyss. Tino Sanandaji gjorde ett sällsynt gästspel i pk-media. Han debattera mot någon professor från Linköpings universitet som proklamerar den rättrogna läran, minns tyvärr inte namnet på gynnaren.
Tino gjorde som vanligt ett gediget intryck men överlägset bäst var den energiske herre som fick sätta punkt på debatten, han mosade professorns argument något makalöst och fick i det närmaste tyst på all kritik. Han påminde till sättet något om Hans Rosling fast bra mkt bättre, hoppas han dyker upp regelbundet i media framöver för då får sd 5-10% till. Minns tyvärr inte vad han hette heller då jag satt bakom ratten i rusningstrafik.

Sd segertåg i den logiska läran går vidare, snart vinner vi kampen mina vänner!!

"Stefan Jonsson, professor vid Linköpings universitet, Tino Sanandadji, doktor i nationalekonomi vid University of Chicago och Lars Trädgårdh, professor i historia i programmet."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6277608
Citera
2015-10-13, 17:50
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Stefan Jonsson, professor vid Linköpings universitet, Tino Sanandadji, doktor i nationalekonomi vid University of Chicago och Lars Trädgårdh, professor i historia i programmet."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6277608

Briljant, jag bugar och bockar!
Citera
2015-10-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Ja det förvånade mig, jag trodde att nu skulle vänstergalningen få stöd av en tredje röst som skulle agera domare. Men han sa emot jonsson och framhävde nationalstatens plikt mot medborgarna i första hand. För ett tag sen hade väl Tino inte fått vara med och nån vänstergalning hade fått sista ordet, men nu fick Trädgårdh avsluta (och journalisterna avbröt Jonsson när denne flrsökte babbla på mot slutet). Jag upplevde f ö att journalisterna var lite oroliga och inte köpte Jonssons prat som de brukar, de lät kritiska och ville höra Tinos åsikt (han gjorde bra ifrån sig, kulturmarxister som Jonsson är inte vana att bli starkt ifrågasatta med fakta, de är vana vid skyddad verkstad men nu var det svårare att ljuga plötsligt...)

Ja, en av de bästa debatterna på SR någonsin! En debatt där hårda, vettiga och självklara argument mot massinvandringskatastrofen tillåts framföras av kompetenta personer. Man hade velat sitta och njuta av Tinos och Trädgårdhs utläggningar hur länge som helst och känna hur tron på sans och vett växte inombords.

Och då bryter man för ett reportage om en turkisk utställning om fikonlövets roll i konsten...(jag skojar inte).
Senast redigerad av Bud Fox 2015-10-13 kl. 18:05.
Citera
2015-10-13, 18:06
Medlem
Antar att denne Stefan Jonsson är ett exempel den så kallade sanningsrelativismen.
Citera
2015-10-13, 18:13
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata
Antar att denne Stefan Jonsson är ett exempel den så kallade sanningsrelativismen.

Ja den byfånen kallar Tinos resonemang för "ideologiskt" medans det enda han sitter och säger själv är substanslösa svävande formuleringar om att "det går bra nu" och att det måste fortsätta välla in parasiter -- i all evighet.
Citera
2015-10-13, 18:19
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Precis när denne Stefan Jonsson har framkallat ett raseri i mig med sitt besvärande svammel, så ges ordet till denna historieprofessor Lars Trädgårdh. Okänd för mig.

Och han skriver något av radiohistoria i P1, genom att helt ogenerat och sakligt beskriva Sverige som nationalstat och vilken betydelse det har för hur samhället, i någon mening, skall skötas. Jag häpnar. Hatten av för denna Lars Trädgårdh.
För något år sedan var det ett seminarium om nationalism som sändes i Kunskapskanalen.
Vill minnas att Trädgårdh medverkade tillsammans med en östeurope boendes i London samt en Iranier (?) som bla har skrivit en bok om sökandet efter Svenskhet på en motorcykelresa genom landet.

Alla tre var verkade mycket kloka och var överrens om att Nationalism är viktigt för alla samhällen och att utan Nationalism ingen integrering, tyvärr har jag ingen länk men det borde ju gå att hitta programmet som var ytterst sevärt och klargörande.
Citera
2015-10-13, 18:44
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Klar lyssningsvärt. Migrationsforskaren påstår först i diskussion med Tino att Sverige och Tyskland ensamma valt att stå upp för asylrätten för att därefter i diskussionen med Trädhgård påstå att vi inte har något val.

Ridå.

Bra svar från Lars Trädhgård när postmarxisten hävdade att det inte går att välja mellan en syrisk migrant och en svensk fattigpensionär pga internationella avtal. Trädhgård slog bort det direkt och påpekade mycket riktigt att val det har vi ofta i det här landet. Postmarxisten har uppenbarligen missat att ett par miljoner svenskar redan klart och tydligt gjort ett val. Det är väljarna som till slut väljer vart skattepengarna ska gå, inte värdegrundsdemokraten Stefan Jonsson och andra godhetsknarkare. Vad väljarna tycker om Löfvens försök till att rädda världen det får vi reda på nästa val.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-10-13 kl. 19:21.
Citera
2015-10-13, 18:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Ja, situationen blev ju presenterat på ett enkelt sätt:

"Bleeding heart"-flum (~Sverige som världsfrälsare) vs. den pragmatiska verkligheten.
Citera
2015-10-13, 18:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vill minnas att Trädgårdh medverkade tillsammans med en östeurope boendes i London samt en Iranier (?) som bla har skrivit en bok om sökandet efter Svenskhet på en motorcykelresa genom landet.

Alla tre var verkade mycket kloka och var överrens om att Nationalism är viktigt för alla samhällen och att utan Nationalism ingen integrering.

Multi-kulti-hypotesen har aldrig fått nått vidare belägg (jag räknar inte flumideologisk propaganda som belägg), men däremot är det mycket som talar emot den.
Citera
2015-10-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.TerreBlanche
Ja den byfånen kallar Tinos resonemang för "ideologiskt" medans det enda han sitter och säger själv är substanslösa svävande formuleringar om att "det går bra nu" och att det måste fortsätta välla in parasiter -- i all evighet.

Självklart var Sanandajis resonemang ideologisk. Men om vi hade stängt gränserna för länge sedan hade även Sanandaji trampat runt i iranska Kurdistan än idag, tillsammans med sina föräldrar. Han är lite av en onkel Tom, en nyttig idiot för SD. Kanske tänker han att Sverige var ett bra land när han och hans föräldrar fick asyl här men att det räcker nu eftersom hela hans släkt har fått komma hit. Därmed inte sagt att de två andra karlarna som fick säga sitt på P1 inte styrdes av sina respektive ideologier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in