2015-10-21, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Jag såg en ny video på YT med Tino. Kunskap och information är makt!
Utbilda er Svenskar och krossa de rödgröna och alla massor av instormande bidragstagare
som annars snart kommer att krossa oss Svenskar och vårat land.

ETT MÅSTE SE!!!:

https://www.youtube.com/watch?v=p_tKO8nvkEo

( En ny video med Tino Sanandaji från 20 oktober 2015 om invandringens förödande effekter på Sveriges rike och folk )

Du är bara en infam infiltratör, en bland alla hundratusentals vi huserar. Vi svenskar får hoppas på en dag då det sker en dammsugning av alla miljoner parasiterande kvalster som du, följt av en deportering. När det är gjort så känns det riktigt skönt faktiskt.
Varför får inte Tinos föreläsning större genomslag?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Citera
2015-10-21, 21:48
Medlem
staticages avatar
För jävligt att Tino får så lite uppmärksamhet,
men det är ju så idag sanningen är skrotad helt och hållet av sinnesjuka politiska ideer utan lösningar.
Hoppas fler får upp ögonen för honom,alla borde läsa det han skriver.
Citera
2015-10-21, 21:49
Bannlyst
Än en gång, om du inte har kollat på denna föreläsning så gör det omedelbart!!!
Citera
2015-10-21, 23:58
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold

Fy satan vad bra Tino är, en förnuftig röst i en vansinnig tid... Kollade från början till slut.

Gillar hur han svingar åt såväl höger som vänster. Suveränt hur han avfärdar idén om låglönejobb i Sverige. Hur han förklarar att vi har utvecklat en tolerans mot lögner. Osv, osv. Finns hur mycket som helst. Den här videon är en skatt värd att återkomma till.

Törs man drömma om Tino som Sveriges finansminister, om vi till slut lyckas ta oss ur tunneln?
Citera
2015-10-22, 02:14
Bannlyst
Citat:

Det har i Sverige genomdrivits ett pk-hjärntvätt och tolerans mot lögner. Tino tillhör de som är ärliga och seriösa, men det finns dessa pk-ister som bara tävlar som fågelungar om uppmärksamhet, att vara den "godaste av dem alla". Tino är inte populär hos dessa galna som styr Sverige nu, inte populär bland massmedian heller. Och får inget genomslag annat är in avpixlat, fria tider, samtiden...etc.

Det har mycket att göra med att Tino berättar sanningen och fakta samt är anti-pk. Makten är precis tvärtom, de ljuger vartendaste ord som de kan om invandringen, de hänvisar inte till fakta och gör de det så är det oseriösa kalkon-rapporter som saknar källhänvisningar, eller bara rena rama spökskrivna rapporterna ( falsarium ).

Dessutom så tävlar makten i att vara "de goda" , det blir som Tino sa, ett klick "like" när de sagt något politiskt korrekt ( pk ), det verkar tävla om sådant bland Main stream median (DN, SvD, SVT, SR, Expressen, Aftonbladet....) samt de som ingår i 7K regeringen. Att samla på sådant som gör en populär.
Vem kan vara den "godaste av dem alla"? det är de som de tävlar om. Det låter inte klok, och det beror på att det inte är klokt.

Då framstår sådana som Tino som en antikatalysator, absolut ingen de har användning för. Tvärtom!
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-10-22 kl. 02:50.
Citera
2015-10-22, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Som jag skrivit till andra: Det finns ingen "lagom broms" under en 65+ katastrof. Befolkningen fortsätter att minska. Och när det gått tillräckligt långt så räcker det inte ens till med massinvandring, då volymerna skulle bli så stora att det är praktiskt omöjligt att upprätthålla.

225.000 - 475.000 i invandringsöverskott är inget omöjligt. Med den lägre siffran så skulle vi kunna nå 60-talets demografi på 10 år. Ännu snabbare går det förstås om vi tar in den högre siffran.
Det er 100% feil. Selv i Japans tilfelle, i 2040 så vil de miste ca 1% av befolkningen hvert år, Sveriges innvandring idag er på 2% per år.

Dette handler ikke om at befolkningen forsvinner, men at du vil opprettholde demografien. Men du har enda ikke svart på hvorfor du mener det er så viktig at demografien opprettholdes. Våre samfunn tåler at vi har litt flere eldre.

Det samfunnet ikke tåler er å ta imot 225.000 - 475.000 asylsøkere, som må alle sammen forsørges i 5-10 år, og forsatt forblir en byrde på samfunnet. Ikke bare fører de til enorme kostnader, men et samfunn med enorm befolkningsvekst må også bruke enorme ressurser på å bygge nytt infrastruktur. Et samfunn med stabil befolkning, kan istedenfor fokusere på å forbedre infrastrukturen.

Citat:
Och ändå: 2014 så hade vi ett rekordstort invandringsöverskott på mer än 75.000 människor. Samtidigt så hade vi ett rekordstort födelseöverskott på mer än 25.000. Trots dessa "kostnader" så har vi nu en BNP tillväxt på 3,3 procent. Mer än tre gånger högre än den folkökning på en procent som vi alltså hade 2014.

Igjen! Hellas vokste med 5.8% i 2006, og Island vokste med 9.6% i 2007. Du tror det var virkelig vekst, eller var det lånefinansiert?

Sveriges vekst er lånefinansiert, den kommer fordi staten bruker langt mer enn de får i skatteinntekter. Altså, de får vekst av å øke underskuddet. Sverige må en gang balansere budsjettet, og da vil man oppleve den motsatte effekten.

Citat:
så har vi nu en BNP tillväxt på 3,3 procent. Mer än tre gånger högre än den folkökning på en procent som vi alltså hade 2014.
Du kan ikke sammenligne BNP tilvekst i 2015, med befolkningsøkning i 2014. Her er hva tallene blir om du trekker fra befolkningsøkning, og bruker denne prediksjonen for 2015. http://www.reuters.com/article/2015/...10W2IY20150821

Vekst i BNP per capita
2010: 5.2
2011: 1.9
2012: -1.1
2013: 0.2
2014: 0.8
2015: 0.7

Innvandringen fører ikke til noe vekst i per capita.

Citat:
Om man räknar per capita så har Tyskland haft en mindre invandring än vad vi haft. Men Tyskland har också dragit på sig ett enormt 65+ problem. Utan invandring 2014 så skulle Tysklands folkmängd minskat med 175.000 människor, (alltså i samma klass som Japan, om man tar hänsyn till Tysklands mindre folkmängd). Min gissning är att Merkel, slutligen förstod att Tyskland stod inför en demografisk katastrof, och beslutade utnyttja läget i Mellanöstern.
Tyskland 65+ er ikke et nytt problem, så hvorfor klarte de seg så godt etter krisen? Hvorfor hadde de da et av de laveste underskuddene i EU?

Kanskje, fordi du overdriver betydningen av å ha folk over 65+?

Citat:
Jag kanske har missuppfattat något: Men är inte såväl Finland som Danmark svårt skuldsatta?
Nei, det er bare Sverige som massivt øker offentlig forbruk, og betaler for det med lån. Ta f.eks. en titt på Danmark sitt busjett (Underskudd Danmark)

Og sammenlign det med Sverige. (Underskudd Sverige)

Ser du den store forskjellen? Og dette er tall for 2005 - 2014, i 2015 så har Sverige kraftig økt underskuddet. Tror du Sverige kan finansiere vekst med økende underskudd for all fremtid?
Citera
2015-10-22, 06:14
Medlem
Citat:

Första videon jag postade på facebook, aldrig postat något politiskt innan.

Tyvärr får den inte genomslag för att:

Den är för lång, genomsnittsvensken lägger väl vadå? 15min/dag åt att läsa om invandringen/politik, därför alla är så jävla okunniga.

Delade den mest för att det är en viktig föreläsning, oavsätt vilket jävla parti du röstar på. Och om man tror att han far med osanning, vad skulle han tjäna på det? En högutbildad nationalekonom som sätter hela sin karriär på spel för att ljuga om invandringen?
Citera
2015-10-22, 11:40
Medlem
Civilizations avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av staticage
För jävligt att Tino får så lite uppmärksamhet,

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Första videon jag postade på facebook, aldrig postat något politiskt innan.

Kan inte annat än hålla med. Alla som på riktigt bryr sig om invandringspolitiken och flyktingar borde såklart se denna föreläsning. Allt annat är faktiskt hyckleri.
Citera
2015-10-22, 13:19
Medlem
Hund-Cirkuss avatar
I slutet av föreläsningen säger Tino:

"De etablerade partierna måste vakna upp. Sverige kommer att hamna i katastrof och de som drabbas mest är det som har det svårast och de flyktingar som Sverige skulle kunna ha hjälpt men valde att inte göra för att hellre låta någon masspsykos driven av interna politiska hänsyn avgöra.
Vi har några år på oss. Det måste inte ske imorgon. Det finns fortfarande tid att vakna upp ur masspsykosen.
De som fortsätter det här själva kommer ångra sig för det kommer drabba er också. Det är ingen barnlek längre. Det här är en seriös nationell kris. Det är den största kris som Sverige har stått inför efterkrigstiden."

Intressant att han säger att "Vi har några år på oss". Att det fortfarande finns tid.
Citera
2015-10-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilization
Kan inte annat än hålla med. Alla som på riktigt bryr sig om invandringspolitiken och flyktingar borde såklart se denna föreläsning. Allt annat är faktiskt hyckleri.

Absolut, första jag fick vad lite mothugg att det går att tolka statestik på mer än ett sätt och att den som gör det bestämmer vad statestiken visar.

Det var två av mina närmare vänner som sa så och visst kan dom ha rätt, men vad skulle han tjäna på det? Han har ingen politisk agenda, vilket man tydligt kan se om man faktiskt sitter igenom hela 1h40m som jag gjorde.

Problemet i Sverige är att alla är så jävla inskränkta och tänker på individ nivå istället för det stora hela.

Visst, det är jättesynd om den personen som flyr och inte kan få asyl här. Men att vi ska kunna ta emot dom enorma mängderna som kommer är helt orealistiskt och jag tror vi bara sett början av denna folkvandring.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Hund-Cirkus
Intressant att han säger att "Vi har några år på oss". Att det fortfarande finns tid.

Ja, det är klart, Sverige kommer inte gå under imorgon eller nästa dag, vi kan ta statsskuld osv och klara oss några år till på det utan att det märks något nämnvärt i ditt liv (Förutsatt att du inte tillhör Sveriges bottenskrap). Dom som får det svårt först är dom som är i behov av hjälp redan nu, sedan drabbar det oss andra.

Det vi ser nu är bara toppen på isberget skulle man kunna säga, det kan och kommer säkert bli mycket värre i framtiden om inga återgärder tas.
Senast redigerad av Bckash 2015-10-22 kl. 13:58.
Citera
2015-10-22, 14:41
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Absolut, första jag fick vad lite mothugg att det går att tolka statestik på mer än ett sätt och att den som gör det bestämmer vad statestiken visar.

Det var två av mina närmare vänner som sa så och visst kan dom ha rätt, men vad skulle han tjäna på det? Han har ingen politisk agenda, vilket man tydligt kan se om man faktiskt sitter igenom hela 1h40m som jag gjorde.

Egentligen så går det inte att "tolka" statistik på många olika sätt. Statistik är inget subjektivt utan objektiv fakta. Däremot så kan du driva en tes genom välja vilken statistik man vill visa/ta fram.

En föreläsare som vore för denna typ av invandring vi har nu hade inte visat arbetslöshetsstatistik, brottsstatistik mm.. För den statistiken är vad den är.

Däremot så hade denna föreläsare tagit upp annan statistik som tex "invandrare är den grupp som i % störst andel startar fåmans/enmansföretag" eller "arbetslösa invandrare söker fler jobb än Svenskar" etc...

Om SCBs statistik visar att det år 2014 föddes 114 907 och dog 88 976 så kan man inte "tolka" den informationen lite som man vill.

Så de har fel i att man kan tolka den statistik som Tino valt att ta fram på olika sätt.

Jag har aldrig delat något på min fb och aldrig skrivit ngt politiskt men funderar på att posta denna föreläsning faktiskt. Den är så pass viktig och borde få spridning.
Citera
2015-10-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilization
Egentligen så går det inte att "tolka" statistik på många olika sätt. Statistik är inget subjektivt utan objektiv fakta. Däremot så kan du driva en tes genom välja vilken statistik man vill visa/ta fram.

En föreläsare som vore för denna typ av invandring vi har nu hade inte visat arbetslöshetsstatistik, brottsstatistik mm.. För den statistiken är vad den är.

Däremot så hade denna föreläsare tagit upp annan statistik som tex "invandrare är den grupp som i % störst andel startar fåmans/enmansföretag" eller "arbetslösa invandrare söker fler jobb än Svenskar" etc...

Om SCBs statistik visar att det år 2014 föddes 114 907 och dog 88 976 så kan man inte "tolka" den informationen lite som man vill.

Så de har fel i att man kan tolka den statistik som Tino valt att ta fram på olika sätt.

Jag har aldrig delat något på min fb och aldrig skrivit ngt politiskt men funderar på att posta denna föreläsning faktiskt. Den är så pass viktig och borde få spridning.

Jo precis.

Jag tycker du ska posta den garanterat, ändå ingen som kommer orka se den ändå, folk är bara intresserade av vad som händer i vårat land när det ges fort till dom, t.ex aftonbladets 2 minuter långa utlägg eller friatiders granskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in