2015-10-13, 10:32
Medlem
http://www.privataaffarer.se/bostad/farre-storstadslyor-saljs-innan-visning-806028

Vet inte om denna länk postats innan? Intressant iallafall
2015-10-13, 10:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hans fråga var om jag inte hade underhållskostnader vilket du besvarde med att andra intäkter täckkte detta.

Om alla skall dela på allas hushållsel så är det ännu en anledning att inte vilja bo i en sådan förening, dels är det kommunsim och dels så lär hushållselkostnaderna bli större när "grannen" skall betala räkningnen för min el.

Det är ingen som sagt att man ska dela på el, jag sa bara att intäkterna vissa föreningar är så höga att man kan hålla noll i avgift och ändå få mer pengar över än elen kostar.

Byte av ett omodernt kök till ett nytt kök är heller inte normalt underhåll. Det är en standardhöjning, kan du ingenting?
2015-10-13, 10:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Såg du partiledardebatten?

5 av 8 partier tyckte det var dags att diskutera ränteavdragen.

Tror du verkligen själv på att regeringar i Sverige vill ha en utgift på 30 miljarder om året som dessutom ökar för var dag som räntorna höjs när det skulle kosta så "lite" för var svensk att ta denna sin egna kostnad själv?

Diskutera ja, inte ta bort imorgon. Först ska amorteringskraven införs och utvärderas.

Både Löfven och Kinberg Batra var tydliga med att man inte vill göra något drastiskt.

Det kan nämligen kosta mer än det smakar.

Precis som med ROT kan man inte ta bort ränteavdragen utan att det samtidigt blir negativa konsekvenser.
2015-10-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
kan du ingenting?

Nej anmärknisvärt lite kan jag efter att i mitt liv ägt 2 st borätter, 5 hus, och nu inne på min sjätte villa och samtidigt äger en hyresfastighet + ett litet hus på Phuket

Men tackar för all bildning du bidrager med svenne i banan

Kan tillägga att de 2 borätter jag bodde i fick jag betala hushållselen själv. Och naturligtvis så är byte av kök underhåll, eller lever din spis, kyl, frys, diskmaskin för evigt?
2015-10-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Diskutera ja, inte ta bort imorgon. Först ska amorteringskraven införs och utvärderas.

Både Löfven och Kinberg Batra var tydliga med att man inte vill göra något drastiskt.

Det kan nämligen kosta mer än det smakar.

Precis som med ROT kan man inte ta bort ränteavdragen utan att det samtidigt blir negativa konsekvenser.

Kan inte komma på att jag läst en enda i denna tråd som påstått att ränteavdraget skulle tas bort imorgon?
2015-10-13, 11:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej anmärknisvärt lite kan jag efter att i mitt liv ägt 2 st borätter, 5 hus, och nu inne på min sjätte villa och samtidigt äger en hyresfastighet + ett litet hus på Phuket

Kan tillägga att de 2 borätter jag bodde i fick jag betala hushållselen själv. Och naturligtvis så är byte av kök underhåll, eller lever din spis, kyl, frys, diskmaskin för evigt?

Om det skulle vara sant visar det bara att vissa aldrig lär sig något. Du har inte ens lärt dig att ditt ägande i Thailand inte är ditt ägande.
2015-10-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har inte ens lärt dig att ditt ägande i Thailand inte är ditt ägande.

Jaså?
Hur vet du det?
Eller du kanske tror att det är som din borätt.. du äger inte den utan äger bara rätten att bo i den?
2015-10-13, 13:16
Medlem
.

Härmed meddelas att jag lämnar denna tråd. Återkommer evtentuellt när trådförstörande mentalsjuke BajsBosse är försvunnen. Tyvärr funkar ju inte ignorera-funktionen.

.
2015-10-13, 13:24
Medlem
Citat:

Jag ser inte hur detta är relevant? Det är förvånansvärt många som ägt sitt boende som inte besitter några som helst kunskaper i ekonomi eller ens hur en försäljning/ett köp av bostad går till.

Eller menar du att du, därför att du har bott i bostadsrätt samt i ägt boende, kan avgöra huruvida det är en bobubbla eller inte? Diskvalificeras man om man inte ägt sitt boende, eller inte ens ägt en nyttjanderätt av en bostad?
2015-10-13, 13:27
Medlem
Citat:

Och el brukar ingå i hyran?
Så var det inte under dom 15 år jag bodde i familjebostäder.
Att köpa hyresfastighet ger idag ca 5% avkastning och det långt från stockholm.
Senast redigerad av kroppskultur 2015-10-13 kl. 13:30.
2015-10-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
.

Härmed meddelas att jag lämnar denna tråd. Återkommer evtentuellt när trådförstörande mentalsjuke BajsBosse är försvunnen. Tyvärr funkar ju inte ignorera-funktionen.

.

Oj vad synd.. med all den information och kunskap som du har delat med dig till oss så kommer du vara saknad, hoppas du kommer tillbaka snart.
2015-10-13, 13:29
Bannlyst
En bostadskrasch är en omöjlighet i Sverige era idioter!!

Sverige tar nu in 100 000 araber om året. Vilka kommer att ta alla hyresrätter som finns i hela Sverige. Detta kommer göra det närapå omöjligt för svenskar att få en hyreslägenhet. Vilket kommer tvinga dem att köpa bostadsrätter, vilket i sin tur kommer öka priserna på dessa. Vad är det för idioter som tror att bostadsrätternas pris kommer sänkas, det är för fan en omöjlighet med dagens invandring.

Varför tror folk att det kommer äga rum en bostadskrasch?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in