2015-10-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jaha?
Så inga drift och underhållskostnader i kurtans frigolitlåda?

Iofs så undrar man hur de betalar sina värme, vatten, sophämtings räkningar i dessa BR-föreningar som har avgiftsfritt?
2015-10-13, 09:51
Medlem
Guld-Ivar.s avatar
Citat:
Iofs så undrar man hur de betalar sina värme, vatten, sophämtings räkningar i dessa BR-föreningar som har avgiftsfritt?

Det ska jag förklara för dig. Föreningar med mycket låg eller ingen avgift får in kassaflöde genom hyresintäkter från t.ex. uthyrning av lokaler... Hur gammal är du egentligen?
2015-10-13, 09:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha?
Så inga drift och underhållskostnader i kurtans frigolitlåda?

Det finns föreningar som har intäkter som är högre än de kostnaderna.
2015-10-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Ivar.
Det ska jag förklara för dig. Föreningar med mycket låg eller ingen avgift får in kassaflöde genom hyresintäkter från t.ex. uthyrning av lokaler... Hur gammal är du egentligen?

Du glömde svara på om kurtans frigolitlåda inte har drift och underhållskostnader?
2015-10-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns föreningar som har intäkter som är högre än de kostnaderna.

Betalar de kurtans elräkning var månad och byter hans kök/badrum när det är utslitet?

Kanske skall göra en svenne i banan och fråga efter en länk till dessa bostadrättsföreningar som gör så?
2015-10-13, 09:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Varje dag numera så snackas det bobubbla.

http://www.expressen.se/nyheter/vs-press-pa-lofven-om-ranteavdraget/

ett av riksdagens minsta partier, de ekonomiska analfabeterna V(PK), sätter press på löfven att ta bort ränteavdraget...

Löfven är smartare än så, kinberg batra också.
2015-10-13, 10:04
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Jo helt avgiftsfritt i min villa i Sverige och huset på Phuket oxå

Trevligare att "äga" också istället för nyttjanderätt.
2015-10-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
ett av riksdagens minsta partier, de ekonomiska analfabeterna V(PK), sätter press på löfven att ta bort ränteavdraget...

Löfven är smartare än så, kinberg batra också.

Såg du partiledardebatten?

5 av 8 partier tyckte det var dags att diskutera ränteavdragen.

Tror du verkligen själv på att regeringar i Sverige vill ha en utgift på 30 miljarder om året som dessutom ökar för var dag som räntorna höjs när det skulle kosta så "lite" för var svensk att ta denna sin egna kostnad själv?
2015-10-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Trevligare att "äga" också istället för nyttjanderätt.

Håller med, blir aldrig en bostadsrätt för mig igen.
Skulle kunna tänka mig arrende om det är enda möjligheten till egen strand/sjölinje i framtiden.
2015-10-13, 10:08
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Ivar.

Kan du nedlista några exempel på det du påstår för en trevligare diskurssion?
2015-10-13, 10:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Betalar de kurtans elräkning var månad och byter hans kök/badrum när det är utslitet?

Kanske skall göra en svenne i banan och fråga efter en länk till dessa bostadrättsföreningar som gör så?

Nu är du korkad, igen. Byte av kök ingår inte i månadsavgiften. Däremot kan intäkterna i vissa föreningar vara så höga att de skulle kunna inkludera hushållsel.
2015-10-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu är du korkad, igen. Byte av kök ingår inte i månadsavgiften. Däremot kan intäkterna i vissa föreningar vara så höga att de skulle kunna inkludera hushållsel.

Hans fråga var om jag inte hade underhållskostnader vilket du besvarde med att andra intäkter täckkte detta.

Om alla skall dela på allas hushållsel så är det ännu en anledning att inte vilja bo i en sådan förening, dels är det kommunsim och dels så lär hushållselkostnaderna bli större när "grannen" skall betala räkningnen för min el.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in