2015-10-12, 17:05
Medlem
Howarks avatar
Färre tror på stigande bopriser

Det verkar som att alla tidningsartiklar verkligen fått effekt. Kan det här bli någon form av dominoeffekt?

http://www.expressen.se/dinapengar/bostad/farre-tror-pa-hogre-bostadspriser/
2015-10-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Howark
Färre tror på stigande bopriser

Det verkar som att alla tidningsartiklar verkligen fått effekt. Kan det här bli någon form av dominoeffekt?

http://www.expressen.se/dinapengar/bostad/farre-tror-pa-hogre-bostadspriser/

Läste den innan och tänkte samma sak

Handlar dock bara om några få procent, antagligen en del av dom som läst alla varningar.

Avvaktar vi en månad får vi se vad som händer och förmodligen blir det nya rekordpriser snart när varningarna lägger sig?
2015-10-12, 18:04
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Skrattretande inlägg. Att man vill bo i innerstad pga asylkaoset är skitsnack då alla kommuner skall tvingas ta emot flyktingar. Det innebär du lär se ninjakvinnor överallt.

Vem vill bo i Manhattan? En av världens bästa platser att leva om man har gott om pengar och önskar bo i stan.

Vad har Stockholms kommuns ansvarstagande om att ta emot flyktingar med Stockholms innerstad att göra?

Läs på lite vilka områden som ingår i Stockholms kommun.

//Brute
2015-10-12, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag tycker tvärtom att det är för liten skillnad mellan innerstaden och förorterna.

Tar man resekostnader och ofta högre månadsavgifter i beaktande kan enbart det göra det olönsamt att välja förorter. Värderar man sedan din egen tid till en måttlig timpenning blir det ännu mer självklart att välja innerstan för de flesta.

Därtill kommer mer stök och problem som betyder långt mycket mer än pengar. Folk vill ha en trygg miljö.

Man behöver inte ens faktorisera in kostnader som bil eller resor. Nästan alla som jag känner som bor i BRs i innerstan har löjligt låga boendekostnader. Egentligen väldigt orättvist mot många som bor i slummen och ändå betalar löjligt höga hyror för sitt boende. Men även hyreslägenheter i innerstan är billiga i termer av sina hyror, och även där löjligt billiga i förhållande till det verkliga värdet av det boendet.
2015-10-12, 19:00
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Vad har Stockholms kommuns ansvarstagande om att ta emot flyktingar med Stockholms innerstad att göra?

Läs på lite vilka områden som ingår i Stockholms kommun.

//Brute
Kan du läsa vad jag skrev?

Till vilken kommun tillhör Stockholms innerstad?

Citat:
Stockholms innerstad (formellt Inre staden i kommunal statistik[1]) eller lokalt bara innerstaden, innerstan, ibland även bara "stan", är den centrala delen av Stockholms kommun
Källa:https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stockholms_innerstad

Vill du se det i kartan? Här http://kartor.stockholm.se/bios/dpwebmap/cust_sth/sbk/compplan/cust_sbk/Plan.html

Sammanfattning:Stockholms innerstad till Stockholms kommun.

Återkom om du kan bevisa att Stockholms innerstad är en annan kommun.

Ett tips, lär dig läsa inläggen innan du skriver vad som helst.
2015-10-12, 19:06
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att innerstaden skulle vara något slags "Gated community" stämmer knappast. Bara att läsa brottsstatistik så ser man hur det egentligen ser ut.

Dock ligger det mycket i vad svenne säger.

Vissa väljer bort bilen för att bo centralt. Då blir det mycket billigare att bo i innerstan än i förorten, trots högre pris.

Lägg även till att innerstan har lägst avgifter i hela landet så är prisnivån ganska låg fortfarande trots allt.
på vad? Du specifierade inte.
2015-10-12, 19:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
på vad? Du specifierade inte.

Bostadsrätterna har det givetvis. Finns till och med föreningar som är helt avgiftsfria.
2015-10-12, 19:23
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Kan du läsa vad jag skrev?

Till vilken kommun tillhör Stockholms innerstad?

Källa:https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stockholms_innerstad

Vill du se det i kartan? Här http://kartor.stockholm.se/bios/dpwebmap/cust_sth/sbk/compplan/cust_sbk/Plan.html

Sammanfattning:Stockholms innerstad till Stockholms kommun.

Återkom om du kan bevisa att Stockholms innerstad är en annan kommun.

Ett tips, lär dig läsa inläggen innan du skriver vad som helst.

Varför skall Stockholms kommun använda innerstan för sin del av flyktingkvoten, när de har hela Järvafältet att smälla upp modulhus på?
Frågan är retorisk och behöver inte besvaras.

//Brute
2015-10-12, 19:26
Medlem
I artikel efter artikel på alla medier så konstateras det at bubblan snart spricker.

Man hör gråten i halsen på kurtan, strashamburgaren, svennebanan o de andra när man läser deras desperata inlägg
2015-10-12, 19:45
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Varför skall Stockholms kommun använda innerstan för sin del av flyktingkvoten, när de har hela Järvafältet att smälla upp modulhus på?
Frågan är retorisk och behöver inte besvaras.

//Brute
Jag har inte hävdat att flyktingar skulle bo mitt i innerstaden, eller hur?

Det jag skrev och det jag har också faktiskt sett de senaste dagarna mera och mera kvinnor med hijab/burka i stan, Grand station i stan för att vara mer exakt. Det ser ut som någon organisation har satt läger och erbjuder drycker till flyktingar.

Apropå,flyktingskvoten, Stockholms kommun har redan ett avtal med Migrationsverket och det finns flyktings lägenheter som är endast 10 minuter bort från "innerstaden". Men det är off-topic som svar till ditt tanke.
2015-10-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
I artikel efter artikel på alla medier så konstateras det at bubblan snart spricker.

Man hör gråten i halsen på kurtan, strashamburgaren, svennebanan o de andra när man läser deras desperata inlägg
Varför tror du att de som haft sina lägenheter ett bra tag skulle gråta om bubblan sprack?
2015-10-12, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Varför tror du att de som haft sina lägenheter ett bra tag skulle gråta om bubblan sprack?

En nedgång i BR-marknaden med 90% tror jag de flesta har svårt att svälja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in