2015-10-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Konstigt att det är dyrare i Stockholm än på Manhattan, bor det fler personer i Stockholm?
Jag fattar inte frågan?
2015-10-11, 21:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Konstigt att det är dyrare i Stockholm än på Manhattan, bor det fler personer i Stockholm?

Rätt OT men visa gärna upp den kalkylen.
2015-10-11, 21:41
Medlem
Partiledaredebatt nu, 5 av 8 partier kan tänka sig sänka ränteavdragen.
2015-10-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Rätt OT men visa gärna upp den kalkylen.
Finns flera länakar just i denna tråd.
2015-10-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Jag fattar inte frågan?

Bostäder är dyrare i Stockholmn än Manhattans finare områden, och eftersom det bor många fler personer på Manhatten än i Stockholm så borde det i så fall vara tvärtom.
2015-10-11, 21:49
Medlem
Citat:
Bostäder är dyrare i Stockholmn än Manhattans finare områden, och eftersom det bor många fler personer på Manhatten än i Stockholm så borde det i så fall vara tvärtom.
om man ska kunna jämföra så måste ju de flesta andra parametrar vara lika, eller hur? Dvs samma tillgång till lån, samma rörlighet på bostadsmarknaden, samma system, osv. Annars är jämförelsen inte relevant eller hur? Så, har Sthlm och Manhattan samma förutsättningar?
2015-10-11, 21:55
Medlem
Citat:
Du ljuger som en häst travar, som vanligt. Snittpris per kvadratmeter är cirka $20 000 i Tribeca, dvs 165 000 kr/m2. Och då tar vi inte hänsyn till andra parametrar som månadsavgift etc. som oftast är mycket högre i NYC.

http://www.trulia.com/real_estate/Tribeca-New_York/5255/market-trends/
2015-10-11, 22:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Finns flera länakar just i denna tråd.

Ditt standardsvar, det finns länkar någonstans men du kan inte visa upp dem.
2015-10-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Du ljuger som en häst travar, som vanligt. Snittpris per kvadratmeter är cirka $20 000 i Tribeca, dvs 165 000 kr/m2. Och då tar vi inte hänsyn till andra parametrar som månadsavgift etc. som oftast är mycket högre i NYC.

Nej JAG ljuger inte.. bara att leta upp länkarna som någon ANNAN än mig lagt i denna tråden som visar att Stockholm är dyrare än de finare adresserna på Manhattan.
Du får leta upp länkarna och mejla de som skrivit dem och tala om för de "att de ljuger som en häst travar"
2015-10-11, 22:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat

Ta även med räntorna i kalkylen. Bajsmannen ljuger konstant.
2015-10-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ditt standardsvar, det finns länkar någonstans men du kan inte visa upp dem.

Det får du gärna länka till, att det skulle vara ett standardsvar alltså,
av mina tusentals inlägg så tro jag du kanske finner sådana svar max 10 ggr. Men blir kanske ett standard svar när man svarar så var tusende gång enligt dig?
2015-10-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ta även med räntorna i kalkylen. Bajsmannen ljuger konstant.

Gå tillbaka i tråden istället och läs länkarna som kommer från helt olika nick.. eller du vill kanske ännu en gång stå med brallorna vid knävecken så du ännu en gång känner dig nödgad och lämna tråden nån månad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in