Citat:
Ursprungligen postat av
Akt
Varje krona jag inte amorterar kan jag investera i något annat, kanske en hyresfastighet, kanske aktier, kanske ett eget bolag. Det är exakt samma sak egentligen. Som sagt, du är inte någon superguru vad gäller ekonomi, så sluta se dig själv som någon som sitter på alla svar. Det finns andra vägar som är fördelaktiga än de du valt.
Men misstänker att du inte investerar pengarna du inte amorterar för, de flesta människor funkar så, de finner alltid något att bränna pengarna på och intalar sig att de minsann nästa månad eller nästa år då skall de börja investera sina pengar.
Bättre då att amortera en fast hög summa var månad som så att säga inte längre finns där för att kunna konsumera för.
Eftersom jag både amorterar mycket, sparar mycket och lever ett gott liv så vet jag inte vad du menar med att jag inte sitter på alla svar?
Jag gör ju allt, jag säger inte att man skall investera/spara allt, jag säger inte att man skall amortera med allt, osv..
Så vad är det du exakt har problem med? Amorterar jag för mycket, för lite, sparar jag för mycket för lite?
Vad är det jag skall vikta om enligt dig?