2015-10-11, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Olika partiklar utmärker sig annorlunda i olika tillstånd.
LOL! Inte ett enda begrepp kan du använda rätt! "Utmärker sig"? "Tillstånd"? Menar du aggregationstillstånd? En enskild partikels tillstånd kan bara beskrivas av dess omgivning och i detta fall är det enbart gasfas eller aerosol som kan komma på tal. Alltså gäller de lagar som styr partiklar i gasfas och aerosoler.

Vill du sluta vara så jävla arrogant? Det är helt uppenbart att du aldrig öppnat en fysikbok, än mindre begriper någon om någonting!

Citat:
Detta är vetenskap du inte begriper helt enkelt, det är överkurs för dig, så jag tycker vi låter bli att gå in på det, du begriper ändå inte det, som att tala mot en vägg med fyra hörnor utan att få respons.
Rättare sagt: du kan inte gå in på det, eftersom du inte behärskar det.

Citat:
Säg vart jag har ljugit? Jag ljuger aldrig. Vad vill du ha för modell menar du? '
Stön! Redogör för den modell du anser reglerar partiklar i/från en "chemtrail". Förstår du inte frågan?

Kan du åtminstone visa för oss andra att du har minsta hum om saken? Vad tycker du själv är rimligt? Tycker du det är rimligt att du 1) ser vad du tror är en chemtrail och 2) partiklarna i sagda strimma diffuserar omedelbart ner till dig så du kan må dåligt?

Ser du inte möjligtvis något motsägelsefullt i detta? Det du ser på himlen ser du ju på avstånd. Av detta följer, ovedersägligt, att du antingen ser en vanlig kondensationsstrimma (alldeles oavsett om det också är en chemtrail eller inte) eller så ser du strimman omedelbart diffusera ut över hela loben från planet ner till dig (oavsett hur många fysikaliska lagar du vill bryta). Du kan inte ha båda!

Citat:
Menar du puncho eller pucko? Vad är det för skillnad. Allt jag skriver förstår jag annars hade jag inte skrivit det.
Jag menar vad jag skriver. Du är ett puncho. Du vet, du är sådär diffust korkad, hal och trög.
Citera
2015-10-11, 04:04
Medlem
Citat:
Nu förstod jag inte ett dugg av det du skrev, kan du vara snäll och ta det engång till på svenska språket tack.
Det finns ingenting i det som Trolltestet skrev som är det minsta svårbegripligt eller svårtolkat. Att du inte förstår visar bara hur akterseglad du är och hur uppenbart det är att du saknar varje form av kunskaper som krävs för att validera dina egna (och andras) påståenden. Du verkar ju inte ens behärska det mest triviala av akademiskt språk.

Du borde veta hut, du som bröstar upp dig om "sanning" och "fakta" men som inte förstår eller kan förklara det orimliga i dina påståenden.
Citera
2015-10-11, 04:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det är ingen som riktigt vet vad chemtrails innehåller förutom att det är giftigt, ni skeptiker kan knappast säga vad det innehåller då ni inte tror på chemtrails, och jag vet inte riktigt heller vad det innehåller, det jag vet att det innehåller partiklar som åker snabbare än ljudets hastighet.

Frågan är som sagt, hur detta skulle kunna ske?
Antydan om att de åker snabbare än ljudets hastighet ned mot marken, antyder ju att partiklarna är för små för att kunna interagera med atomer över huvud taget, därav torde deras ofarlighet för en människokropp vara i klass med neutriner.

Citat:
Hur vet du att chemrails innehåller atomiserat alluminium?

Se:

Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hur får du det till att aluminium (som är huvudbeståndsdelen i chemtrails) skulle minska Alzheimers?

Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Föreläsaren Sofia Smallstorm har tillsammans med ett flertal forskare, studerat området i över 10 års tid.
Mätningar som gjorts bl.a. i dammar Mount Chasta området i Kalifornien visar att vattnet uppvisar halter av aluminium som ligger 24.000 ggr över det normala. Motsvarande mätningar har också gjorts på 8.000 ft höjd; i snödrivor därifrån. Här är aluminiumförekomsten 122.200 ggr högre än det förväntade normalvärdet. Samma mätningar visar också extremt höga halter av bl.a. barium och strontium.

Mätningarna visar att utsläppen kommer från luften – inte från t.ex. grundvattnet eller andra källor.
Vi får bl.a. genom en tidniningsartikel veta att redan år 2008 hade forskare tagit fram grödor som var ”aluminium resistent”. Men, enligt makthavare världen runt så existerar ju inte geoengineering / chemtrails. Det är ju bara vanlig kondens från flygplan sägs det. Så varför behövs då sädeslag som står emot aluminium???

Vi får också veta att förutom metalloxider så innehåller chemtrails fibrer, härdade bakteriekulturer och torkade röda blodkroppar. Prover visar att både fibrerna/bakterierna och blodcellerna manipulerats, troligen med hjälp av nanoteknik.

Citat:
Ursprungligen postat av Snuggyz
När dom använder aluminium, barium så kan dom använda chemtrails till att skapa 3 dimenssionella kartor av terräng, krigsområden osv.

Chemtrails används oxå till vädermanipulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Snuggyz
Det används alltså inte till att förgifta folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Aluminium i chemtrailsen är känt för att påverka minnet i menlig riktning... orsak bland annat till att Alzheimer ökar så dramatiskt i chemtrailade länder...

Citat:
Det är ni skeptiker som får skärpa er ni har suttit fast i huvet och vägrar lära er andra saker som tex vi troende har att säga.

Då kan ju "ni troende" ta och börja snacka ihop er och enas om vilket koncept det är ni skall förmedla om vad "chemtrails" egentligen är?
Citera
2015-10-11, 04:10
Medlem
CrimsonIdols avatar
Meh!
Med fakta kan man bevisa vad som helst!
Hur har detta hjälpt oss hittills?
Hur har vetenskap hjälpt oss hittills?

//CrimsonIdol
Citera
2015-10-11, 04:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Då kan ju "ni troende" ta och börja snacka ihop er och enas om vilket koncept det är ni skall förmedla om vad "chemtrails" egentligen är?

Nanoteknik ... du behöver avprogrammeras din förnekelsedräng,
http://newsvoice.se/?s=chemtrails

Chemtrails normaliseras av judemedian Gp http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2859383-riskerna-med-nya-handelsavtalen-maste-debatteras
Senast redigerad av Jesuischarlie 2015-10-11 kl. 04:36.
Citera
2015-10-11, 04:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nanoteknik ...

Nanoteknik består av komponenter som är större än enskilda molekyler, vilket innebär att det vore en total omöjlighet för partiklarna att passera genom en förbränningskammare intakta och sedan accellerera mot jordytan många gånger den hastighet deras enskilda partikelvikt skulle möjliggöra med hjälp av enbart tyngdlagen.

Vi snackar intelligenta och AI-anpassningsbara manicker med molekylstorlek och som samtidigt är utrustade med PetaByte-minne och har en processorkraft bestående av flera Thz för att Bumpo's påståenden skall vara i närheten av vetenskapligt trovärdiga ens i nästa SciFi-novell/film..
Citera
2015-10-11, 04:55
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Nanoteknik ... du behöver avprogrammeras din förnekelsedräng,
http://newsvoice.se/?s=chemtrails

Chemtrails normaliseras av judemedian Gp http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2859383-riskerna-med-nya-handelsavtalen-maste-debatteras

Nej, nej ,nej, detta har ingenting med vetenskap att göra. Detta är bara ett gäng länkar som utgår från slutsatsen.
Det är inte såhär vetenskap fungerarar och detta är viktigt för er ungdomar som läser på flashback och vill läsa vidare på högskola eller universitet. Det är inte såhär man tänker kritiskt.
Vill ni läsa vidare på universitet/högskola kan ni absolut INTE köra "anomaly hunting" eller leta efter "statistical outliers".
Skicka pm till mig om ni undrar om hur man blir civilingenjör.
Den här tråden är f*cking bullshit.

//The CrimsonIdol
Citera
2015-10-11, 10:32
Medlem
Citat:
Min mamma var väldigt insatt i detta ämne, jag har lärt mig en hel del från henne.
Varför upprepar du det du skrev tidigare istället för att svara på min fråga från den 9:e kl 1702? Är det inte bra att vara läskunnig i debatten?
Citat:
Nej jag behöver inte exkat vara rätt under, kan vara 50tals meter ifrån ändå kommer partiklarna mot jorden och går inte förbise det.
Visa hu du gör en beräkning med vindar vid utsläpp som sker på 10000 meter. Hoppas du är läskunnig.
Citera
2015-10-11, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Så funkar inte hjärnan.
Man kan inte prata om procentsatser på det sättet när det gäller neuroner.
Jag tar inte dig alls på allvar och jag hoppas att ingen normal användare här på flashback gör det heller.
Jo så funkar hjärnan på mig allafall, jag är ju trots allt lite speciell, va ska jag göra? Det bara är så.
Citera
2015-10-11, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
LOL! Inte ett enda begrepp kan du använda rätt! "Utmärker sig"? "Tillstånd"? Menar du aggregationstillstånd? En enskild partikels tillstånd kan bara beskrivas av dess omgivning och i detta fall är det enbart gasfas eller aerosol som kan komma på tal. Alltså gäller de lagar som styr partiklar i gasfas och aerosoler.

Vill du sluta vara så jävla arrogant? Det är helt uppenbart att du aldrig öppnat en fysikbok, än mindre begriper någon om någonting!

Rättare sagt: du kan inte gå in på det, eftersom du inte behärskar det.

Stön! Redogör för den modell du anser reglerar partiklar i/från en "chemtrail". Förstår du inte frågan?

Kan du åtminstone visa för oss andra att du har minsta hum om saken? Vad tycker du själv är rimligt? Tycker du det är rimligt att du 1) ser vad du tror är en chemtrail och 2) partiklarna i sagda strimma diffuserar omedelbart ner till dig så du kan må dåligt?

Ser du inte möjligtvis något motsägelsefullt i detta? Det du ser på himlen ser du ju på avstånd. Av detta följer, ovedersägligt, att du antingen ser en vanlig kondensationsstrimma (alldeles oavsett om det också är en chemtrail eller inte) eller så ser du strimman omedelbart diffusera ut över hela loben från planet ner till dig (oavsett hur många fysikaliska lagar du vill bryta). Du kan inte ha båda!

Jag menar vad jag skriver. Du är ett puncho. Du vet, du är sådär diffust korkad, hal och trög.
Nej chemtrails är annorlunda andra vetenskapliga termer helt enkelt. Varken du eller jag vet vad chemtrails innehåller. Så vi låter den frågan vara.

Jag fick MVG i fysik i högstadiet, så visst kan det ena och det andra.

Partiklarna landar inte direkt på mig efter jag får syn på chemtrails, jag kan stå 50meter ifrån och hosta blod. Man andas ju in skitet fattar du väl, då får man ta konsevkvenserna. Men vilket jävla tjaffs det var om hur chemterails landar på jorden. Jag hostar blod, so what. Ingen big deal liksom.
Citera
2015-10-11, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Frågan är som sagt, hur detta skulle kunna ske?
Antydan om att de åker snabbare än ljudets hastighet ned mot marken, antyder ju att partiklarna är för små för att kunna interagera med atomer över huvud taget, därav torde deras ofarlighet för en människokropp vara i klass med neutriner.

Se:

Hur vet du att partiklarna är för små, du ska inte uttala dig i saker du begriper. Detta är lite överkurs helt enkelt.

Jag bryr mig inte vad andra troende säger. Men aluminium innehåller dom inte, va så säker.
Citera
2015-10-11, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Meh!
Med fakta kan man bevisa vad som helst!
Hur har detta hjälpt oss hittills?
Hur har vetenskap hjälpt oss hittills?

//CrimsonIdol
Vetenskapen har inte hjälpt till alls, dagens vetenskap är en ren lögn, forskare o vetenskapsmän är mordhotade om dom går ut med den riktiga vetenskapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in