2015-02-18, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Därför att det varken finns metod eller syfte.

Dessutom motsägs din tes av alla undersökningar som ständigt görs. Vi har tusentals testresultat som visar att flygplan inte sprider gift. Vi vet att dubbdäck bidrar till höga halter tungmetaller, vi vet att blåbetong är radioaktivt, vi vet att vi har förhöjda halter av Cesium till följd av Tjenobyl, vi vet att listeria är farligt och vi vet att det inte åker omkring flygplan och sprutar ut gift.
Syftet är att människan ska leva kortare tid på långsikt, för att minska populationen. Ungefär som en sjukdom kan man säga.

Kan presentera dom där testresultaten som bevisar att det inte sprutas ut gift?
Citera
2015-02-19, 10:45
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Men varför skulle inte aerosol-moln öka temperaturen likt koldioxid sägs göra? Den kapslar väl också in värme. Antingen är växthuseffekt-teorin bullshit eller så fungerar den tilltänkta aerosolen på ett annat sätt jämfört med koldioxiden som man även kan se som en aerosol?

Finns även ett alternativ som är mer skruvat, nämligen att det är på väg mot kallare tider pga solens cykler och man VILL öka temperaturen för bibehålla status quo. Koldioxiden var effektiv till en viss grad men den nådde ett maxtak och har tappat sin effektivitet. Titta på temperaturgraferna, koldioxiden går upp men temperaturen planar ut. Där har man kanske hittat att vissa aerosol blandningar är betydligt effektivare att öka temperaturen jämfört med koldioxiden?
Skulle ju kunna be dig googla det, för det är inte svårt att hitta information om det. Men kort beskrivet är det ju så att koldioxid och andra växthusgaser är genomskinliga och släpper igenom ljus och energi som värmer jordens yta... osv. Orkar inte, läs själv istället:
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4xthuseffekten

Moln och partiklar i atmosfären däremot, blockerar instrålningen av solljus vilket gör att jordytan inte värms upp lika mycket.

Edit: Ja, som du kan se fungerar de på olika sätt. Man kan alltså vetenskapligt förklara skillnaden, precis som man vetenskapligt kan förklara vad kondensationsstrimmor är.

Det som däremot inte finns nån vetenskaplig förklaring, eller för den delen, förklaring till överhuvudtaget, är "chemtrails".
Det enda som finns är folk som tror att de finns. Helt utan bevis. Hade en enda av de som påstår att de finns kunnat producera repeterbara bevis hade saken hamnat i ett annat läge. Men just nu är det ju i paritet med religion, nåt man tror på, inte vet. Jag är inte religiös heller kanske jag ska tillägga.
Senast redigerad av Generalknase 2015-02-19 kl. 10:52.
Citera
2015-02-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Jag vet inte vad den heter, jag köpte den när jag var på semester i kina, där använder dom munskydd som vardags varje dag. Men den är riktigt bra, rekomenderar verkligen.

Om du menar dessa vita munskydd ”kirurgmask” som så många asiater kan ha på sig titt som tätt så är de nog det sämsta man kan ha i filterväg. Tror du på allvar att sådana ”leksaker” skulle skydda mot det du går och har fobier om så är du grundligt lurad. Man kan väl säga att de skyddar mot kottar och gråsparvar men inte mycket mer.... Och dessa masker som används inom sjukvården är inte till för att skydda den som bär masken utan att skydda andra från salivstänk etc som den som bär masken kan avge vid samtal nysning etc.

Jag vet detta för att jag har hållit på med säkerhetsfrågor i mitt arbete i 17 år nu och där ingår det en hel del kunskaper om olika filtersystem för att skydda sig mot div. skit man kan andas in.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2015-02-20 kl. 16:46.
Citera
2015-02-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Skulle ju kunna be dig googla det, för det är inte svårt att hitta information om det. Men kort beskrivet är det ju så att koldioxid och andra växthusgaser är genomskinliga och släpper igenom ljus och energi som värmer jordens yta... osv. Orkar inte, läs själv istället:
http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4xthuseffekten

Moln och partiklar i atmosfären däremot, blockerar instrålningen av solljus vilket gör att jordytan inte värms upp lika mycket.

Edit: Ja, som du kan se fungerar de på olika sätt. Man kan alltså vetenskapligt förklara skillnaden, precis som man vetenskapligt kan förklara vad kondensationsstrimmor är.

Det som däremot inte finns nån vetenskaplig förklaring, eller för den delen, förklaring till överhuvudtaget, är "chemtrails".
Det enda som finns är folk som tror att de finns. Helt utan bevis. Hade en enda av de som påstår att de finns kunnat producera repeterbara bevis hade saken hamnat i ett annat läge. Men just nu är det ju i paritet med religion, nåt man tror på, inte vet. Jag är inte religiös heller kanske jag ska tillägga.

Jag håller med dig i stort. Dock kan man inte följa vår tids präster (vetenskapsmännen) blint för då blir man lika dum som de som följer religioner. Det jag tycker många skeptiker saknar är nyfikenheten. Ni har redan bestämt er för en slutsats som ni hämtat från auktoriteterna (prästerna).

Det står ju i din länk att "Växthusgaserna absorberar det mesta av värmestrålningen från jordytan innan den hunnit ut i rymden" Varför skulle då det spela nån större roll för temperaturen om det är t.ex 300ppm eller 600ppm?

Risken finns att man startar ett projekt som blir helt fel om den första teorin är fel. Resultatet kan bli förödande.

Man kan ju även självfallet vetenskapligt förklara vad chemtrails är och man kan även bevisa vetenskapligt om de finns eller inte. Det finns folk som hävdar att de har dessa bevis. Vattenprov t.ex. Jag litar inte på dem, men problemet är att ni hade inte litat på mig heller.

Jag är sugen på att ta flertalet vattenprov i en damm och kolla själv helt enkelt. Om jag visar 3 prov låt oss säga 3 dagar efter när contrails/chemtrails är väl synliga på himmeln vs 3 prov som visar normalvärdet i exempelvis en damm över en tidsperiod. Om nu dessa vattenprov visar 4 gånger högre aluminiumhalt, hade du räknat detta som ett bevis eller åtminstone en indikator för chemtrails?

Först måste jag kontrollera kostnaden och huruvida de visar aluminiumhalt på rätt sätt. Enda problemet med mitt testande vore om jag helt enkelt testar contrails och det förekommer chemtrail projekt i mindre skala än vad som rapporteras av chemtrail-folket. Men det vore ju positivt i vilket fall fast det skulle stärka min övertygelse om att det inte genomförs något chemtrailande alls.

Har även sett att stora grisfarmar har dumpat piss i luften med flygplan för att slippa hantera kostnaden för att bli av med "avfallet" ,liknande möjligheter och terorier finns för chemtrails, då med en twist av rädda miljön.

Chemtrails are coal-ash.
https://www.youtube.com/watch?v=F6r0GqbH9Os

mvh
Citera
2015-02-21, 16:42
Medlem
bernad_laws avatar
Men helvete, håll er till ÄMNET!
Citera
2015-02-21, 20:45
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Jag håller med dig i stort. Dock kan man inte följa vår tids präster (vetenskapsmännen) blint för då blir man lika dum som de som följer religioner. Det jag tycker många skeptiker saknar är nyfikenheten. Ni har redan bestämt er för en slutsats som ni hämtat från auktoriteterna (prästerna).

Det står ju i din länk att "Växthusgaserna absorberar det mesta av värmestrålningen från jordytan innan den hunnit ut i rymden" Varför skulle då det spela nån större roll för temperaturen om det är t.ex 300ppm eller 600ppm?

Risken finns att man startar ett projekt som blir helt fel om den första teorin är fel. Resultatet kan bli förödande.

Man kan ju även självfallet vetenskapligt förklara vad chemtrails är och man kan även bevisa vetenskapligt om de finns eller inte. Det finns folk som hävdar att de har dessa bevis. Vattenprov t.ex. Jag litar inte på dem, men problemet är att ni hade inte litat på mig heller.

Jag är sugen på att ta flertalet vattenprov i en damm och kolla själv helt enkelt. Om jag visar 3 prov låt oss säga 3 dagar efter när contrails/chemtrails är väl synliga på himmeln vs 3 prov som visar normalvärdet i exempelvis en damm över en tidsperiod. Om nu dessa vattenprov visar 4 gånger högre aluminiumhalt, hade du räknat detta som ett bevis eller åtminstone en indikator för chemtrails?

Först måste jag kontrollera kostnaden och huruvida de visar aluminiumhalt på rätt sätt. Enda problemet med mitt testande vore om jag helt enkelt testar contrails och det förekommer chemtrail projekt i mindre skala än vad som rapporteras av chemtrail-folket. Men det vore ju positivt i vilket fall fast det skulle stärka min övertygelse om att det inte genomförs något chemtrailande alls.

Har även sett att stora grisfarmar har dumpat piss i luften med flygplan för att slippa hantera kostnaden för att bli av med "avfallet" ,liknande möjligheter och terorier finns för chemtrails, då med en twist av rädda miljön.

Chemtrails are coal-ash.
https://www.youtube.com/watch?v=F6r0GqbH9Os

mvh

Jaså. Kolaska säger du. Var fyller man på den då? Var förvaras den under flygning? Var sprutas den ut då?

En sak till om aerosoler och jetströmmar. OM man nu släppte ut dina kemikalier i areosolform från plan (vilket man inte gör) så skulle inget av det du då såg falla ner på marken där du står. Jetströmmar på 50 till 200 knops vindhastighet skulle få det till att landa i Ryssland eller Japan om det släpptes över Sthlm. Har även sett studier på att de kan hålla sig i luften i månader/år....
Citera
2015-02-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Jaså. Kolaska säger du. Var fyller man på den då? Var förvaras den under flygning? Var sprutas den ut då?

En sak till om aerosoler och jetströmmar. OM man nu släppte ut dina kemikalier i areosolform från plan (vilket man inte gör) så skulle inget av det du då såg falla ner på marken där du står. Jetströmmar på 50 till 200 knops vindhastighet skulle få det till att landa i Ryssland eller Japan om det släpptes över Sthlm. Har även sett studier på att de kan hålla sig i luften i månader/år....

Jo det besvarade bara en fråga gällande tillgång på material och så sänker det kostnaden något. De andra är problemen är att lösa om man nu känner för att spreja himlen.

Det enda rimliga jag egentligen kan tänka mig är att man lyckas tillsätta något i flygbränslet
och på så vis få alla att göra det utan att fatta det, samtidigt som det blir logistiskt smidigt.

Nu vet jag inget om hur många flygbränsletillverkare det finns eller om det ens är möjligt att få små metallpartiklar att färdas genom motorn utan att det påverkar motorns kapacitet.

Att använda militärplan låter i min värld knepigt då det måste vara brutalt många plan och en rad andra problem som en massa frågan personer som undrar vad alla militärplan gör upp i luften.

Du har nog en poäng med att det kan vara knepigt att mäta upp på en viss plats. Egentligen skulle man behöva göra 10000 tals prov för att vara säker.
Citera
2015-02-22, 12:14
Medlem
Citat:
Det enda rimliga jag egentligen kan tänka mig är att man lyckas tillsätta något i flygbränslet och på så vis få alla att göra det utan att fatta det, samtidigt som det blir logistiskt smidigt.
Hur många gånger har vi pratat om detta tidigare i tråden? Hittills har ingen återkommit efter samma uppmaning: Köp en liter Jet A-1 och kolla! Är alla som hittar på saker helt handlingsförlamade?
Citera
2015-02-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Hur många gånger har vi pratat om detta tidigare i tråden? Hittills har ingen återkommit efter samma uppmaning: Köp en liter Jet A-1 och kolla! Är alla som hittar på saker helt handlingsförlamade?

Jag är ledsen men jag orkar inte läsa genom hela tråden och jag är inte särskilt insatt i den generella chemtrail debatten.

Hur vet jag att den litern flygbränsle jag köper är den samma som flygbolagen köper? Rent logistiskt så skulle man väl kunna styra var och när det trimmade bränslet går ut?
Citera
2015-02-23, 09:33
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Jag är ledsen men jag orkar inte läsa genom hela tråden och jag är inte särskilt insatt i den generella chemtrail debatten.

Hur vet jag att den litern flygbränsle jag köper är den samma som flygbolagen köper? Rent logistiskt så skulle man väl kunna styra var och när det trimmade bränslet går ut?

Alla jetplan lämnar k-strimmor om och när de är på rätt höjd där luftfuktigheten är hög nog och temperaturen låg nog. En B737 som jag flyger förbränner ca 2000 kg bränsle per timme. Detta bränsle ger nära 2500 kg med vattenånga per timme.

Så enkelt är det. Ånga, minus 40C o kallare, kondens, iskristaller, k-strimma.
Hur länge den sedan ligger kvar har med hur torr/fuktig luften är. Precis som för moln alltså. Inte så svårt fast för vissa är det helt ofattbart.
Citera
2015-02-23, 17:22
Medlem
Citat:

Om man inte orkar nåt kanske man inte lär sig nåt. Ta ett av de andra tipsen som getts i tråden: Skapa dina egna k-strimmor och, om du fortfarande är osäker, tag prover där. Du kan inte bli annat än övertygad om du litar på dina egna sinnen.
Citera
2015-02-24, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Alla jetplan lämnar k-strimmor om och när de är på rätt höjd där luftfuktigheten är hög nog och temperaturen låg nog. En B737 som jag flyger förbränner ca 2000 kg bränsle per timme. Detta bränsle ger nära 2500 kg med vattenånga per timme.

Så enkelt är det. Ånga, minus 40C o kallare, kondens, iskristaller, k-strimma.
Hur länge den sedan ligger kvar har med hur torr/fuktig luften är. Precis som för moln alltså. Inte så svårt fast för vissa är det helt ofattbart.

Hur kommer det sig då att vingspetsar också kan lämna k-strimmor? Och hur bildar vattenånga större moln än de som bildas initialt? Teorin gällande för chemtrails gäller väl inte för vattenånga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in