Jag tror att det är köpfest nu, just för att det är och har varit billigt att låna pengar.
Folk köper, priserna stiger, folk blir hysteriska för de vet att om de inte köper idag blir det ännu dyrare imorgon. Och när de väl har köpt den idag vet de att deras lägenhet är mer värd redan imorgon.
Det blir omöjligt att spara till en BR när man bor hos föräldrarna eller i hyreslägenhet, för även fast man sparar 100k eller 200k per år så vet man att priset kommer att stiga med 300k.
Klart det blir köer på visningar och lägenheter försvinner innan visningen. Folk blir desperata
Alla har fått fartblindhet - ingen har värde för pengarna längre eftersom det är så himla billigt.
Jag tycker inte att ovan är normalt. Men tiden kommer så småningom när folk tänker: Vi köper imorgon för det blir billigare då.
Politikerna skiter i folket för de kysser bankernas rövar och bankerna kysser USAs röv.
Det där med att de ska höja skatter och införa amorteringar är bara en fasad med vilken de visar att de bryr sig. Inget ovan behövde hända om de byggde fler bostäder åt folk. Så min fråga är Varför byggs det inte om de bryr sig om oss?
Landstinget: Det lönar sig inte att bygga fler bostäder
http://www.dn.se/sthlm/landstinget-det-lonar-sig-inte-att-bygga-fler-bostader/