Citat:
Det menar du inte? Du har sagt det på typ varje sida i den här tråden...
Här sa du något vettigt, det är viktigt att man lever det liv man själv vill ha. Det intressanta är ju dock att du gång på gång försöker trycka ned andra för att de lever annorlunda än dig...
Självklart ligger du bra till om du jämför dig med folk som har låglöneyrken som lever lön till lön, är det en sådan stor bedrift att du behöver ta upp det hela tiden?
Jag finner det högst vardagligt att ha hyffsat hög nettolön, 50% belåningsgrad med mera, speciellt i din ålder. Allt handlar om vilka man jämför sig med, vill man framhäva sig själv är det ju dock lättast att jämföra sig med de som har det sämst.
Ditt hus kostade ju knappt någonting och du har la haft rätt många år på dig att spara. Förvånad över att du alls har lån faktiskt, eftersom du ju nu har sådant fantastiskt ekonomiskt sinne.
Här sa du något vettigt, det är viktigt att man lever det liv man själv vill ha. Det intressanta är ju dock att du gång på gång försöker trycka ned andra för att de lever annorlunda än dig...
Självklart ligger du bra till om du jämför dig med folk som har låglöneyrken som lever lön till lön, är det en sådan stor bedrift att du behöver ta upp det hela tiden?
Jag finner det högst vardagligt att ha hyffsat hög nettolön, 50% belåningsgrad med mera, speciellt i din ålder. Allt handlar om vilka man jämför sig med, vill man framhäva sig själv är det ju dock lättast att jämföra sig med de som har det sämst.
Ditt hus kostade ju knappt någonting och du har la haft rätt många år på dig att spara. Förvånad över att du alls har lån faktiskt, eftersom du ju nu har sådant fantastiskt ekonomiskt sinne.
Med köp och renoverigar så kostade huset mig ca 1,5 miljoner, är värderat till ca 1,8 miljoner idag.
För dig kanske 1,5 miljoner "kosta knappt något" men för mig är 1,5 miljoner enormt mycket pengar. Jag har under 900 000:- i skuld idag och om max 7 år är jag skudfri.
Jag jämför mig vare sig med de som har det sämst eller de som har det bäst, jag bara konstaterar hur jag har det.
Försöker inte trycka ned någon utan har bara ett barskt sätt att uttrycka mig men egentligen är det i all välmening.
Jag kan ju inte veta men skulle inte bli förvånad om folk som zurfarn som sitter med 4 miljoner i lån nu efter att jag hackat på honom i månadersvis faktiskt har funderat på att armortera mer eller kanske redan börjat.