2015-10-07, 18:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Nej, det finns inga naturliga förklaringar. Jag gav er frågor som varken ni eller forskarna har svar på och ni säger att det är god of the gaps. Frågor som borde öppna era ögon och rädda er från flammornas hetta men ni vägrar. Sanningen uppdagas förr eller senare och ni kommer att bli ytterst besvikna.

Arguments from ignorance.

Lär dig elementär logik.
Citera
2015-10-07, 18:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Allt jag gör är för att Gud ska bli nöjd med mig inte för at synas av omvärlden.

'Gud' borde ju kunne bevisa sig själv, istället för att vara beroende av demagogisk trams.
Citera
2015-10-08, 00:19
Medlem
Citat:
Nej, det finns inga naturliga förklaringar. Jag gav er frågor som varken ni eller forskarna har svar på och ni säger att det är god of the gaps. Frågor som borde öppna era ögon och rädda er från flammornas hetta men ni vägrar. Sanningen uppdagas förr eller senare och ni kommer att bli ytterst besvikna.
Jo,det finns naturliga väl belagda förklaringar som inte inkluderar en Gud.

Det börjar bli en aning komiskt att du i var och vartannat inlägg beklagar dig över att vi kallar dina s.k argument för God of the gaps, för att sedan dra ett nytt God of the gaps-argument i samma inlägg.

Är det så svårt att förstå? Du presenterar exempel på sådant vi inte har en vetenskaplig förklaring på och menar att detta innebär att en Gud ligger bakom.
Men du verkar argumentera utifrån en ny variant av God of the gaps, där du istället använder dig ut av exempel på sådant som faktiskt har en naturlig förklaring.

Återigen, dina personliga föreställningar som saknar belägg och din enorma vetenskapliga okunnighet, är INTE ett bevis för att Gud finns.
Citera
2015-10-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
'Gud' borde ju kunne bevisa sig själv, istället för att vara beroende av demagogisk trams.

Inom islam är det lydnadstvång som gäller. Tvång att be, tvång att tro.
Ganska intressant faderskomplex som jag har funderat lite smått på senaste tiden.
Samma patriarkatiska mentalitet finns kanske ännu starkare bland judar, men även bland många kristna.
Citera
2015-10-08, 10:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Inom islam är det lydnadstvång som gäller. Tvång att be, tvång att tro.
Ganska intressant faderskomplex som jag har funderat lite smått på senaste tiden.
Samma patriarkatiska mentalitet finns kanske ännu starkare bland judar, men även bland många kristna.

Spontant förmoder jag , att vi är tämligen överens om detta per se.

Däremot är psykologi en onödvändig och opålitlig omväg i sökandet efter 'guds'-bevis, eftersom metafysisk bevisföring inte är psykologins starka sida. Där är logisk (filosofisk) rationalism (möjligen epistemisk rationalism) klart överlägsen.
Citera
2015-10-08, 14:55
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Din dumhet är helt förbryllande! Jag vet inte ens var jag ska börja? Vad vill du diskutera egentligen? Och vad är det som diskuteras här? Du tar upp Islam, politik, SD, Saudi, mode i en tråd där vi diskuterar Guds existens. Din råtta! Håll dig till ämnet eller ta det per PM om du vill diskutera nåt annat. Ta ett ämne i taget och jag lovar dig att jag ska läxa dig och gör så att du förkovrar dig i alla ämnen. Här och nu diskuterar vi Guds existens men vill du diskutera politik är jag beredd, skicka PM eller starta en tråd om det. Vill du diskutera Saudi specifikt, starta en tråd eller skicka PM.

Med den logiken du besitter fattar man ganska snabbt att du är en rutten råtta som inte ens använder 5% av din hjärnkapacitet.
Vad det handlar om är att en sketen kelb, du, hävdade att vi hade något att lära oss från er. Så jag har bara visat dig kelb att det har ni inte. Vi, EU förhandlar redan i detta nu internt om att vi skall börja tvingas kasta ut er nu ur EU om ni saknar flyktingskäl, så nyttiga ser hela EU-ledningen på er kelbs, vi skall tvingas kasta ut er så frånstötande finner européer er, ingen vill veta av er, då ni inget gör eller kan bidra med mer än att förstöra, förringa och fördumma de länderna ni befinner er i och uppbära socialbidrag.

Så du saknar argument emot min argumentation.
Varför säger du det inte då kelb?
Ingen blir förvånad över att en muslim saknar argument.
Djur som du saknar intelligens utan är mer instinkt.
Bara se på er historia, ni har inte bidragit med ett skit till mänskligheten på över 1000 år.
Ni är en fullkomlig intellektuell ödemark.

Du lovar att läxa mig om jag tar det ett ämne i taget.
Är din adhd för grav så du fixar inte flera ämnen samtidigt .
Som jag tidigare visat, det finns inget ni kelbs har att lära oss.
Ni är som vårtor, saknar helt en funktion, utan är bara parasiter på jorden.

För någon dag sedan en imam går ut och talar om att man måste se om sitt immunskydd annars kunde man smittas av homosexualitet.
Där kelb, har du den nivån er bronsålderskultur befinner sig på...
Vad ska ni lära oss?
Hur man undviker kunskap och blir en korkad kelb?
Hur man knullar småpojkar som i Afghanistan?
Hur man kastar bort all förmögenhet som gulfstaterna?
Hur man förstör ett land som i Sudan, Syrien, Libanon, Tchad mm mm?
Hur man bedriver religiöst förtryck som i princip alla islamska länder?

Vad skall du lära oss kelb?
Hur vi blir mer korkade, intoleranta, pedofilistiska, homosexuella, destruktiva?
Ni har inget att lära oss kelb, personer som du är jordens gräshoppor,
tror ödeläggelse, kunskapens förringande, lögn och förnekelse är sanningens ljus.
Du har inget att lära oss kelb.
Ingenting.

Så sitt fint nu kelb och husse kanske kastar till dig ett ben.
Likt de socialbidragstagare ni är borde det gå lätt för dig.
Citera
2015-10-08, 21:08
Medlem
i religös mening krävs det ett mirakel för att svara på din fråga om guds existens. jag är diagnostiserad paranoid schitzofren med röster sen nu i december 2015 9år totalt fråga mej inte va jag har gått igenom,men just va det gäller nått i religös mening så fick jag uppleva det me. jag har bara en sak att seja i viss mening kunde jag få ut nått av det men i nästa skede va det som kyss mej i ärslet så va dom senaste 4åren hallelulja å kyss mej i ärslet, idag har jag ingen medesin men är inte symtomfri men det vart en stor förändring. Men utan inlevelse varför bry sej gud råder över livet och va fan fick man massa jävla röster, det finns ingen utväg i allafall enda settet är att bearbeta sej själv. man kan seja att dom sista 4 åren både analysera jag och upplevde allt möjligt gud råder över mensklighetens mening va det gäller livet och va det här hans sett att visa det på i mitt fall så kan han behålla skiten
Citera
2015-10-09, 07:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFromHell
i religös mening krävs det ett mirakel för att svara på din fråga om guds existens. jag är diagnostiserad paranoid schitzofren med röster sen nu i december 2015 9år totalt fråga mej inte va jag har gått igenom,men just va det gäller nått i religös mening så fick jag uppleva det me. jag har bara en sak att seja i viss mening kunde jag få ut nått av det men i nästa skede va det som kyss mej i ärslet så va dom senaste 4åren hallelulja å kyss mej i ärslet, idag har jag ingen medesin men är inte symtomfri men det vart en stor förändring. Men utan inlevelse varför bry sej gud råder över livet och va fan fick man massa jävla röster, det finns ingen utväg i allafall enda settet är att bearbeta sej själv. man kan seja att dom sista 4 åren både analysera jag och upplevde allt möjligt gud råder över mensklighetens mening va det gäller livet och va det här hans sett att visa det på i mitt fall så kan han behålla skiten

Först skriver du att det krävs ett mirakel för att svara på frågan om 'guds' existens, och sen konstaterar du att "gud råder över mensklighetens mening va det gäller livet".

Har jag jag missförstått dig ... eftersom jag ser en självmotsägelse här?
Citera
2015-10-10, 19:41
Medlem
Citat:
=Roger Rabbit|54944914]"The universe is under no obligation to make sense to us." I think it was Lawrence Krauss who said it, but I am not sure. There is massive evidence for evolution, from several scientific disciplines. Why would all these people from different countries, cultures and disciplines lie? It must be a massive conspiracy.

Det handlar inte om att forskarna ljuger. Det handlar om att många inte vill tro på Gud och vill ta till andra alternativ. Inte alla forskare som tror på Evolution och inte heller är evolution fakta. Den är en teori skapad av de som inte vill tro på Gud. Teorin revideras och läggs till hela tiden för att göra den så vattentätt som möjligt men det funkar inte eftersom teorin inte är fakta utan endast en teori.

Citat:
I think you might have misunderstood evolution a bit. The environment doesn't decide exactly how evolution takes place, it only decides which genes are good enough to survive and which are not. Those who are good enough will survive and multiply.

Du kan säga vad du vill. Jag har förstått evolution helt och hållet och vet om att evolution inte kan äga rum. Det är omöjligt! Evolution är inte fakta det finns människor i alla kategorier; dvs läkare, forskare, ingenjörer osv som avvisar teorin. Evolution har aldrig bevisats.

Citat:
How do you know we are? There are plenty of other species on this planet that have produced arts and tools and uses languages. Were not the only species of humans that have walked the planet, have you ever heard of the Neanderthal? We used to live in caves just like them.

Just precis. Även de var människor. Ge mig en enda art av de arter som idag existerar mer än människan som har lika avancerad förstånd som människan.

Citat:
The biggest reasons to our technological advancements is not our great minds, but because we are social animals that cooperate and we pass along what we learn to our children. Have you ever heard expression "standing on the shoulders of giants"? That's what were doing when we invent the next generation of mobile phones etc. or maybe more like standing on a giant tower of people who contributed a little bit

Du måste vara dum i huvudet. Även möss är sociala varelser, inte fan tillverkar de atombomber.

Citat:
The probability for that is about one. I mean, someone has to be the best right? Your brain is a few percent of your total body mass, but consumes about 20% of all your energy. It is expensive to be smart, and not a necessity for survival.

hahaha, vad har det med saken att göra? elefanter är så stora att de behöver mycket energi för att överleva. Inte så smart sätt eftersom det gör det svårare att överleva. Tycker du man kan resonera så. Ni ateister är verkligen dumma i huvudet så man häpnar.

Citat:
It is not exactly 50-50, it's more like 105 boys for every 100 girls born. And there are natural explanations for this. Anyways it's approximately 1 to 1, which is the evolutionary stable number. Google the Fisher's principle if you want to learn more.

Åhh det blir bara bättre och bättre. Vi har redan redogjort för att det föds nåt mer andel pojkar men att eftersom pojkar är mer rastlösa av naturen så omkommer de i olyckor oftare och även dör tidigare än kvinnor. Alltså perfekt 50-50.

Citat:
The taste from fruits and vegetables comes from chemicals in the fruits and vegetables that your taste buds interact with chemically. They weren't "designed" to fit your taste buds, it is an evolutionary advantage to be able to identify edible plants from poisonous plants, and that's why we have the sense of taste. If an animal cannot taste and therefore eat something toxic and dies, its genes will be taken out of the gene pool and not carried on to the next generations.

I hope that clarifies things.

Men din idiot!!! VAD satte dit kemikalierna? Vad utrustade arterna med att känna smak? Du slutar inte förvåna! Varför beskriver du för mig vad frukter består av? Det är som att säga; Vem har byggt det här huset varpå du svarar huset har tre våningar, vardera består av 3 rum och badrum. Du är verkligen dum i huvudet.
Citera
2015-10-10, 19:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det handlar inte om att forskarna ljuger. Det handlar om att många inte vill tro på Gud och vill ta till andra alternativ. Inte alla forskare som tror på Evolution och inte heller är evolution fakta. Den är en teori skapad av de som inte vill tro på Gud. Teorin revideras och läggs till hela tiden för att göra den så vattentätt som möjligt men det funkar inte eftersom teorin inte är fakta utan endast en teori.

Falsk dikotomi och strawman om vetenskaplig metodologi.
Citera
2015-10-10, 20:10
Medlem
Citat:
=Sepiritz|54945632]Det behövs inte förskas i det, förnuftet räcker. Det låter precis som någonting en sinnessvag människa hade sagt om något han inte tycker om. Visst är det jobbigt att lära sig om saker. Det är lättare att föreställa sig ha rätt än att faktiskt lära sig om saker och på den vägen få rätt. Jag bryr mig inte om dina undanflykter.

Du bryr dig inte om ditt eget öde och livet efter detta så att du ser mina förklaringar som undanflykter och att du inte bryr dig om dem är fullt förståeligt. HAHA vad skulle jag göra undanflykter för? Jag har ingen anledning mer än att presentera sanningen och synliggöra lögnen för er.

Citat:
Du har helt rätt i att det inte är en tänkande process men som ändå fungerar. Ungefär som alla andra naturliga processer vi känner till. Du kanske är övertygad om att Gud sitter och tänker fram alla regndroppar och styr vattnet ut till havet och sedan magiskt förångar vattnet igen, men det är faktiskt ett självkontrollerande och självgående system.
Precis som evolutionen. Du har gentisk information som muterar, alltså förändras, du har tid och generationer. Det kommer innebära, helt automatiskt, att varje generation ser lite annorlunda ut.
Sedan har vi selektionstryck vilket innebär att individer som blir mindre lämpade kommer att ha sämre förutsättningar för att överleva och föröka sig. Det är som ett filter som sorterar bort dåliga resultat. Svårare än så är det inte.

Skitsnack! Regn är en process som är noga kontrollerad och reglerad. Vatten blir till gas och åter till vatten. Molnen rör sig i bestämda banor, rör sig med vindens hjälp och ger dött land liv. Processen kan inte skapas av intet. En vis herre har satt detta i verket. Hur mycket jag än förklarar för er så beskriver ni nåt helt annat. Antingen är ni för dumma för att förstå eller så vill ni helt enkelt inte se sanningen.

Citat:
Roger Rabbit har redan gett dig ypperliga svar och jag är säker på att det inte är första gången du fått svar på tal, du vägrar bara ta till dig motsägande information för att du föredrar din behagliga lilla bubbla du existerar i.

Verkligen inte. Jag frågar varför människans förstånd är överläget alla andra arter, svarar han med att ha ett starkt förstånd är inte till fördel för arten för att det kräver mycket energi . Han liksom du är för dum för att förstå att om man har ett avancerat förstånd kan man också anstränga sig mindre för att skaffa fram föda. Istället för att svara på frågan, bortförklarar han frågan.

Citat:
Vad är förstånd? Hur mäter man det? Är det synonymt med förmågan att kommunicera och förmedla sin kunskap? Jag tror du inte tänkt igenom detta tillräckligt. Oavsett så har det funnits människoliknande arter som också hade liknande hjärnor som oss. Vi har bara dödat och eller absorberat dessa i vår genpool då vi faktiskt var så nära besläktade att det gick att para sig.

Är du helt dum i huvudet? Du förstår mycket väl vad jag menar med förstånd. Inte nog med att du sätter Guds existens i fråga utan du vill sätta fenomenet förstånd i fråga också, Är du dum i huvudet på riktigt eller? Med förstånd menar jag att kunna skapa allt synen kan se. Bilar, flygplan, andra teknologiska ting men också att vi kan filosofera och begrunda tillvaron. Vi är den enda arten som kan göra allt som andra arter inte kan. Vi kan fånga fågeln som flyger i luften, vi kan fånga ett lejon, varg, elefant, orm, fisk. Kort sagt råder vi över alla andra arter i haven, i luften och på jorden. Genom att använda vårt förstånd kan vi överraska alla andra arter, stora som små. Vi kan tom attackera och förgöra arter som inte syns med blotta ögat, allt genom att använda vårt förstånd. Vi kan kort och gott göra allt i den fysiska världen med hjälp av förståndet.

Citat:
Var har du fått det ifrån? Det finns gott om arter som känner ansvar.

Skitsnack! Människoarten är den enda arten som känner ansvar inför sig själv, sina medmänniskor, livet, miljön osv. Andra arter som känner ansvar gör det på grund av att de är programmerade av den vise att känna ansvar men endast inför sina ungar, bo och territorium. Människans ansvar kan inte jämföras med andra arters. Varje människa är programmerad att känna ansvar inför allt som andra arter saknar ansvar för.

Citat:
Har du några andra exempel på biologiskt utvecklade slutna system att jämföra med? Hur vet man annars sannolikheten? Igen, inte så genomtänkt. Självklart kommer det alltid finnas en art som är bäst på någonting, om det finns flera arter. Det säger sig självt.

Skitsnack! oavsett vad ni tar för argument kommer ni icketroende aldrig ifrån att förståndet hos människan är ett ypperligt bevis på att Gud har skapat människan endast för att hon ska känna honom och dyrka honom annars väntar en besvikelse vas like aldrig skådats av mänskligheten. Beträffande ditt torftiga svar att en art måste vara bäst på nåt är bara skitsnack. Om vi tar snabbhet som ett exempel så vet vi att snabbhet existerar hos många olika arter, leopard, tiger, katter, vissa hundar, vargar och många fler har snabbhet. Alltså är snabbhet ingenting unikt som endast finns hos en enda art. Det finns flera olika arter som har bra luktsinne. Bra luktsinne är inte unikt för en enda art, samma sak är det med synen och hörseln osv. Förståndet däremot är unikt hos människan och detta kan inte bortförklaras. Och det är precis förståndet som Gud kommer ställa varje människa till svars för. Hade du inte fått ett förstånd som du kunde använda kommer varje själ att tillfrågas.

Citat:
Så du menar att det är Gud som styr antalet flickor och pojkar för att du inte förstår processen? Vilken makalös slutsats. Kanske du tror att det är han som kastar blixtar på onda andar när det åskar också?

HAHHA, du är urbota dum i huvudet. Ja, visst är det Gud som styr antalet individer mellan könen. Inget annat kan styra det annat än en tänkande, vetande, allsmäktig entitet. Precis som människan kan programmera en dator att bete sig på ett visst sätt, har Gud den vise programmerat processen att inte bete sig hur som helst utan att ge en perfekt fördelning mellan könen.

Citat:
Det vi äter? Människan själv. Vi har konst- och korsbefruktat våra grödor så länge att de är oigenkänneliga från vad som ursprungligen fanns. Innan det, naturen och evolutionen. Ja, även växter utvecklas genom evolution.

, men innan människan fanns då? Vad åt andra arter? Din dumma fan! Det människor har gjort är att korsa några få fruktarter och detta har inte pågått hur länge som helst. Du kommer inte ifrån, hur mycket du än försöker att frukter och grönsaker med välluktande, smak, och färg fanns där redan innan människan fanns. Även detta är ett ypperligt bevis på den vises allsmäktighet. Så även om inte alla profeter fanns hade det räckt med endast förståndet för att känna och dyrka herren.

Citat:
Säg inte att du menar att något av det du skrivit här är bevis. Då kanske du bör ta reda på vad bevis är först. Det du producerat här är på sin höjd tvivel, uttryckta baserade på din egen okunskap om hur saker faktiskt fungerar. Hur gick det i skolan för dig? Känns det som att du deltog under biologilektionerna?

Allt detta är mer än bevis. Endast förståndet hos människan är bevis för att inte tala om alla frukter, grönsaker, livet självt, vattnet på jorden, antalet pojkar och flickor, hur ett barn blir till av en enda spermier och vilket mirakel som sker under dessa 9 månader i kvinnas sköte, molnens rörelse, regn, livet och döden och mycket mer. Ja det är bevis på att en ingenjör, en allsmäktig ingenjör har satt sin plan i verket och tids nog ska du och alla andra åter till honom. Det längsta du kan vänta på mötet med herren är 80 somrar om du är 20 år idag och hinner bli 100. 80 somrar är inte en lång tid och detta är det längsta du får vänta på ditt möte med honom.
Citera
2015-10-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vad det handlar om är att en sketen kelb, du, hävdade att vi hade något att lära oss från er. Så jag har bara visat dig kelb att det har ni inte. Vi, EU förhandlar redan i detta nu internt om att vi skall börja tvingas kasta ut er nu ur EU om ni saknar flyktingskäl, så nyttiga ser hela EU-ledningen på er kelbs, vi skall tvingas kasta ut er så frånstötande finner européer er, ingen vill veta av er, då ni inget gör eller kan bidra med mer än att förstöra, förringa och fördumma de länderna ni befinner er i och uppbära socialbidrag.

Så du saknar argument emot min argumentation.
Varför säger du det inte då kelb?
Ingen blir förvånad över att en muslim saknar argument.
Djur som du saknar intelligens utan är mer instinkt.
Bara se på er historia, ni har inte bidragit med ett skit till mänskligheten på över 1000 år.
Ni är en fullkomlig intellektuell ödemark.

Du lovar att läxa mig om jag tar det ett ämne i taget.
Är din adhd för grav så du fixar inte flera ämnen samtidigt .
Som jag tidigare visat, det finns inget ni kelbs har att lära oss.
Ni är som vårtor, saknar helt en funktion, utan är bara parasiter på jorden.

För någon dag sedan en imam går ut och talar om att man måste se om sitt immunskydd annars kunde man smittas av homosexualitet.
Där kelb, har du den nivån er bronsålderskultur befinner sig på...
Vad ska ni lära oss?
Hur man undviker kunskap och blir en korkad kelb?
Hur man knullar småpojkar som i Afghanistan?
Hur man kastar bort all förmögenhet som gulfstaterna?
Hur man förstör ett land som i Sudan, Syrien, Libanon, Tchad mm mm?
Hur man bedriver religiöst förtryck som i princip alla islamska länder?

Vad skall du lära oss kelb?
Hur vi blir mer korkade, intoleranta, pedofilistiska, homosexuella, destruktiva?
Ni har inget att lära oss kelb, personer som du är jordens gräshoppor,
tror ödeläggelse, kunskapens förringande, lögn och förnekelse är sanningens ljus.
Du har inget att lära oss kelb.
Ingenting.

Så sitt fint nu kelb och husse kanske kastar till dig ett ben.
Likt de socialbidragstagare ni är borde det gå lätt för dig.

Vad ska jag bemöta egentligen? HAHA vad har Eu och flykting med den här tråden att göra? Vi diskuterar Guds existens. Du vet, alltså religion inte politik. Hur urbota förvirrat är inte ditt förstånd?! Jag kan svära på den vise att du lider av nån form av utvecklingsstörning.

HAHAH, Socialbidrag, flykting, Eu är dina nyckelord i en tråd där Guds existens diskuteras Mitt erbjudande kvarstår. Ta det per PM eller starta en tråd om specifika ämne så deltar jag. Jag lovar. Men det är för svårt för dig att klara av. Det blir för mycket för din adhd hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in