2015-10-10, 04:18
  #41281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Eller så är det helt enkelt som så att SD inte kapitaliserat tillräckligt på den oro som finns genom att hålla käften mitt under brinnande extreminvandring och istället frontats som inkompetenta i massmedierna. Detta för att dem är fega vilket är förståeligt under rådande omständigheter.

Ur ett partipolitiskt perspektiv så har SD haft en enorm framgång och vilket annat parti som helst skulle snarare vara oroliga för att tappa det nyvunna förtroendet i opinionen lika snabbt som de vunnit det snarare än gapa efter mer. Men som vi vet så är det inte SD som parti som är viktigt utan Sveriges framtid och då räcker det inte att parkera sig på 25%, inte ens till . Man måste ut och tydliggöra vad som händer i landet, att man starkt motsätter sig utvecklingen och hamra in konkreta åtgärdsförslag som biter sig fast hos folk. Kanske ett gäng utspel med titeln "Vi kräver Nödstopp av invandringen, Sverige klarar inte mer" eller liknande.

De allra flesta lever inte i vår verklighet som du själv tillstått och är politiskt ointresserade fram tills dess att politiken på allvar drabbar dem själva så hela ditt resonemang gällande hoppingivande händelser fallerar ganska platt där för varför ha hopp om att lösa ett problem när man inte ser problemet?


Och till alla er "renläriga patrioter" som högljutt klagar om att SDs politik i förlängningen kommer att vara verkningslös eftersom att vi trots ett invandringsstopp fortfarande kommer ha hundratusentals oanpassningsbara invandrare som lever på vårt samhälle:

Ponera att det omöjliga inträffar och att 7k kraftfullt inför SDs invandringspolitik av ren nödvändighet; Tror ni att Jimmie & co bara kommer stå där och applådara och utbrista "Sedär! Vi hade visst rätt hela tiden" för att sedan göra sig politiskt irrelevanta och börja sitt dyk i opinionen? Eller tror att ni de vid detta tillfälle kommer att föra fram sina positioner och föreslå en aktiv repatrieringspolitik?

Det kanske för i helvete är så att man FÖRST måste bilda opinion för att införa en enorm minskning av invandringen för att SEDAN kunna ta steget för en repatrieringspolitik då det är ett så känsligt ämne? Skulle SD propagera för repatriering idag så skulle dem spela ett jävligt högt riskspel och bemötas av jobbiga frågor som "Vilka är det ni tycker ska tvingas åka hem"?

Desillusionerade bitterfittor till f.d SDUare mfl gör sig därför bäst i att hålla käften och sitta still i båten.

Håller med om allt här. Det är väldigt olyckligt att vi aldrig fick ett seriösare alternativ än SD. Det kan förstås delvis skyllas på det extrema debattklimat vi har här i Sverige att bara idioter och de som inte har något att förlora vågar säga ifrån. Om SD hade haft en kompetentare ledning så hade kanske inte MSMs hatpropaganda fått fortgå fullt så länge och det hade inte varit lika omöjligt att överväga ett samarbete med dem för våra odugliga och ryggradslösa 7k-politiker. Men nu är det som det är, och SD sitter hellre passiva och låter invandringskatastrofen höja OU-siffrorna istället för att agera.
2015-10-10, 04:24
  #41282
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Vad gör ni! SD står still i ou och vad gör ni? Nästa månad ja då jävlar kommer SD smälla till med högre opu men va fan tror ni att kriget är över bara för ni tycker eller tror att SD ska växa? För fan skärpning och rättning i ledet man kan alltid göra mera. Fan alltså det är vårt land vi pratar om skäms ni inte över hur lite ni har gjort?


Och vad har du gjort?

SD har öppet mål och behöver endast se skiten eskalera tills folket exploderar och då kommer SD att lyfta som en raket i OU.
2015-10-10, 04:54
  #41283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Och vad har du gjort?

SD har öppet mål och behöver endast se skiten eskalera tills folket exploderar och då kommer SD att lyfta som en raket i OU.

Fatta! SD kommer aldrig någonsin ha ett öppet mål, vad tror ni egentligen att Ab, expressen, svd, dn ,svt bara skulle släppa över pucken ? Skulle inte tro det , vi SDare måste fortsätta vara övertygande och förklara för gemene folk om hur illa Sverige är på det. För kan vi inte ens övertyga folk i vår omgivning hur fan ska kunna bli nummer ett. Förklara för mig, vi måste kämpa för vartenda promille, för vi kommer inte få ett skit gratis.

Vad gör jag? Jo jag snackar öppet om hur jävla fel det är på flyktinpolitiken, för jag vet att jag har 25% med mig minst av arbetskamraterna plus att jag har fått min bästa Ungerska och min fru till att bli full pro SD. Vad har du gjort!? Eller rättar sagt vad gör ni andra på denna tråden? , tror ni SD kommer bli av nasse stämpeln huxflux eller? Nä det blir de inte så klart det är upp till er att förklara SDs politik för era vänner.

För vi kommer inte få ett jävla skit gratis, fatta det eller lev som en vekling som gav bort sitt land
2015-10-10, 05:53
  #41284
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Eller så är det helt enkelt som så att SD inte kapitaliserat tillräckligt på den oro som finns genom att hålla käften mitt under brinnande extreminvandring och istället frontats som inkompetenta i massmedierna. Detta för att dem är fega vilket är förståeligt under rådande omständigheter.

Ur ett partipolitiskt perspektiv så har SD haft en enorm framgång och vilket annat parti som helst skulle snarare vara oroliga för att tappa det nyvunna förtroendet i opinionen lika snabbt som de vunnit det snarare än gapa efter mer. Men som vi vet så är det inte SD som parti som är viktigt utan Sveriges framtid och då räcker det inte att parkera sig på 25%, inte ens till . Man måste ut och tydliggöra vad som händer i landet, att man starkt motsätter sig utvecklingen och hamra in konkreta åtgärdsförslag som biter sig fast hos folk. Kanske ett gäng utspel med titeln "Vi kräver Nödstopp av invandringen, Sverige klarar inte mer" eller liknande.

Om det finns något som INTE håller i sig, så är det hotshot-politik.

Sverige är trots allt inte en bananrepublik.
2015-10-10, 05:59
  #41285
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Sverige är trots allt inte en bananrepublik.

Politiskt sett så tror jag ibland att Sverige är nära det.

Se bara på DÖ och medias anti-SD agenda.

Som tur är så är inte hela befolkningen hjärndöd, därav konstanta plussiffror för SD i OU.
2015-10-10, 06:22
  #41286
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sverige är trots allt inte en bananrepublik.

Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Politiskt sett så tror jag ibland att Sverige är nära det.

Tills vidare följas dom parlamentariska procedurerna.
2015-10-10, 06:32
  #41287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Och vad har du gjort?

SD har öppet mål och behöver endast se skiten eskalera tills folket exploderar och då kommer SD att lyfta som en raket i OU.

SD kommer aldrig ha ett öppet mål, det kommer massmedia se till. Jag vet att vi är på samma våglängd men det räcker inte. Så länge där finns massa kulsprutande politiker i SD så kommer vi inte få något gratis. SD är en jävla katastrof politikermässigt, det är fan bara fakta men de är relativt nya och växer mer än de klarar av. För oss dödliga handlar det om att släcka bränder och jag kan lova dig att det har jag gjort. Har fått en Ungrare som var vänster till att gå över till SD och en politiskt ointreserad kvinliga fruga till att förstå sitt eget bästa. Det har inte varit lätt kan jag säga, men det har gått efter mycket påtryckningar i vårt dagliga liv, tro mig. Från att ha en fruga som har varit totalt ointresserad av politik och ville inte ens läsa nyheterna i msm, till att vara en hängiven SDare har tagit sin tid.
2015-10-10, 08:37
  #41288
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
SD kommer aldrig ha ett öppet mål, det kommer massmedia se till. Jag vet att vi är på samma våglängd men det räcker inte. Så länge där finns massa kulsprutande politiker i SD så kommer vi inte få något gratis. SD är en jävla katastrof politikermässigt, det är fan bara fakta men de är relativt nya och växer mer än de klarar av. För oss dödliga handlar det om att släcka bränder och jag kan lova dig att det har jag gjort. Har fått en Ungrare som var vänster till att gå över till SD och en politiskt ointreserad kvinliga fruga till att förstå sitt eget bästa. Det har inte varit lätt kan jag säga, men det har gått efter mycket påtryckningar i vårt dagliga liv, tro mig. Från att ha en fruga som har varit totalt ointresserad av politik och ville inte ens läsa nyheterna i msm, till att vara en hängiven SDare har tagit sin tid.
Det kryllar av liknande idioter i alla partier, eller idioter förresten kspkvinnan har i sak rätt.
Det som skiljer är att media dammsuger sociala medier på inlägg av SD politiker som kan uppfattas som lite mer än mellanmjölk.
Folk har slutat bry sig och medias demonisering får det allt svårare.
Värre är medias mörkande av vad massinvällnimgen kostar oss och vad som väntar Sverige framöver.
Eller den tystnad som råder i samhället så fort man inte längre vet vad de omkring en tycker.
Där har kolgrillen rätt våga stå för vad man röstar på, men lättare sagt än gjort för många.
SD behöver en rejäl valframgång så kommer klimatet ändras i samhället som ett trollslag.
Men att SD står still nja vi kommer få se många gymnastikhallar, församlingshem, kursgårdar och upplopp, bränder, våldsdåd av invällarna så det kommer finnas gott med bränsle till nya SD eldar i 7-klöverdrönares hjärta.

Öppna chipspåsen och slå upp drickat, vi bevittnar ett historiskt skifte i svensk politik nu och de närmaste åren.
__________________
Senast redigerad av Svithjod 2015-10-10 kl. 08:39.
2015-10-10, 09:35
  #41289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Tack

Förklaring 1: SD tappade fart trots medvind för att de uteslöt SDU.

Förklaring 2: SD fick lägre siffror (hos Novus) helt enkelt för att Novus hittade på, som ett led i medias "nu vänder det"-kampanj.

Förklaring 3: SD står still alternativt tappar lite i fyra mätningar i rad. Kan ej förklaras av fejk. Inte heller SDU-grejen förklarar.

Slutsats. Som konstaterats så många gånger förr. Opinionen förvånar ständigt med att vara mer trögflytande än man kan ana. Inte ens det sinnessjuka som nu pågår får opinionen att röra sig.

Slutsats av det:

Kanske har SD kommit så långt det går med "dåliga nyheter". Med missnöje kan en rörelse växa. Men bara långsamt, och kanske finns det ett glastak.

Vad som krävs för fortsatt tillväxt, eller för att då den där "folkliga resningen" som man så oroligt väntar på, är en BRA nyhet. Att SD vinner någon form av seger, att något kanske blir lite bättre, att vi får uppleva att något någon gång driva i vår riktning.

Och knappt hade jag hunnit skriva det innan DÖ sprack...

Nu är många i tråden oroliga och tänker att det ändå är lite synd. Nu tog Sverige ett steg närmare demokrati, nu minskar missnöjet, och därmed också SD:s framgångar.

Men enligt min "teori" så kan det bli tvärtom.

Äntligen en framgång. Äntligen något som faktiskt blev bättre. Äntligen en nyhet som inte handlade om mer elände, mer förtryck.

Och kanske är det vad som behövs för att lyfta motståndet en nivå till.

Många regimkritiker har tyvärr hamnat i fällan där vi definierar oss som en förlorande part. Det kommer ständigt nya uppgörelser för att kringskära vår röst, ständigt mya metoder för att vi inte ska för höras. Allt mer sinnessjuk massinvandring av muslimska män, allt värre brottslighet, allt större islamisering.

Allt längre bort från det idealsamhälle vi vill ha.

Och vi liksom hejar på detta för att det ger SD någon procent extra varje gång.

Men vem vet hur många procent SD skulle öka ifall samhället börjar gå i rätt riktning? Missnöjet skulle kanske minska en smula, men HOPPET kan öka lavinartat. Och det är ju inte så att det kommer råda brist på saker att vara missnöjda över.

Vi har liksom hamnat i fällan att tänka att vi är en missnöjesröst. Och därför kan vi bara växa så länge makten gör folk allt mer missnöjda. Och därför oroar vi oss ironiskt nog när saker blir bättre.

Med den attityden skulle vi ju egentligen aldrig vilja ha någon förändring, bara fortsatt folkutplåning.

Jag är skitglad att DÖ nu fallit. Och inte ett dugg oroad för vad det gör med missnöjet. Regimmotståndet har vunnit en seger. Regimen tvingades retirera.

Nu är DÖ borta. 99 problems but this aint one!

Jag instämmer med punkt nr 1. Jag tror nedgången/avstannande beror på uteslutningen av SDU. SDU har många medlemmar som man nu har bett dra åt helvete. Medlemmar som dessutom har vänner, föräldrar, mor/farföräldrar, syskon osv som stöttar sitt barn eller barnbarn. Det är väl klart att dom inte kommer lägga sin röst på SD när dom ser hur ens nära och kära behandlas av partiet.

Det har väl aldrig funnits ett bättre tillfälle att starta ett nytt parti. Ett nytt fräscht parti befriat från maktfullkomlighet och annat smuts som SD dras med. Hoppas ungdomarna tar chansen.

Eller kanske försöka skaka liv i NyD om det fortfarande finns något kvar där?!
2015-10-10, 09:41
  #41290
Medlem
Lugna ner er! Stilleståndet eller den lilla tillbakagången är en kombination av en helt normal rekyl och av medias solidaritetsutpressning. Folk har blivit räddare för att svara SD på frågan hur de skulle rösta om det var val.

Men som vanligt har SD verkligheten på sin sida. Sverige lånar ungefär en miljon i minuten nu för att ha råd med denna humanitära stormakts godhetsorgasm utan slut. Dessutom fullkomligt väller ju berikarna in i landet och de hamnar nu även nära folk som aldrig tidigare reflekterat över vad massinvandringen betytt. Dessa människor svänger snabbt när de eller någon i deras närhet blir berikade genom stölder, misshandel eller våldtäkter. Not in MY back yard!

SD står möjligtvis och stampar i oktober, men nästa månad (om inte tidigare) bär det av igen.

Blir det extra val i vår, kommer Sverigevännerna som nu vilat ut sig något att göra en fantastisk kraftansträngning i sociala media och SD kommer hamna en bit över 30%.
__________________
Senast redigerad av icefrontier76 2015-10-10 kl. 09:43.
2015-10-10, 10:27
  #41291
Medlem
Nostradumbasss avatar
En blygsam tillbakagång till 25% i Sentio, och ingen mer DÖ. Nu är det bara att klättra vidare nästa månad som om ingenting hänt. Godheten har blivit tältläger och värre blir det. Vi är mitt inne i vändningen nu mot att gå mot stängda gränser och REVA2 med inre och yttre gränskontroller och hemskickningar en masse.

Allt som allt en bra fredag igår.
2015-10-10, 11:00
  #41292
Medlem
S.Kandals avatar
Ja, det var sannerligen en strålande fredag igår. I ren glädjeyra skrev jag i någon tråd att Löfven troligen kallar till presskonferens redan i dag och utlyser nyval. Det kanske var att gå händelserna något i förväg känner jag så här på lördagsmorgonen när krutröken lagt sig. Dock tror jag på att nyval är enda alternativet och att detta lär aviseras inom rimligen kort tid. Skulle förvåna mig oerhört om allianspartierna släpper igenom nästa rödgröna budget oavsett vad diverse partiledare säger idag. Om de gör så lever ju fortsatt DÖ i praktiken och vad är då meningen med detta uppror och vad skulle då väljarna säga om detta fortsatta svek. Herr Löfven lär snart fatta att så kommer att bli fallet och då är hans enda alternativ att förekomma istället för att förekommas, dvs utlysa nyval i ren bevarelsedrift. Detta trots att S då kommer att gå mot ett historiskt valnederlag med rekordlåga siffror.

Nästa månads siffror kommer att bli oerhört intressanta. Tippar att KD lyfter över spärren, på bekostnad av M, samt att SD gör gigantiska kliv uppåt i flertalet av undersökningarna och når 30% i någon av dessa.

Nu tror jag även att vi kommer att få se en och annan extra opinionsmätning pga att DÖ dött, nyfikenheten över dess konsekvenser bör vara tämligen stor.

Spännande tider väntar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in