Citat:
Eller så är det helt enkelt som så att SD inte kapitaliserat tillräckligt på den oro som finns genom att hålla käften mitt under brinnande extreminvandring och istället frontats som inkompetenta i massmedierna. Detta för att dem är fega vilket är förståeligt under rådande omständigheter.
Ur ett partipolitiskt perspektiv så har SD haft en enorm framgång och vilket annat parti som helst skulle snarare vara oroliga för att tappa det nyvunna förtroendet i opinionen lika snabbt som de vunnit det snarare än gapa efter mer. Men som vi vet så är det inte SD som parti som är viktigt utan Sveriges framtid och då räcker det inte att parkera sig på 25%, inte ens till . Man måste ut och tydliggöra vad som händer i landet, att man starkt motsätter sig utvecklingen och hamra in konkreta åtgärdsförslag som biter sig fast hos folk. Kanske ett gäng utspel med titeln "Vi kräver Nödstopp av invandringen, Sverige klarar inte mer" eller liknande.
De allra flesta lever inte i vår verklighet som du själv tillstått och är politiskt ointresserade fram tills dess att politiken på allvar drabbar dem själva så hela ditt resonemang gällande hoppingivande händelser fallerar ganska platt där för varför ha hopp om att lösa ett problem när man inte ser problemet?
Och till alla er "renläriga patrioter" som högljutt klagar om att SDs politik i förlängningen kommer att vara verkningslös eftersom att vi trots ett invandringsstopp fortfarande kommer ha hundratusentals oanpassningsbara invandrare som lever på vårt samhälle:
Ponera att det omöjliga inträffar och att 7k kraftfullt inför SDs invandringspolitik av ren nödvändighet; Tror ni att Jimmie & co bara kommer stå där och applådara och utbrista "Sedär! Vi hade visst rätt hela tiden" för att sedan göra sig politiskt irrelevanta och börja sitt dyk i opinionen? Eller tror att ni de vid detta tillfälle kommer att föra fram sina positioner och föreslå en aktiv repatrieringspolitik?
Det kanske för i helvete är så att man FÖRST måste bilda opinion för att införa en enorm minskning av invandringen för att SEDAN kunna ta steget för en repatrieringspolitik då det är ett så känsligt ämne? Skulle SD propagera för repatriering idag så skulle dem spela ett jävligt högt riskspel och bemötas av jobbiga frågor som "Vilka är det ni tycker ska tvingas åka hem"?
Desillusionerade bitterfittor till f.d SDUare mfl gör sig därför bäst i att hålla käften och sitta still i båten.
Ur ett partipolitiskt perspektiv så har SD haft en enorm framgång och vilket annat parti som helst skulle snarare vara oroliga för att tappa det nyvunna förtroendet i opinionen lika snabbt som de vunnit det snarare än gapa efter mer. Men som vi vet så är det inte SD som parti som är viktigt utan Sveriges framtid och då räcker det inte att parkera sig på 25%, inte ens till . Man måste ut och tydliggöra vad som händer i landet, att man starkt motsätter sig utvecklingen och hamra in konkreta åtgärdsförslag som biter sig fast hos folk. Kanske ett gäng utspel med titeln "Vi kräver Nödstopp av invandringen, Sverige klarar inte mer" eller liknande.
De allra flesta lever inte i vår verklighet som du själv tillstått och är politiskt ointresserade fram tills dess att politiken på allvar drabbar dem själva så hela ditt resonemang gällande hoppingivande händelser fallerar ganska platt där för varför ha hopp om att lösa ett problem när man inte ser problemet?
Och till alla er "renläriga patrioter" som högljutt klagar om att SDs politik i förlängningen kommer att vara verkningslös eftersom att vi trots ett invandringsstopp fortfarande kommer ha hundratusentals oanpassningsbara invandrare som lever på vårt samhälle:
Ponera att det omöjliga inträffar och att 7k kraftfullt inför SDs invandringspolitik av ren nödvändighet; Tror ni att Jimmie & co bara kommer stå där och applådara och utbrista "Sedär! Vi hade visst rätt hela tiden" för att sedan göra sig politiskt irrelevanta och börja sitt dyk i opinionen? Eller tror att ni de vid detta tillfälle kommer att föra fram sina positioner och föreslå en aktiv repatrieringspolitik?
Det kanske för i helvete är så att man FÖRST måste bilda opinion för att införa en enorm minskning av invandringen för att SEDAN kunna ta steget för en repatrieringspolitik då det är ett så känsligt ämne? Skulle SD propagera för repatriering idag så skulle dem spela ett jävligt högt riskspel och bemötas av jobbiga frågor som "Vilka är det ni tycker ska tvingas åka hem"?
Desillusionerade bitterfittor till f.d SDUare mfl gör sig därför bäst i att hålla käften och sitta still i båten.
Håller med om allt här. Det är väldigt olyckligt att vi aldrig fick ett seriösare alternativ än SD. Det kan förstås delvis skyllas på det extrema debattklimat vi har här i Sverige att bara idioter och de som inte har något att förlora vågar säga ifrån. Om SD hade haft en kompetentare ledning så hade kanske inte MSMs hatpropaganda fått fortgå fullt så länge och det hade inte varit lika omöjligt att överväga ett samarbete med dem för våra odugliga och ryggradslösa 7k-politiker. Men nu är det som det är, och SD sitter hellre passiva och låter invandringskatastrofen höja OU-siffrorna istället för att agera.
