Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-09, 20:05
  #1909
Avstängd
EternalGlorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Självklart inte. SD behöver 51% för att bilda regering.

De får naturligtvis första försöket. Men utan partners så är själva bildandet naturligtvis omöjligt utan 51%


Edit:jag kanske missförstod första posten! Största partiet blir tillfrågad att försöka skall det vara.
Citera
2015-10-09, 20:05
  #1910
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag säger som jag sagt sedan kartellen bildades att en SM-koalition är det mest logiska och därför sannolika utfallet.

Men ett nyval kan inte utslutas om S och M inte kan samarbeta.

Ett samarbete mellan S och M skulle inte hålla ett år ens. De skulle tappa alltför mycket i opinion. Det tror jag både sossar och moderater inser. Nej, det blir någonting annat. Varför inte ett nyval?

Citera
2015-10-09, 20:07
  #1911
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag har själv pratat om en S och M regering. Dock är det oerhört kortsiktigt tänkt.
Det kommer garanterat krascha då väljarna från båda håll kommer bli tokiga.
Och den kraschen kommer bli betydligt hårdare än upplösningen av DÖ.
Får se hur tokiga de är. Inget förvånar en längre. Bara skrämmer.

S+M kommer aldrig att hända. Då har man slutgiltigt för alltid befäst en Socialallians och alla parter kommer att blöda till SD och ev. nya partier.
Citera
2015-10-09, 20:07
  #1912
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Vilken vacker saga.

Jag tror att SD kommer att förlora exakt noll röster till andra partier, eftersom de som tillhör SD och röstar på SD - aldrig blir idioter igen.

De har ju sett hur riksdagen är en politisk mobbing organisation - hur kulturmarxism råder i landet - till den milda grad att Sverige i praktiken är en bananrepublik utan politisk ledning - utan regering.
Typ som hur Kamrat 4% var den eviga dörrmattan i svensk politik under hela Kalla kriget?

Eller en bättre fråga: Var det mobbing av SD att de inte ville ha att göra med SDU?
Citera
2015-10-09, 20:08
  #1913
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Det skulle dock vara ett stenhårt politiskt självmord om denna hemliga överenskommelse någonsin kom ut. Vänstern skulle kunna hålla den över huvudet på alliansen i all framtid. Det skulle kunna bli historiens största svekdebatt.

Vänstern är inkluderad. Alla utom SD är med på den nya hemliga DÖ.

Hemliga överenskommelser där eliten är inblandad kommer sällan ut.
Citera
2015-10-09, 20:11
  #1914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
S+M kommer aldrig att hända. Då har man slutgiltigt för alltid befäst en Socialallians och alla parter kommer att blöda till SD och ev. nya partier.

Sveriges stat har gjort värre grejer. "demokratiskt sett".

Det skulle inte förvåna mig en sekund om S+M imorgon säger att de bildar regering.

Vi har att göra med sinnessjuka hjärntvättade personer som leker "politik" med Sverige.
Citera
2015-10-09, 20:12
  #1915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Vänstern är inkluderad. Alla utom SD är med på den nya hemliga DÖ.

Hemliga överenskommelser där eliten är inblandad kommer sällan ut.

Tragiskt var ordet..
Man blir lite ledsen i det sk demokratiska ögat

Demokrati är snarare en utopi numera, som idag sprattlade till med KD, var det dödsryck ? 😜
__________________
Senast redigerad av RetardDeLuxe 2015-10-09 kl. 20:16.
Citera
2015-10-09, 20:15
  #1916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
De får naturligtvis första försöket. Men utan partners så är själva bildandet naturligtvis omöjligt utan 51%


Edit:jag kanske missförstod första posten! Största partiet blir tillfrågad att försöka skall det vara.

Nejdå det gjorde du inte alls. Det var precis vad jag ville veta.
Självklart vet jag att de inte kan regera utan 51% på egen hand.
Fan att man ska blandas ihop med alla idioter här...
Citera
2015-10-09, 20:15
  #1917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Sveriges stat har gjort värre grejer. "demokratiskt sett".

Det skulle inte förvåna mig en sekund om S+M imorgon säger att de bildar regering.

Vi har att göra med sinnessjuka hjärntvättade personer som leker "politik" med Sverige.

Att S och M bildar regering är närmast otänkbart i detta läge. M kan inte överge Alliansen hursomhelst i detta läge, däremot kan Alliansen söka stöd hos S.
Citera
2015-10-09, 20:16
  #1918
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Vänstern är inkluderad. Alla utom SD är med på den nya hemliga DÖ.

Hemliga överenskommelser där eliten är inblandad kommer sällan ut.

Det är inte ett otänkbart scenario alls.
Men fortsätter det så här, kommer det bli nyval förr eller senare.
Alliansen måste ju göra något de kan ju inte vänta tre år och hoppas på det bästa medan hela Sverige går på knäna.
Ska bli intressant att se nästa väljarundersökning.
Citera
2015-10-09, 20:17
  #1919
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Ett samarbete mellan S och M skulle inte hålla ett år ens. De skulle tappa alltför mycket i opinion. Det tror jag både sossar och moderater inser. Nej, det blir någonting annat. Varför inte ett nyval?

Därför att ingen utom SD vill ha ett nyval.
Citera
2015-10-09, 20:17
  #1920
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Ett samarbete mellan S och M skulle inte hålla ett år ens. De skulle tappa alltför mycket i opinion. Det tror jag både sossar och moderater inser. Nej, det blir någonting annat. Varför inte ett nyval?


Ett nyval?

Ett nyval kostar 250 miljoner kronor. Ska vi slänga iväg dessa pengar för ett omval? Nej tack.

Skulle hellre ge allianspartierna makten i 4 år så inser svenskarna hur absurt allinasen är överhuvudtaget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback