Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Min poäng är att han utåt inte gett något som helst intryck av att vilja lämna makten ännu, snarare tvärtom.
Det är väl inte det minsta konstigt att han så länge han ville leda organisationen utåt sett visade att det var hans vilja, men nu har det uppenbarligen ändrats.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Påståendet rörde enbart personerna som ingår i ledningen, inte deras inbördes roller. Det har inte tillförts en enda person till ledningen varför snacket om att ge plats åt nya krafter är och förblir just snack.
Nu gör du dig dum. Om en person får en ny roll så blir han en ny kraft på den posten. Det är väl rätt så uppenbart. Och Hagberg och Lindberg har ju lyfts upp till ledningen i år och är alltså förhållandevis nya i ledningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Jag hatar inte SMR och har ingen insyn i organisationen överhuvudtaget varför jag inte bryr mig nämnvärt om huruvida ni är en sekt eller inte.
Jag har aldrig sett dig skriva något positivt om organisationen utan du har alltid haft något föraktfullt fiendeperspektiv i allt du skrivit. Det är bara fegt att du inte står för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
ett av de tydligaste tecknen på att ett ledarbyte varit ofrivilligt är när den avgående ledaren inte vill eller ges möjlighet att lämna en kommentar.
Fast nu gaggar du om saker du inte vet något om. Du har inte en aning om varför inte Klas Lund kommenterat ledarbytet mer än vad han gjort och det kan finnas massvis med förklaringar till det. Och du vet heller inte om han planerar att kommentera det mer utförligt snart eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Bara det faktum att man bedyrar att inget ont blod finns får min radar att ge utslag.
Att man nämner det är just för att förebygga dylika spekulationer från konstruktiva och positiva nationella som litar på organisationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dornier
Saxlind är mycket bättre skriftligt än verbalt kan man konstatera.
Det är en vanesak. Jag är van vid att sitta och skriva i lugn och ro men mindre van vid att pladdra snabbt inför en stor publik. Men får jag hålla på med radio i lika många år som jag sysslat med skrivande så ska jag nog bli bättre på det med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Saxlind kanske har någon som skriver åt honom? Spökskrivare är relativt vanligt inom poitiken.
Ja, jag anställde en somalier som spökskrivare för några år sedan och han utklassar alla Motståndsrörelsens kritiker på Flashback rätt så bra. Han får tre bananer per dag i lön, men berätta inte om det för Djurskyddsverket...
Citat:
Ursprungligen postat av
Stormkuken
Är NMR en bra grupp för en nybörjare att ansluta sig till?
Ja. I vilket fall skadar det inte att skicka in en medlemsansökan och gå på ett rekryteringsmöte. Rekryteringsmötena är förutsättningslösa och låter dig bilda dig en bättre uppfattning om organisationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stormkuken
Kommer ni utföra attentat mot invandrare och politiker?
Motståndsrörelsens avsikt är att följa lagen så länge vi har möjlighet att arbeta lagligt och med fredliga metoder. Men vi försvarar oss alltid och vad som händer i framtiden beror på vad som händer i samhället och hur staten behandlar organisationen. Vill man idag syssla med terrorism bör man inte gå med i organisationen då det skadar organisationen och försvårar för dig att lyckas med dina andra ambitioner.