Citat:
"De religiösa tokstollarna" har också åsikter som ex. oskuldskrav på kvinnor/ abortförbud/ förbud mot homosexualitet och en radda dumheter som inte delas av majoriteten feminister.
För att man delar en åsikt (fast i detta fallet av helt olika skäl) betyder det inte att man därför per automatik delar rubb och stubb.
Du delar säkert åsikt med feminister att kvinnor ska ha rätt till rösträtt, gör det dig därför till feminist? Knappast eller hur?
Jag är ateist ända in i benmärgen, kan lova dig att enda som möjligen skulle kunna omvända mig till att tro på nån Gud är att vederbörande typ visade sig, men även då skulle jag vara starkt kritisk till mycket av vad jag tycker är rent trams och kvinnoförtryck i bibeln/ kyrkan.
Så, tyvärr men rätt barnslig fråga.
För att man delar en åsikt (fast i detta fallet av helt olika skäl) betyder det inte att man därför per automatik delar rubb och stubb.
Du delar säkert åsikt med feminister att kvinnor ska ha rätt till rösträtt, gör det dig därför till feminist? Knappast eller hur?
Jag är ateist ända in i benmärgen, kan lova dig att enda som möjligen skulle kunna omvända mig till att tro på nån Gud är att vederbörande typ visade sig, men även då skulle jag vara starkt kritisk till mycket av vad jag tycker är rent trams och kvinnoförtryck i bibeln/ kyrkan.
Så, tyvärr men rätt barnslig fråga.
Inte så barnslig fråga egentligen, skulle kanske formulerats till ….förstår ni hur likt ditt/ert agerande ligger dessa religiösa tokstollar som lyser upp vår tillvaro på mer eller mindre otrevliga sätt..
Likheten ligger i den totala avsaknaden av respekt för andra människor som inte delar samma syn, IS och andra stollar har ett sätt att hantera oliktänkande (från deras perspektiv), du och dina vänner ett annat, men ingen av er har förmågan att logiskt utan fördomar analysera och debattera frågor som går mot er åsikt.
Att kunna analysera sin egen åsikt och ha tanken att jag faktiskt kan ha fel är en egenskap som saknas i dessa grupperingar.
Jag tror inte AI vill avkriminalisera sex arbete för att förbättra något i lilla Sverige, deras ställningstagande är baserat på ett mer globalt perspektiv och man vill åstadkomma en förändring till det bättre för de arbetande kvinnorna i de länder som har problem med våld o kränkande behandling av sexarbetare.
Som info, det politiska klimatet runt om i världen är inte som i lilla Sverige, det är inte vi som behöver hjälp av A I med förändringar, och vi har inte så stor politisk inverkan runt om i världen där detta är ett problem …som vissa verkar vilja tro.
Men ni (den gruppering du representerar) i lilla Sverige kan inte se saker ur ett större perspektiv än er lilla bakgård och istället för att poängtera att ni inte delar ställningstagandet och sedan satt er in i vad som gör detta bättre för kvinnor globalt och kanske börjat arbeta som föregångsland för att förbättra så gråter ni ut och lämnar A I, fy fn vilka osolidariskt ynkliga individer ni är.
Hjälpa kvinnor, visst men bara då det passar er agenda i världens bakgård Sverige.
Det är rent skrämmande att läsa dina och vissa andras inlägg.