2015-10-07, 15:06
  #697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"De religiösa tokstollarna" har också åsikter som ex. oskuldskrav på kvinnor/ abortförbud/ förbud mot homosexualitet och en radda dumheter som inte delas av majoriteten feminister.

För att man delar en åsikt (fast i detta fallet av helt olika skäl) betyder det inte att man därför per automatik delar rubb och stubb.
Du delar säkert åsikt med feminister att kvinnor ska ha rätt till rösträtt, gör det dig därför till feminist? Knappast eller hur?
Jag är ateist ända in i benmärgen, kan lova dig att enda som möjligen skulle kunna omvända mig till att tro på nån Gud är att vederbörande typ visade sig, men även då skulle jag vara starkt kritisk till mycket av vad jag tycker är rent trams och kvinnoförtryck i bibeln/ kyrkan.

Så, tyvärr men rätt barnslig fråga.

Inte så barnslig fråga egentligen, skulle kanske formulerats till ….förstår ni hur likt ditt/ert agerande ligger dessa religiösa tokstollar som lyser upp vår tillvaro på mer eller mindre otrevliga sätt..

Likheten ligger i den totala avsaknaden av respekt för andra människor som inte delar samma syn, IS och andra stollar har ett sätt att hantera oliktänkande (från deras perspektiv), du och dina vänner ett annat, men ingen av er har förmågan att logiskt utan fördomar analysera och debattera frågor som går mot er åsikt.

Att kunna analysera sin egen åsikt och ha tanken att jag faktiskt kan ha fel är en egenskap som saknas i dessa grupperingar.

Jag tror inte AI vill avkriminalisera sex arbete för att förbättra något i lilla Sverige, deras ställningstagande är baserat på ett mer globalt perspektiv och man vill åstadkomma en förändring till det bättre för de arbetande kvinnorna i de länder som har problem med våld o kränkande behandling av sexarbetare.

Som info, det politiska klimatet runt om i världen är inte som i lilla Sverige, det är inte vi som behöver hjälp av A I med förändringar, och vi har inte så stor politisk inverkan runt om i världen där detta är ett problem …som vissa verkar vilja tro.

Men ni (den gruppering du representerar) i lilla Sverige kan inte se saker ur ett större perspektiv än er lilla bakgård och istället för att poängtera att ni inte delar ställningstagandet och sedan satt er in i vad som gör detta bättre för kvinnor globalt och kanske börjat arbeta som föregångsland för att förbättra så gråter ni ut och lämnar A I, fy fn vilka osolidariskt ynkliga individer ni är.

Hjälpa kvinnor, visst men bara då det passar er agenda i världens bakgård Sverige.

Det är rent skrämmande att läsa dina och vissa andras inlägg.
Citera
2015-10-07, 15:35
  #698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Inte så barnslig fråga egentligen, skulle kanske formulerats till ….förstår ni hur likt ditt/ert agerande ligger dessa religiösa tokstollar som lyser upp vår tillvaro på mer eller mindre otrevliga sätt..

Jo rejält tramsig eftersom man i frågan helt bortser från att religiös tokstollar i dag och förr i princip riktade alla sina förbud mot sex som sådant ( icke reproduktivt sex och utom äktenskapet) och allt ansvar för hur "illa" det var med sex på kvinnor. (våldtäkt är kvinnors ansvar att bära, reproduktion är kvinnors ansvar, att män blir kåta är kvinnors ansvar etc)
Att du jämföra detta med feminismens kamp för att ge kvinnor sexuella rättigheter och slippa sexuella kränknignar och våld från män är ju….trams!


Citat:
Likheten ligger i den totala avsaknaden av respekt för andra människor som inte delar samma syn, IS och andra stollar har ett sätt att hantera oliktänkande (från deras perspektiv), du och dina vänner ett annat, men ingen av er har förmågan att logiskt utan fördomar analysera och debattera frågor som går mot er åsikt.

Ja visst du kärvs ju ENORMT mer forskning och statistik kring sexuellt våld, handel, sexuella trakasserier från män mot kvinnor i världen och den skada det gör för att vissa ska övertygas tydligen.
Är ju självklart vi ska respektera män som beter sig och tänker på detta sätt kring kvinnor. De är ju helt oskyldiga små pojkar som inte kan tänka själva. De måste skyddas i sin lilla manlighet så de kan få ha sina snoppar och känsla av överlägsenhet och rätt shopa sex i fred. De kan ju skadas annars. Uj uj uj!

Citat:
Att kunna analysera sin egen åsikt och ha tanken att jag faktiskt kan ha fel är en egenskap som saknas i dessa grupperingar.

Precis! En egenskap som saknas hos miljontals män världen över. Speciellt de religiöst funtade.

Citat:
Jag tror inte AI vill avkriminalisera sex arbete för att förbättra något i lilla Sverige, deras ställningstagande är baserat på ett mer globalt perspektiv och man vill åstadkomma en förändring till det bättre för de arbetande kvinnorna i de länder som har problem med våld o kränkande behandling av sexarbetare.

har jag redan skrivit om läs i botten min km svar till TheEyeYouSee.

Citat:
Som info, det politiska klimatet runt om i världen är inte som i lilla Sverige, det är inte vi som behöver hjälp av A I med förändringar, och vi har inte så stor politisk inverkan runt om i världen där detta är ett problem …som vissa verkar vilja tro.

Just! Därför så bör vi kanske mer lyssna på svenska Amnesty som faktiskt har just Sveriges sits för sina ögon och värderar lagen därefter. Den funkar, det som inte funkar idag är polisens resurser.
Vill svenska män ha fler tjejer att ligga med så får ni jobba på den manliga attityden och andra mäns sexuella våld mot kvinnor, är det som hindrar tjejer idag från att pippa runt så mycket de egentligen vill. Lösningen är inte att förvandla sex till en handelsvara.
Sen har det också en vinst att västeuropa som är en stor magnet för alla de som tjänar pengar på att handla med människor för sexuella ändamål göra allt för att försvåra för dessa svins verksamhet.

Citat:
Men ni (den gruppering du representerar) i lilla Sverige kan inte se saker ur ett större perspektiv än er lilla bakgård och istället för att poängtera att ni inte delar ställningstagandet och sedan satt er in i vad som gör detta bättre för kvinnor globalt och kanske börjat arbeta som föregångsland för att förbättra så gråter ni ut och lämnar A I, fy fn vilka osolidariskt ynkliga individer ni är.
Hjälpa kvinnor, visst men bara då det passar er agenda i världens bakgård Sverige.

Tsss. har du en aning om hur feministiska organisationers svar på detta är egentligen?
Och sen är ju "globalt" också lite mer än enbart söderöver. Västeuropa hade säkerligen mått bra av att gå i Sveriges fotspår.

Citat:
Det är rent skrämmande att läsa dina och vissa andras inlägg.

nej, skrämmande är att läsa vissa snubbars inlägg som handlar om hur "skrämmande " de anser det är med feminism och kvinnors rättigheter. Och som konstant går in här och spyr galla över feminism och feminister och i sina spyor blottar total okunskap/ ignorans och rent kvinnohat.
DET är skrämmande.
feminism har i stort inte skapat nått som är ett barr skrämmande.
Män hindras inte alls ha sex pga sexköpslagen, kan ni ha hur mycket ni vill, hur, när ni vill bara ni ser till att den/ de ni har det med också vill ha sex på samma sätt. Är det för mycket begärt tycker du?

Sen är det också fan skrämmande med alla denna dumhet.
och oförmåga bemöta konkreta resonemang från en feminist.
så fort man inte kan svara för sig längre så övergår det till personpåhopp, allmänt hat och trams.
DET är också fan skrämmande blåst kommet från vuxna människor med minst 9 års skola bakom sig.
( detta inte riktad mot dig specifikt utan allmänt)
__________________
Senast redigerad av Merapi 2015-10-07 kl. 15:51.
Citera
2015-10-07, 16:17
  #699
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Just! Därför så bör vi kanske mer lyssna på svenska Amnesty som faktiskt har just Sveriges sits för sina ögon och värderar lagen därefter.

Det ska du inte vara så säker på. Svenska Amnesty är inte officiellt för den svenska modellen, samt vill ha en ny utredning av sexköps- och kopplerilagen, där sexarbetare får medverka. Med fokus på eventuella oönskade och negativa konsekvenser för dem som säljer sexuella tjänster.

Detta är egentligen samma sak som att säga indirekt att man delar det internationella kontorets inställning. Man vågar bara inte säga det, på grund av dreven i gammelmedia som syftar till att tysta oliktänkande.

Citat:

Svenska Amnesty har varken tagit ställning för eller emot den svenska sexköpslagen och vi har inte gjort något eget utredningsarbete på Sverige. Samtidigt konstaterar vi att stater har ett ansvar för att följa upp och utvärdera tillämpningen och effekterna av den lagstiftning som antas. Det gäller inte bara Sverige men även här bör regeringen utvärdera sexköpslagen, kopplerilagen och andra lagar som reglerar prostitution med fokus på eventuella oönskade och negativa konsekvenser för dem som säljer sexuella tjänster och vars rättigheter staten ska värna.

- Det är viktigt, inte minst mot bakgrund av att det bara har gjorts en statlig utredning trots att sexköpslagen funnits i över 15 år. En utredning som har ett bredare anslag där även kopplerilagen ingår är önskvärt. Det är också viktigt att de rättighetsbärare som berörs av lagarna - det vill säga personer som säljer sex - får komma till tals och bli tagna på allvar, säger Anna Lindenfors.

https://www.amnesty.se/nyheter/uttalanden/uttalande-med-anledning-av-beslutet-pa-amnestys-internationella-radsmote/

__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2015-10-07 kl. 16:40.
Citera
2015-10-07, 16:31
  #700
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo rejält tramsig eftersom man i frågan helt bortser från att religiös tokstollar i dag och förr i princip riktade alla sina förbud mot sex som sådant ( icke reproduktivt sex och utom äktenskapet) och allt ansvar för hur "illa" det var med sex på kvinnor. (våldtäkt är kvinnors ansvar att bära, reproduktion är kvinnors ansvar, att män blir kåta är kvinnors ansvar etc)
Att du jämföra detta med feminismens kamp för att ge kvinnor sexuella rättigheter och slippa sexuella kränknignar och våld från män är ju….trams!




Ja visst du kärvs ju ENORMT mer forskning och statistik kring sexuellt våld, handel, sexuella trakasserier från män mot kvinnor i världen och den skada det gör för att vissa ska övertygas tydligen.
Är ju självklart vi ska respektera män som beter sig och tänker på detta sätt kring kvinnor. De är ju helt oskyldiga små pojkar som inte kan tänka själva. De måste skyddas i sin lilla manlighet så de kan få ha sina snoppar och känsla av överlägsenhet och rätt shopa sex i fred. De kan ju skadas annars. Uj uj uj!



Precis! En egenskap som saknas hos miljontals män världen över. Speciellt de religiöst funtade.



har jag redan skrivit om läs i botten min km svar till TheEyeYouSee.



Just! Därför så bör vi kanske mer lyssna på svenska Amnesty som faktiskt har just Sveriges sits för sina ögon och värderar lagen därefter. Den funkar, det som inte funkar idag är polisens resurser.
Vill svenska män ha fler tjejer att ligga med så får ni jobba på den manliga attityden och andra mäns sexuella våld mot kvinnor, är det som hindrar tjejer idag från att pippa runt så mycket de egentligen vill. Lösningen är inte att förvandla sex till en handelsvara.
Sen har det också en vinst att västeuropa som är en stor magnet för alla de som tjänar pengar på att handla med människor för sexuella ändamål göra allt för att försvåra för dessa svins verksamhet.



Tsss. har du en aning om hur feministiska organisationers svar på detta är egentligen?
Och sen är ju "globalt" också lite mer än enbart söderöver. Västeuropa hade säkerligen mått bra av att gå i Sveriges fotspår.



nej, skrämmande är att läsa vissa snubbars inlägg som handlar om hur "skrämmande " de anser det är med feminism och kvinnors rättigheter. Och som konstant går in här och spyr galla över feminism och feminister och i sina spyor blottar total okunskap/ ignorans och rent kvinnohat.
DET är skrämmande.
feminism har i stort inte skapat nått som är ett barr skrämmande.
Män hindras inte alls ha sex pga sexköpslagen, kan ni ha hur mycket ni vill, hur, när ni vill bara ni ser till att den/ de ni har det med också vill ha sex på samma sätt. Är det för mycket begärt tycker du?

Sen är det också fan skrämmande med alla denna dumhet.
och oförmåga bemöta konkreta resonemang från en feminist.
så fort man inte kan svara för sig längre så övergår det till personpåhopp, allmänt hat och trams.
DET är också fan skrämmande blåst kommet från vuxna människor med minst 9 års skola bakom sig.
( detta inte riktad mot dig specifikt utan allmänt)

Du nämner inget om sexhandeln män till män och män till kvinnor.
Om jag inte missat något i din WALL-OF-TEXT.

Hur ser du på den väldigt stora sexhandeln män till män?

Du vet om att det idag är oerhört vanligt med camshows och escorter?

Din bild är en kvinna som kidnappats från Rumänien och ligger på en madrass i en lägenhet på Kungsholmen verkar det som. Det är ju människohandel och fel.
Så den diskussion är onödig. Helt onödig och överflödig.

Idag så väljer många kvinnor och män att utnyttja sitt sexuella kapital via webben och som eskorter.

De väljer det själva.
Oftast av två orsaker.
Lätt förtjänt kapital och för att tillfredsställa sin exhibitionism och höja självkänslan.

Du ligger ungefär 30 år efter din tid.

Vilken forskning stödjer du dig emot?
Är det kulturradikal "forskning" gjord av femi-nazis med en mörkmörkröd agenda?

Svara på mina frågor om tack.

Låt människor gör egna val med sina liv.

Död åt socialism och överförmynderi!
__________________
Senast redigerad av Wittstocksgatan 2015-10-07 kl. 16:34.
Citera
2015-10-07, 17:44
  #701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Du nämner inget om sexhandeln män till män och män till kvinnor.
Om jag inte missat något i din WALL-OF-TEXT.

Hur ser du på den väldigt stora sexhandeln män till män?

Från vilket perspektiv?

Citat:
Du vet om att det idag är oerhört vanligt med camshows och escorter?

Din bild är en kvinna som kidnappats från Rumänien och ligger på en madrass i en lägenhet på Kungsholmen verkar det som. Det är ju människohandel och fel.
Så den diskussion är onödig. Helt onödig och överflödig.

Idag så väljer många kvinnor och män att utnyttja sitt sexuella kapital via webben och som eskorter.

De väljer det själva.
Oftast av två orsaker.
Lätt förtjänt kapital och för att tillfredsställa sin exhibitionism och höja självkänslan.

Du ligger ungefär 30 år efter din tid.

Vilken forskning stödjer du dig emot?
Är det kulturradikal "forskning" gjord av femi-nazis med en mörkmörkröd agenda?

Svara på mina frågor om tack.

Låt människor gör egna val med sina liv.

Död åt socialism och överförmynderi!

Så här:

Prostitution är en bred marknad.
Du har allt mellan folk som helt frivilligt, pga egen sexuell lust, nyfikenhet gör detta som en engångshändelse eller kortare period i sitt liv och sen traskar vidare i livet utan minsta problem med saken.
Till sextraffickingoffer som blir intvingade och inlåsta i nån lägenhet och våldtas och misshandlas regelbundet.

Är jag fullkomligen medveten om. Det går alltså från vitt över grått till svartaste svart.

Globalt sett skulle jag säga att mörkgrått och svartaste svart är mer vanligt generellt och ju fattigare och mer konservativt och sexfientligt ett samhälle är och ju svårare sits kvinnor har det ekonomiskt ex. Vitt och grått är vanligare hos oss uppe i norden där sex inte är speciellt stigmatiserat och kvinnor inte ses som ägodelar.
Betyder dock inte att även vi har inslag av svart eller att det inte finns prostituerade i ex. fattigaste delarna av världen som har totalt koll på sin situation och klarar sig från stigmation och våld i sin omgivning.

Arbetet mot prostitution rör sig om:
1. Förhindra det mörka partierna av prostitution alltså förhindra och försvåra att kvinnor och män blir tvingande in i prostitution av de anledningar som finns och ofrivilligt utsatta.

2. Ändra synsättet kring prostitution och den stigmation som existerar och existerat i över hundra år kring horan/ kvinnlig sexualitet och istället för att prostituerade ska drabbas av detta sätta fokus på sexköparna, de män som köper andra för sex, hur dessa tänker, anledningen till att prostitution existerar i grunden.

Sexköpslagen hjälper mot sextrafficking– svartaste svart.
Den ger polisen lättare att arbeta mot värsta avarterna av tvång.
Den ger prostituerade ett vapen mot våld nämligen att de kan rapportera dem för ett brott till som är lättare för polisen bevisa – sexköpsbrott - och håller nog åtskilliga torskar i skinnet.
Den hjälper också med att hålla nere efterfrågan generellt.
Den sätter fokus på vad samhället anser inte är OK – köpa sex av annan part – betrakta just kvinnor som objekt för män att köpa och sälja. (och nej jag tycker inte män lider av samma sexmaktfråga kontra andra män) Vilket sänder ut signaler till hela samhället och alltså också skänker viss trygghet för kvinnor utanför sexbranschen.

Sen: den grupp av "vitt" som existerar kommer säkert alltid klara sig, de är ofta resursstarka och här finner du nog rätt många homosexuella män som säljer till andra män och kvinnor utan större problem. Här handlar handeln om SEX och mindre om pengar.

Att denna grupp kanske fått mindre kunder, mer våldsamma kunder, svårare manövrera runt pga sexköpslagen. well bad! men, i valet mellan att skydda svagare grupper visavi hjälpa denna grupp
så tror jag de flesta inser var prioriteringen bör ligga.

Det jag vill ha är mer resurser till polisen, och att män som bevisats köpa kvinnor/ män som kan anses tillhöra den grå-svarta marknaden ska åka in.

Killen som betalar en annan kille en öl för att suga av honom på en fest är liksom rätt ok, så länge killen som accepterar budet också tycker detta ju var lite kul.
Killen som kör ut nånstans och köper sex av en annan kille som darrar av abstinens med ögonen i kors, ska fan i fängelse, finns ingen ursäkt.

Svar nog?
__________________
Senast redigerad av Merapi 2015-10-07 kl. 17:48.
Citera
2015-10-07, 18:38
  #702
Medlem
RedXs avatar
Fast med det svaret borde du ju acceptera att sexköp på frivilliga grunder avkriminaliseras.
Citera
2015-10-07, 18:42
  #703
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Från vilket perspektiv?



Så här:

Prostitution är en bred marknad.
Du har allt mellan folk som helt frivilligt, pga egen sexuell lust, nyfikenhet gör detta som en engångshändelse eller kortare period i sitt liv och sen traskar vidare i livet utan minsta problem med saken.
Till sextraffickingoffer som blir intvingade och inlåsta i nån lägenhet och våldtas och misshandlas regelbundet.

Är jag fullkomligen medveten om. Det går alltså från vitt över grått till svartaste svart.

Globalt sett skulle jag säga att mörkgrått och svartaste svart är mer vanligt generellt och ju fattigare och mer konservativt och sexfientligt ett samhälle är och ju svårare sits kvinnor har det ekonomiskt ex. Vitt och grått är vanligare hos oss uppe i norden där sex inte är speciellt stigmatiserat och kvinnor inte ses som ägodelar.
Betyder dock inte att även vi har inslag av svart eller att det inte finns prostituerade i ex. fattigaste delarna av världen som har totalt koll på sin situation och klarar sig från stigmation och våld i sin omgivning.

Arbetet mot prostitution rör sig om:
1. Förhindra det mörka partierna av prostitution alltså förhindra och försvåra att kvinnor och män blir tvingande in i prostitution av de anledningar som finns och ofrivilligt utsatta.

2. Ändra synsättet kring prostitution och den stigmation som existerar och existerat i över hundra år kring horan/ kvinnlig sexualitet och istället för att prostituerade ska drabbas av detta sätta fokus på sexköparna, de män som köper andra för sex, hur dessa tänker, anledningen till att prostitution existerar i grunden.

Sexköpslagen hjälper mot sextrafficking– svartaste svart.
Den ger polisen lättare att arbeta mot värsta avarterna av tvång.
Den ger prostituerade ett vapen mot våld nämligen att de kan rapportera dem för ett brott till som är lättare för polisen bevisa – sexköpsbrott - och håller nog åtskilliga torskar i skinnet.
Den hjälper också med att hålla nere efterfrågan generellt.
Den sätter fokus på vad samhället anser inte är OK – köpa sex av annan part – betrakta just kvinnor som objekt för män att köpa och sälja. (och nej jag tycker inte män lider av samma sexmaktfråga kontra andra män) Vilket sänder ut signaler till hela samhället och alltså också skänker viss trygghet för kvinnor utanför sexbranschen.

Sen: den grupp av "vitt" som existerar kommer säkert alltid klara sig, de är ofta resursstarka och här finner du nog rätt många homosexuella män som säljer till andra män och kvinnor utan större problem. Här handlar handeln om SEX och mindre om pengar.

Att denna grupp kanske fått mindre kunder, mer våldsamma kunder, svårare manövrera runt pga sexköpslagen. well bad! men, i valet mellan att skydda svagare grupper visavi hjälpa denna grupp
så tror jag de flesta inser var prioriteringen bör ligga.

Det jag vill ha är mer resurser till polisen, och att män som bevisats köpa kvinnor/ män som kan anses tillhöra den grå-svarta marknaden ska åka in.

Killen som betalar en annan kille en öl för att suga av honom på en fest är liksom rätt ok, så länge killen som accepterar budet också tycker detta ju var lite kul.
Killen som kör ut nånstans och köper sex av en annan kille som darrar av abstinens med ögonen i kors, ska fan i fängelse, finns ingen ursäkt.

Svar nog?

Antar att du är en kvinna som studerat genus, obs inte vetenskap för man kan inte studera genus och vetenskap eftersom det inte är en vetenskap utan en kulturradikal ideologi.

Jag upplever dig som att det du ser är antingen eller.
Svart eller vitt.
Oförmögen till att se nyanser.

Du är också fientlig mot att vi människor ska få göra egna val.
Du och dina kulturradikala vet bättre än vi övriga.
Ni ska sätta agendan och lära oss hur vi ska leva och vi ska rätta oss efter din kulturradikala utopi.

Jag undrar varför det i din kulturradikala tolkning av omgivningen inte är lika allvarligt med att män ser andra män som objekt och utnyttjar dem?

Du hatar verkligen män och du anser att du sitter med alla svar för en perfekt utopisk kulturradikal värld där staten bestämmer allt.

Det är bara här som ni lyckats med er feminazism lite, lite grann.

I resten av världen kommer ni aldrig att komma någonstans.

För folk vill inte ha ett feminazistiskt Nordkorea.
Folk vill leva i frihet och göra egna val.

Leve friheten och död åt totalitarism och feminazism.
Citera
2015-10-07, 18:46
  #704
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Fast med det svaret borde du ju acceptera att sexköp på frivilliga grunder avkriminaliseras.

Frågan är hur denna kulturradikala tycker att staten ska bestämma hur det ska avgöras?

I en feminazistisk rättegång som påminner om de politiska "rättegångarna" som Stalins sovjet hade?

Jag undrar hur feminazisterna inte själva längre verkar inse hur nära de kommit nazism och stalinism? Hur kan de missa det?
Citera
2015-10-08, 10:56
  #705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo rejält tramsig eftersom man i frågan helt bortser från att religiös tokstollar i dag och förr i princip riktade alla sina förbud mot sex som sådant ( icke reproduktivt sex och utom äktenskapet) och allt ansvar för hur "illa" det var med sex på kvinnor. (våldtäkt är kvinnors ansvar att bära, reproduktion är kvinnors ansvar, att män blir kåta är kvinnors ansvar etc)
Att du jämföra detta med feminismens kamp för att ge kvinnor sexuella rättigheter och slippa sexuella kränknignar och våld från män är ju….trams!




Ja visst du kärvs ju ENORMT mer forskning och statistik kring sexuellt våld, handel, sexuella trakasserier från män mot kvinnor i världen och den skada det gör för att vissa ska övertygas tydligen.
Är ju självklart vi ska respektera män som beter sig och tänker på detta sätt kring kvinnor. De är ju helt oskyldiga små pojkar som inte kan tänka själva. De måste skyddas i sin lilla manlighet så de kan få ha sina snoppar och känsla av överlägsenhet och rätt shopa sex i fred. De kan ju skadas annars. Uj uj uj!



Precis! En egenskap som saknas hos miljontals män världen över. Speciellt de religiöst funtade.



har jag redan skrivit om läs i botten min km svar till TheEyeYouSee.



Just! Därför så bör vi kanske mer lyssna på svenska Amnesty som faktiskt har just Sveriges sits för sina ögon och värderar lagen därefter. Den funkar, det som inte funkar idag är polisens resurser.
Vill svenska män ha fler tjejer att ligga med så får ni jobba på den manliga attityden och andra mäns sexuella våld mot kvinnor, är det som hindrar tjejer idag från att pippa runt så mycket de egentligen vill. Lösningen är inte att förvandla sex till en handelsvara.
Sen har det också en vinst att västeuropa som är en stor magnet för alla de som tjänar pengar på att handla med människor för sexuella ändamål göra allt för att försvåra för dessa svins verksamhet.



Tsss. har du en aning om hur feministiska organisationers svar på detta är egentligen?
Och sen är ju "globalt" också lite mer än enbart söderöver. Västeuropa hade säkerligen mått bra av att gå i Sveriges fotspår.



nej, skrämmande är att läsa vissa snubbars inlägg som handlar om hur "skrämmande " de anser det är med feminism och kvinnors rättigheter. Och som konstant går in här och spyr galla över feminism och feminister och i sina spyor blottar total okunskap/ ignorans och rent kvinnohat.
DET är skrämmande.
feminism har i stort inte skapat nått som är ett barr skrämmande.
Män hindras inte alls ha sex pga sexköpslagen, kan ni ha hur mycket ni vill, hur, när ni vill bara ni ser till att den/ de ni har det med också vill ha sex på samma sätt. Är det för mycket begärt tycker du?

Sen är det också fan skrämmande med alla denna dumhet.
och oförmåga bemöta konkreta resonemang från en feminist.
så fort man inte kan svara för sig längre så övergår det till personpåhopp, allmänt hat och trams.
DET är också fan skrämmande blåst kommet från vuxna människor med minst 9 års skola bakom sig.
( detta inte riktad mot dig specifikt utan allmänt)
Det var det jag skrev…
Du saknar förmågan att kunna tänka dig att du har fel, och börjar mumla en massa floskel om män o snoppar, feminism hat o.s.v.

Det handlar om att ge den lagliga rätten till utsatta kvinnor, att ge sexarbetarna samma rättigheter som andra kvinnor i samhället då de utsätts för våld eller andra olagligheter, att få samhället att se på dessa sexarbetare som likvärdiga människor och behandlas därefter.

Sex är, har alltid och kommer alltid vara en handelsvara och det har uppenbarligen AI och det flesta andra i värden redan insett.
Det går inte att förändra den synen i ett globalt perspektiv och när man väl insett det måste man börja tänka….hur kan man förändra till det bättre, och då menar jag till det bättre, inte nödvändigtvis till den utopiska bild man inom sig har.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför kvinnor motarbetar andra utsatta kvinnor att få lagliga rättigheter som skyddar dem mot våld m.m. som andra kvinnor åtnjuter ….. det visar en skrämmande stor brist på empati, logiskt tänkande och en egoism utan dess like.

På vad sätt skulle en legalisering försämra för dessa utsatta kvinnor?

Vi kan konstatera att den Svenska modellen kommer inte appliceras i länder där problemet är störst då det är mansdominerade kulturer och att där införa en lag där bara män straffas förstår alla att det inte kommer att gå.
Ert motstånd mot en legalisering ger däremot beslutsfattarna i dessa länder vatten på kvarn att ha det som det är och man kan brösta sig med att det är olagligt med sexhandel i landet.

Du och många med dig saknar förmågan att se saken i ett större perspektiv, kanske ni får det sämre om det skulle legaliseras globalt men en stor mängd kvinnor skulle få en mycket bättre och tryggare tillvaro, men som sagt var, de kvinnorna är inte ni och varför skulle ni sänka er för att andra skall få det mycket bättre.
Citera
2015-10-08, 11:52
  #706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Det var det jag skrev…
Du saknar förmågan att kunna tänka dig att du har fel, och börjar mumla en massa floskel om män o snoppar, feminism hat o.s.v.

Det handlar om att ge den lagliga rätten till utsatta kvinnor, att ge sexarbetarna samma rättigheter som andra kvinnor i samhället då de utsätts för våld eller andra olagligheter, att få samhället att se på dessa sexarbetare som likvärdiga människor och behandlas därefter.

Sex är, har alltid och kommer alltid vara en handelsvara och det har uppenbarligen AI och det flesta andra i värden redan insett.
Det går inte att förändra den synen i ett globalt perspektiv och när man väl insett det måste man börja tänka….hur kan man förändra till det bättre, och då menar jag till det bättre, inte nödvändigtvis till den utopiska bild man inom sig har.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför kvinnor motarbetar andra utsatta kvinnor att få lagliga rättigheter som skyddar dem mot våld m.m. som andra kvinnor åtnjuter ….. det visar en skrämmande stor brist på empati, logiskt tänkande och en egoism utan dess like.

På vad sätt skulle en legalisering försämra för dessa utsatta kvinnor?

Vi kan konstatera att den Svenska modellen kommer inte appliceras i länder där problemet är störst då det är mansdominerade kulturer och att där införa en lag där bara män straffas förstår alla att det inte kommer att gå.
Ert motstånd mot en legalisering ger däremot beslutsfattarna i dessa länder vatten på kvarn att ha det som det är och man kan brösta sig med att det är olagligt med sexhandel i landet.

Du och många med dig saknar förmågan att se saken i ett större perspektiv, kanske ni får det sämre om det skulle legaliseras globalt men en stor mängd kvinnor skulle få en mycket bättre och tryggare tillvaro, men som sagt var, de kvinnorna är inte ni och varför skulle ni sänka er för att andra skall få det mycket bättre.

Så tröttsamt.
Prostituerade i Sverige har idag alla lagliga rättigheter som alla andra. Sexköpslagen riktas inte mot att sälja sex i Sverige utan mot att köpa sex.
Är sexKÖPARNA man förbjuder. Torskarna, hallickar och folk som bedriver koppleriverksamhet.

Detta gör man för att komma åt de olagliga och otrevliga delarna av prostitution, som alltså OCKSÅ är prostitution ok? Prostitution består inte av 100% superglada jättelyckliga kvinnor och män som bara ÄÄÄÄÄÄlskar att sälja sex. ok?

Den består också av folk som tvingas av olika skäl, som far otroligt illa.
En legalisering skulle öka efterfrågan efter unga tjejer som är lätta lura in i denna bransch för att de lever i utsatta positioner, där har du svaret på din fråga.

Förklara nu för mig hur denna grupp skulle blir mindre tvingade, få det bättre via att man legaliserar att folk köper dem?


Tror du verkligen, med handen på hjärtat att Sveriges siffror kring sextrafficking ex. skulle stanna på den modesta nivå den är idag jämfört med Danmark ex. Och ja, du behöver inte kommentera att detta är olagligt oavsett, jag pratar efterfrågan/ marknaden som gör att kriminella lägger ner besväret på att släpa hit tjejer.

Sen förklara för mig hur vi någonsin ska kunna få killar/ män att fatta att sex med någon annan part måste handla om ömsesidighet och inte om en parts ego? i en värld där män travar runt och lagligt köper andra för sex?

kanske ska alla vi kvinnor helt sonika bli solidariska med alla prostituerade och gå samman och hädanefter alltid kräva pengar för sex? Gifta, ogifta, flickvänner, ONS.
Någonsin slagit dig?

Om män ska fortsätta kräva att kvinnor ska finnas tillgängliga för att köpas till sex, så varför inte allesammans på en gång? Så har vi liksom bemött ert krav till 100%.
Varför bara några procent? Varför inte alla?

Varje gång en man vill ha lite mysigt med sin tjej/ fru så kommer hon säga nej tack eller kräva honom på 1000 spänn för att gå med på ett samlag.

Låter det fint? och why not? är ju exakt så ni vill att man ska betrakta sex med kvinnor.
Citera
2015-10-08, 14:34
  #707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så tröttsamt.
Prostituerade i Sverige har idag alla lagliga rättigheter som alla andra. Sexköpslagen riktas inte mot att sälja sex i Sverige utan mot att köpa sex.
Är sexKÖPARNA man förbjuder. Torskarna, hallickar och folk som bedriver koppleriverksamhet.

Detta gör man för att komma åt de olagliga och otrevliga delarna av prostitution, som alltså OCKSÅ är prostitution ok? Prostitution består inte av 100% superglada jättelyckliga kvinnor och män som bara ÄÄÄÄÄÄlskar att sälja sex. ok?

Den består också av folk som tvingas av olika skäl, som far otroligt illa.
En legalisering skulle öka efterfrågan efter unga tjejer som är lätta lura in i denna bransch för att de lever i utsatta positioner, där har du svaret på din fråga.

Förklara nu för mig hur denna grupp skulle blir mindre tvingade, få det bättre via att man legaliserar att folk köper dem?


Tror du verkligen, med handen på hjärtat att Sveriges siffror kring sextrafficking ex. skulle stanna på den modesta nivå den är idag jämfört med Danmark ex. Och ja, du behöver inte kommentera att detta är olagligt oavsett, jag pratar efterfrågan/ marknaden som gör att kriminella lägger ner besväret på att släpa hit tjejer.

Sen förklara för mig hur vi någonsin ska kunna få killar/ män att fatta att sex med någon annan part måste handla om ömsesidighet och inte om en parts ego? i en värld där män travar runt och lagligt köper andra för sex?

kanske ska alla vi kvinnor helt sonika bli solidariska med alla prostituerade och gå samman och hädanefter alltid kräva pengar för sex? Gifta, ogifta, flickvänner, ONS.
Någonsin slagit dig?

Om män ska fortsätta kräva att kvinnor ska finnas tillgängliga för att köpas till sex, så varför inte allesammans på en gång? Så har vi liksom bemött ert krav till 100%.
Varför bara några procent? Varför inte alla?

Varje gång en man vill ha lite mysigt med sin tjej/ fru så kommer hon säga nej tack eller kräva honom på 1000 spänn för att gå med på ett samlag.

Låter det fint? och why not? är ju exakt så ni vill att man ska betrakta sex med kvinnor.

Är inte tråden om AI och deras ställningstagande och den svenska rörelsens oförmåga/ovilja att se bortanför sin egna lilla damm och solidariskt jobba för en bättre värld….. har jag missat något här?
Vad de Svenska sexarbetarna har för rättigheter är en sak, en annan hur det ser ut i världen som AI vill förbättra, något som verkar vara svårt att greppa för vissa.

Du är i gång med ett osammanhängande svammel utan dess like….vem har skrivit att det är ett krav från män att det skall finnas tillgång på sex, stoppa snoppar hit o dit och kräva betalt för sex….vad jiddrar du om egentligen.

De som vill köpa o sälja sex kommer alltid att finna vägar att göra det oavsett om det är lagligt eller ej, det är bara acceptera det faktum och försöka göra det bästa av det.
Jag är villig att ändra åsikt om någon kan påvisa att den Svenska modellens exportkampanj har minskat sexköpen i världen, man har trots allt hållit på i närmare 20 år.
Jag är övertygad om att den inte påverkat det minsta, inte ens i Sverige.

Det är ingen hemlighet att den Svenska sexköplagen är ett misslyckande utifrån dess grundtanke.
Vi har inte ändrat inställning till sexköp, Svenska män köper inte mindre sex, det har inte minskat med sexarbetare men framför allt har inte våldet mot kvinnor överlag i samhället minskat (attityden har inte förändrats) och trafficing är siffror som man kan tolka hur man vill……men vi kan konstatera att det inte går att bevisa att sexköplagen har haft någon inverkan varken positiv eller negativ, det är bara löst baserade tolkningar beroende på vem som tolkar och vad man vill få fram för siffror.(det går inte att mäta som dödsfall i trafiken som ex.)

Snarare ser vi en ökan benägenhet att begå våldtäkt i landet (BEVISLIGEN) i förhållande till andra länder vilket jag anser vara en attitydförändring till det sämre, dock skyller jag inte på sexköplagen… jag konstaterar bara att den är verkningslös som moralistisk markering och skapar inte en bättre situation för kvinnorna som jobbar med sex, även om du gärna vill tro annat.

Att göra det lagligt att köpa sex skulle göra saken aningen bättre för kvinnor och det vet du, det behöver jag inte förklara.
Men att legalisera sexarbete skulle göra det ohyggligt mycket bättre.

Att ha rätten att driva en verksamhet, ingå avtal och kräva att de följs, slippa oroa sig för att bli vräkt, kunna bestämma själv vars möten skall ske, att kunna organisera sig, kunna ställa krav på kunderna o.s.v. och att veta att man har lagen bakom ryggen…en trygghet som de i dag inte har i Sverige och många andra länder.
Citera
2015-10-08, 15:07
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sexköpslagen riktas inte mot att sälja sex i Sverige utan mot att köpa sex.

hmm. Undrar vad Pripps skulle tycka om ett förbud mot att köpa kolsyrade drycker. Det skulle ju inte drabba Pripps som inte är köpare. (Vilken underbart hög nivå du inte håller.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in