2015-10-07, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Ett annat exempel är Philip Haglund som
Berättade i bajenpodden att alla i laget drack massa bärs efter en vunnen match i arenans bar när han lirade i holland. Även där var det mycket sponsmiddagar utanför med vin o sånt.
Det stämmer säkert! Hade turen att få ett snack med Torbjörn Nilsson under dryga timman för en massa år sedan. Han var då proffs i Kaiserslautern och berättade att dom mer eller mindre hade fått order om att dricka 3 öl efter match för att fylla på kalori-förrådet.
Citera
2015-10-08, 11:16
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur länge har Malmöspelarna käkat på O´Learys? Om svaret är längre än 1 år är det ju uppenbart att det går hand i hand med resultaten, skulle dom legat etta med god marginal är det tveksamt om det ens blivit en notis.

Och att käka på O´Learys kanske låter värre än vad det är? Tinnerholm hävdar att dom käkar mackor (utgår från att det inte är överflöd av vitt bröd) och gröt och hur farligt är egentligen det? Lunchmenyerna är väl valfria?

Är det inte irrelevant om man gått upp 3-4 kilo under semestern? Nån gång måste spelare få unna sig lathet och pizza om man känner för det. De viktigaste är ju att man är fit for fight när säsongen drar igång.
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men varför skulle en spelare få konsekvenser av att ha gått upp ett par kilo under semestern? Vad menar du att denne kunde lagt tid på istället? Tycker inte det är så konstigt om en spelare kommer tillbaka lite tyngre från semestern och är villig att komma upp i samma fysiska status som säsongen dessförinnan.
.
Nu fungerar allt med vikt & hälsa individuellt och vissa har jävligt enkelt för att gå upp i vikt medan andra kan göra vad som helst utan att gå upp ett gram, men känner man sin kropp och vet på ett ungefär hur länge det tar innan man kommer tillbaka borde det inte va nå konstigheter tycker jag.

Hur känns det själv om du lägger på dig 3-4 kg och lökar hela sommaren när träningen drar igång igen på hösten? De första löprundorna är bra tröga då och peak performance tar flera månader att nå igen. 3-4 kg är MYCKET på några månader, jag själv har aldrig lyckats med det och då är jag glad för både flaskan och svullig mat sommartider och har antagligen högre matchvikt än de allra flesta fotbollsspelare i allsvenskan.
Citera
2015-10-08, 11:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hur känns det själv om du lägger på dig 3-4 kg och lökar hela sommaren när träningen drar igång igen på hösten? De första löprundorna är bra tröga då och peak performance tar flera månader att nå igen. 3-4 kg är MYCKET på några månader, jag själv har aldrig lyckats med det och då är jag glad för både flaskan och svullig mat sommartider och har antagligen högre matchvikt än de allra flesta fotbollsspelare i allsvenskan.
De vettefan, lyckades gå upp 12 kilo under en sommar när jag var tio men i övrigt går det trögt å gå upp i vikt.

Men poängen är att om man känner sin kropp, vet hur lång tid det tar innan man nåt fysisk form igen bör det inte va nå problem? Det är väl lite skitsamma om man är något ur slag när försäsongen inleds så länge det är hanterbart?
Citera
2015-10-08, 20:35
Medlem
ChaozOnceAgains avatar
Sjävklart har svenska klubbar egna dietister och tror samtliga lag även har egna kockar (det vet jag iaf att de större klubbarna har som äter frukost tillsammans på morgonen).

Allmänt känt att matkulturen kring Holländska fotbollsspelare är katastrof dessutom (mackor med strössel som tidigare nämnt verkar vara standard).

Men vad kan man vänta sig av ett land där man tar med sig golvet när man flyttar ut/in i en lägenhet eller ett hus. Det för mig är konstigare än om dom hade druckit flytande honung till deras strösselmackor....
Citera
2015-10-08, 22:17
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Dåligt med feeder clubs i Norrköping alltså.

Det finns flertalet klubbar i 031-regionen som har bra organisationer för ungdomsfotbollen. Till exempel Gustav Svenssons modersklubb Azalea BK. De har inget a-lag, ingen seniorfotboll alls, det har de aldrig haft, men de har en rätt så bra barn- och ungdomsverksamhet(har för mig att det är 7-8 spelare som representerat Sverige i u17, u19, u21, bara bland 90-talisterna), sedan finns det ju filantroper som till exempel Sven Norfeldt, som sponsrar en mängd med klubbar, inklusive Azalea, men som motkrav har han till exempel att ingen toppning får ske i lagen. De som sedan vill fortsätta med fotbollen, får ju söka sig vidare till lag som faktiskt har A-lag/mer elitverksamhet.

Det skulle jag inte påstå. IFK själva har ju en väldigt stor ungdomsverksamhet men matas även av klubbar som Sleipner, Lindö FF och Smedby AIS vilka rör sig mellan div 1 - 3. Till det har man även ett tight samarbete med Sylvia som i princip fungerar som Pekings B-lag (med endast ungdomsspelare). Till det kommer självfallet även mindre lokala klubbar + övriga Östergötland med Linköping, Motala etc. Sedan gör man ju även skäl för smeknamnet Snoka och plockar talanger från övriga landet, exempelvis Tekie från Gunnilse (kan man tycka att GBG borde plockat upp) och Thelin från Karlslund (miss av ÖSK). Bra scoutingarbete, både lokalt och nationellt.
Citera
2015-10-09, 09:33
Medlem
svulles avatar
En viktuppgång behöver inte nödvändigtvis enbart vara av ondo. Jag spelade själv hockey på förhållandevis hög nivå som ungdom. Jag tyckte personligen att var mig till gagn att göra försäsongen några kilo för tung, för att sedan kapa av dessa kilon tills man gick in i säsong. Då har du visserligen fått en tyngre försäsong, men studsar desto lättare när du kapat 5-10 kilo. Jag brukade således vräka i mig käk under senvåren för att gå in i sommaren tung och sedan successivt arbeta av det framåt premiär.

Nu är detta säkert inte applicerbart på fotboll i samma höga utsträckning, men jag tror ändå att det kan finnas liknande aspekter.
Citera
2015-10-10, 15:05
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
I Tobias Hyséns podcast pratade Sam Larsson att det var väldigt mycket vitt bröd med strössel på i Holland.

Tror han nämner det i Lundhs med.

Jag skulle tror att när det kommer till kost så ligger Sverige ganska så långt fram. Tror att den delen håller högre klass än själva fotbollen.
Citera
2015-10-10, 17:32
Medlem
trattfans avatar
Gott att Engvall fick göra 2 mål igår i U21-landskampen. Kanske självförtroendet höjs lite för jävlar vad iskall han har varit i avsluten.
Citera
2015-10-13, 18:13
Medlem
Kennedy skadad, eller? Kontraktet är väl ändå säkrat?
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bakircioglu-skadad--kan-missa-avslutning/

Efter MFFs "katastrofsäsong" ska det rensas i 35 (!) mannatruppen enligt Herr Larson.
Tveksamma är
Blomqvist, Molins, Wolff, Anderson, Mehmeti och Cibicki.
Bort ska
Azinovic, Mohlin, Pa Konate, Özen, Hammar, Kroon, Petrovic, Nazari, Fadi och Johansson.
http://bloggar.expressen.se/larssonochwall/2015/10/13/2840/

Äntligen drar det ihop sig och det är färdig gnällt på Hamrén (som tydligen fortfarande diskuterar ett fyraårskontrakt med Bajen enligt Aftonbladets Laul).
Citera
2015-10-13, 18:18
Medlem
Älskar den lilla chocken man får varje gång en nyhet dyker upp om att "Säsongen är över" för spelare som blir skadade när det är tre matcher kvar.
Senast redigerad av Faleralera 2015-10-13 kl. 18:20.
Citera
2015-10-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Älskar den lilla chocken man får varje gång en nyhet dyker upp om att "Säsongen är över" för spelare som blir skadade när det är tre matcher kvar.
Framförallt när det även följs upp med "kan vara en lårkaka" efter ingressen.
Tar sitt tredje gula i omgång 29. "Avstängd resten av säsongen."
Citera
2015-10-13, 18:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kennedy skadad, eller? Kontraktet är väl ändå säkrat?
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bakircioglu-skadad--kan-missa-avslutning/

Efter MFFs "katastrofsäsong" ska det rensas i 35 (!) mannatruppen enligt Herr Larson.
Tveksamma är
Blomqvist, Molins, Wolff, Anderson, Mehmeti och Cibicki.
Bort ska
Azinovic, Mohlin, Pa Konate, Özen, Hammar, Kroon, Petrovic, Nazari, Fadi och Johansson.
http://bloggar.expressen.se/larssonochwall/2015/10/13/2840/

Äntligen drar det ihop sig och det är färdig gnällt på Hamrén (som tydligen fortfarande diskuterar ett fyraårskontrakt med Bajen enligt Aftonbladets Laul).
Fan vilket fritt fall Molins varit med om efter korsbandsskadan, innan dess var han allsvenskans bäste spelare och har han inte ens en plats i truppen. Är det en konflikt med Hareide som är orsaken eller att han helt enkelt inte är aktuell pga sin nuvarande status?

Kan vara ett förjävla tillskott för en annan allsvensk klubb om det nu är ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in