2015-10-06, 17:04
Medlem
Angående europaplatsen: Vem får europakval om AIK/Göteborg/Peking vinner cupen? Fyran i ligan eller tvåan i cupen?
Citera
2015-10-06, 17:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Angående europaplatsen: Vem får europakval om AIK/Göteborg/Peking vinner cupen? Fyran i ligan eller tvåan i cupen?
Fyran i ligan.
Citera
2015-10-06, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Fyran i ligan.
Japp! Får hoppas att varken Elfsborg och MFF lägger sig mot Peking och kämpar för 4:e platsen./IFKare
Citera
2015-10-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Inte oväntat fegade Andrijevski ur, och använder standardsvaret om "lösryckta citat" (det är väl det som är tanken med journalistik, att välja ut de svar från en intervju som är mest intressanta?). Jag förstår dock inte varför. Om det är problem med kosten och han inte får gehör för det, så är det väl inte mer än rätt att han säger som det är i Offside.

Sen ska man tänka på att många spelare i svenska lag spelar fotboll som sitt första jobb och får första lägenheten genom fotbollen och flyttar då från mammas relativt kontrollerade mat till att äta vad de vill. Om de då inte är bra på att laga mat blir det kanske pizza någon gång i veckan. Svenska lag har väl inte dietister som jag antar att de större lagen i Holland, England, Frankrike etc har?
Citera
2015-10-06, 20:45
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Sen ska man tänka på att många spelare i svenska lag spelar fotboll som sitt första jobb och får första lägenheten genom fotbollen och flyttar då från mammas relativt kontrollerade mat till att äta vad de vill. Om de då inte är bra på att laga mat blir det kanske pizza någon gång i veckan. Svenska lag har väl inte dietister som jag antar att de större lagen i Holland, England, Frankrike etc har?

Har för mig att Sam Larsson har haft lite synpunkter på kosten i Holland. Skall vara sämre där än vad han hade det i Göteborg. "Det är mycket mackor" har jag för mig att han sa. Minns inte i vilken intervju det var.
Citera
2015-10-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Artikeln om våra spelares kostvanor som var uppe för diskussion här igår sågas nu av Greger Andrijevski. Aftonhoran (kvällstidningar generellt) i sitt esse. Vinkla och förvränga.

https://pbs.twimg.com/media/CQnv2fSU8AAMAfE.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CQnv3R7UEAAwHKC.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Har för mig att Sam Larsson har haft lite synpunkter på kosten i Holland. Skall vara sämre där än vad han hade det i Göteborg. "Det är mycket mackor" har jag för mig att han sa. Minns inte i vilken intervju det var.

Ett annat exempel är Philip Haglund som
Berättade i bajenpodden att alla i laget drack massa bärs efter en vunnen match i arenans bar när han lirade i holland. Även där var det mycket sponsmiddagar utanför med vin o sånt.
Citera
2015-10-07, 08:08
Medlem
chran508s avatar
I hela mellan- och sydeuropa är det nutellamackor och croissanter som gäller. Så kosten är nog inte så jävla mycket bättre utomlands. Undantag finns, såklart.
Citera
2015-10-07, 08:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy

Känner igen den storyn. Var det inte i Lundhs intervjupodd han sa det?
Citera
2015-10-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Ett annat exempel är Philip Haglund som
Berättade i bajenpodden att alla i laget drack massa bärs efter en vunnen match i arenans bar när han lirade i holland. Även där var det mycket sponsmiddagar utanför med vin o sånt.
Det är en kul intervju. Minns jag inte fel så berättade han att rådet från lagets läkare (Han lirade i Herenveen) var att äta 12-13 mackor per dag. Ljust bröd alltså.

Som Chran skriver så är det väl sisådär med kosten utomlands även om det hållet på att bli bättre. Tränings/kostmässigt lär fotbollen vara mil bakom flera andra sporter.

Finns väl någon intervju med Messi också där han berättar att han fick sig ett lyft efter att ha anlitat en dietist och lagt om hela sin kost. Innan dess var pizza populärt. Då hade han redan blivit utsedd till världens bästa fotbollsspelare flera gånger.
Citera
2015-10-07, 09:03
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Känner igen den storyn. Var det inte i Lundhs intervjupodd han sa det?

I Tobias Hyséns podcast pratade Sam Larsson att det var väldigt mycket vitt bröd med strössel på i Holland.
Citera
2015-10-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det är en kul intervju. Minns jag inte fel så berättade han att rådet från lagets läkare (Han lirade i Herenveen) var att äta 12-13 mackor per dag. Ljust bröd alltså.

Som Chran skriver så är det väl sisådär med kosten utomlands även om det hållet på att bli bättre. Tränings/kostmässigt lär fotbollen vara mil bakom flera andra sporter.

Finns väl någon intervju med Messi också där han berättar att han fick sig ett lyft efter att ha anlitat en dietist och lagt om hela sin kost. Innan dess var pizza populärt. Då hade han redan blivit utsedd till världens bästa fotbollsspelare flera gånger.

Coca cola också.

Citat:
While manager Pep Guardiola was giving a dressing room speech, Backe asserts that Messi interrupted him to ask for a Coke. Pep denied the request, saying his players may not have that kind of drink before a game. Clearly in the mood for some delicious brown sugar water, Messi stood up, grabbed a Coke and drank it in front of all the players.
Citera
2015-10-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det har dom garanterat! Även min som spelar elithockey på juniornivå har haft dietist som styr kosten sedan dom började i U16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in