Citat:
Ursprungligen postat av
Foolson
Vad du anser rörigt i att de ger lite mer kött på benen och berättar om tidigare incidenter också förstår jag inte.
Det här kan knappast upplevas som rörigt dock:
"– Det jag vet är att det dels är boende på orten, ungdomar, sedan är det då ensamkommande flyktingbarn som har bråkat med varandra, säger polisens presstalesman Christer Nordström till Fria Tider."
Ja, han säger det - men handlar det om den aktuella situationen eller om bråk med tiggare eller om bråk med några på ett hem som funnits tidigare?
Artikeln är rörig - och jag ser inte att kommentaren från polisen faktiskt gäller det aktuella fallet.
Edit:
Jag säger inte att kommentaren inte hör till det aktuella fallet - men jag tycker artikeln är rörig.
Sen är det också så att jag faktiskt ställer mig jäkligt tvivlande till att ens "ensamkommande flyktingbarn" = rätt vuxna .. skulle starta en stenkastningskonflikt med ortsborna .. det finns liksom inget att tjäna på det för dem.
Snarare att de besvarat stenkastning - från t ex traktens ungdomar (jag hoppas vuxna håller sig ifrån sådan yttringar) ..
Människor fungerar trots allt så -- och i synnerhet flyktingar som vill flyga under radarn -- att de vanligen agerar på det sätt som de tror tjänar dem bäst.