2015-10-07, 19:31
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Dessa "flyktingbarn" verkar vara livs levande muhammedkarikatyrer.
Citera
2015-10-07, 19:38
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Andra barn kastar sten på flyktingbarn = rasism?
Flyktingbarn kastar sten på svenska barn = tumult, alt. pojkstreck

Samma handling oavsett vem som begår den borde väl rimligtvis falla under samma benämning? Trött jag blir på att allt.. ta mig fan allt, är rasism i Sverige.

Fixat (det fetade).

Källa: MSM.
Citera
2015-10-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerjon
Detta är så sjukt vinklat!
Vet med säkerhet då jag känner ett flertal människor på orten, respektabla människor, definitift INTE rasister som bara skrattar och skakar på huvudet när de läste inslaget i Unt. Det förekommer stenkastning mot svenskar och svenska barn men det står det fanimej inget om!
Så ni i tråden som skriver en massa om att svenskarna "slår ifrån sig" vet inte ett jäkla dugg!
Blir så trött på detta! Varför är allt så vinklat åt invandrarnas håll??? Allt man läser samma sak.
Kan du berätta mer?
Citera
2015-10-07, 20:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukongold
de är inga jävla barn. i så fall är du ett barn också. varför skulle ett barn kasta sten? är du sjuk i huvudet?
Jag sa inte att barn kastade sten utan att det fanns barn bland flyktingarna som det kastades sten på ...

Dock - normalt är "kasta sten" något som man kan förvänta sig från barn som inte vet bättre -- inte av vuxna som borde har mer vett.
Citera
2015-10-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ett taffligt försök av UNT att spä på den påhittade rasismen och få Anna-Greta i Björklinge att förfäras, fortsätta prenumerera på skittidningen och skänka en slant till de lokala zigenarna.

Enligt Fria Tider ska zigenarna ha ockuperat den lokala Konsum-parkeringen och i brist på myndigheter som vågar ta i problemet försökte ortsborna få bort dem:
http://www.friatider.se/flyktingbarn-och-lokala-ungdomar-i-brak-i-heby

Så det UNT skriver är sanningen? Du vet att svenskarnas polisanmälningar är grundlösa?

Intressant nog så bör väl det faktum att de svenska ungdomarna redan gett sig på en grupp (zigenarna) styrka att de även denna gång är de som varit mest aktiva?

Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Bara att man påstår att det är "flyktingbarn", alla som är lite påläst i ämnet vet ju att det betyder vuxna män. Det är ingen som bett dom här vuxna männen att komma mitt och ditt land.

Ah, då kan du som är lite påläst visa oss andra var det står att detta är vuxna män? Alltså inte en källa som ger ett procenttal utan som faktiskt bevisar att alla dessa personer (100%) är vuxna och inte barn...lycka till
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vi vet det också att skäggbarnen bruka ha en riktig ålder på 25 till 35 år och det är bara naiva idioter på migrationsverket som inte våga vara kritisk och gör riktigt ålderbedömningar.

Ok, hur vet du/vi det? Att 25-35 är det vanligaste åldersspannet för ensamkommande barn?
Citera
2015-10-07, 22:19
Medlem
Någon liten svensk har nog någon gång möjligen uttryckt sig och agerat ganska illa. Kanske till och med rasistiskt?

Örbyhus (inte långt från Tierp), 1995:
http://mobil.dn.se/arkiv/nyheter/flyktingfamiljer-tvingas-flytta-fulla-ungdomar-kastade-sten-mot-bosnier-och

Nu orkar jag inte debattera på detta forum så, men nog f-n har ni sett att det kommer familjer med barn? Såna där små personer alltså. Vad som än hände i Tierp nu, så är det lågt att förringa eventuellt våld och hot mot barn med nån slags förvridna påståenden om att det inte alls finns några barn bland flyktingarna. I alla fall inga "riktiga" barn. Eller åtminstone inga riktiga barn som är värda något? Är det uttryck för vår högtstående svenska kultur? (Det logiska svaret antar jag är att denna låga och allmänt unkna människosyn ändå står långt högre än den hos alla andra människor som är födda i ett annat land. För det vet man ju hur de är.)
Citera
2015-10-07, 22:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Svenskar som kastade stenar på afrikaner på 1990-talet - det måste ju ha blivit gigantiska rubriker! Har du sparat någon av tidningskällorna? Det hade varit mycket intressant att läsa om detta.
Nej, det blev faktiskt inga rubriker alls -- det fungerade inte så före internet slog igenom.
Du slapp också läsa i dagstidningarna om att svensson glömt rensa torktumlarluddet eller att någons katt sprungit bort ...

Detta med allt blir uppblåst och skitsaker blir krigsrubriker är något som kommit med just internet.
På åttiotalet och början på nittiotalet hade vi däremot en rätt utbredd och uttalad rasism i Sverige - där människor sparkades ner i tunnelbanan enbart för att de hade fel ursprung osv ..
Det som idag kallas rasism och "rasismen ökar/blir värre" för att någon hyser en åsikt är en västanvind för oss som fanns med på NRP, BSS, Skinnheads mm mm tid...

Sverige är mindre rasistiskt idag ... på den tiden använde dagstidningarna i sina rubriker ord som; neger, blattar, svartskallar osv .. Något du inte lär se i dagens samhälle ..

Edit:
Här är ett exempel från Expressen 1993

Citat:
Den 5 september 1993 annonserades artikelserien genom affischer på busshållplatser, i Stockholms tunnelbana samt med annonser i flera tidningar utformade av reklambyrån Rönnberg McCann. I annonsen sitter en ensam kvinna med utsikt över en sjö följt av texten "Jag har inget emot invandrare, men vi har inte plats." I en tillhörande text skriver Expressens chefredaktör Erik Månsson "Hur länge kan vi i Sverige ge sken av att vi välkomnar invandrare och flyktingar? För det gör vi inte. Svenska folket har en bestämd åsikt om invandringen och flyktingpolitiken. Makthavarna har en helt motsatt åsikt. Det går inte ihop. Det är en opinionsbomb på väg att brisera. Därför berättar vi, med start idag. Precis som det är. Svart på vitt. Innan det smäller."

Till lanseringen av själva artikelserien, som startade den 6 september, utformades en löpsedel "KÖR UT DEM! Så tycker svenska folket om invandrare och flyktingar"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svart_p%C3%A5_vitt_(artikelserie)

Sverige var ett annat Sverige på den tiden...
Senast redigerad av micro113 2015-10-07 kl. 23:05.
Citera
2015-10-07, 23:12
Moderator
Gromguttens avatar
Justerat rubriken från "Flyktingbarn" kastar sten på Hebyborna, som tack för att de öppnade sitt hjärta." till det som tas upp i artikeln.

/Mod
Citera
2015-10-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag sa inte att barn kastade sten utan att det fanns barn bland flyktingarna som det kastades sten på ...

Dock - normalt är "kasta sten" något som man kan förvänta sig från barn som inte vet bättre -- inte av vuxna som borde har mer vett.
Enligt polisens presstalesman så är det ungdomar som bråkar med flyktingarna, alltså ungdomar som bråkar med andra ungdomar.
Citera
2015-10-07, 23:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Enligt polisens presstalesman så är det ungdomar som bråkar med flyktingarna, alltså ungdomar som bråkar med andra ungdomar.
Jag hittar inte det i artikeln - varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2015-10-07, 23:27
Medlem
Guanches avatar
En person som skrev en status om den här artikeln på Facebook tidigare idag:

"Hur kan komma sig att rubriken lyder: Här kastas sten mot flyktingbarn. Varför lyder inte rubriken: Flyktingbarn kastar sten på människor, bilister samt motorcyklister. Klättrar på folks biltak samt snor andra människors egendom. Varför är det vi ortsbor som hängs ut och inte vice versa? Jag säger inte att det är rätt att vandalisera någon annans egendom men efter en lång rad liknande incidenter mot oss lokala ortsbor så förstår jag att någon enstaka person till slut tappar fattningen. Jag är så sjukt less på att man INTE får ta upp någonting överhuvudtaget om saker som händer mot dem svenska invånarna och det svenska samhället, för så fort man kritiserar nyanlända så är man rasist och man har ingen medkänsla för andra människor. Och jag är ännu mer trött på all jävla vänstervriden media som gör allt för att inte skriva ut en sanningsenlig rubrik, så till den grad att det är vi, svenska folket, som till slut blir uthängda som empatilösa, vandaliserande, okänsliga invånare. Usch."
Citera
2015-10-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hittar inte det i artikeln - varifrån kommer den uppgiften?
http://www.friatider.se/flyktingbarn-och-lokala-ungdomar-i-brak-i-heby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in