2015-10-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Inlägg jag skrev i natt, och iom så få läser på den tidspunkten så re-postar jag mitt inlägg då jag själv tycker att det är en ganska viktig frågeställning jag tar upp i det inlägg.
Många är inne på sår, visst men det är knappast något stort sår, räcker med att han tex skurit sig på ett rakblad i fingret, det läker lätt på 5 dagar, många tycks tro att såret ska vara på en halvmeter lindad som en mumie, räcker med något pyttelitet, nagelband, rakblad, eller vad som helst som läker på 5 dygn
2015-10-07, 22:47
Bannlyst
Har pausat mej från sidan i avvaktan från fup, men den drar ju ut på tiden, visst inte mer än normalt, men man kan ju tycka så när man följt fallet från dag 1, blod kan ha kommit varsom från mgm, slåss man för livet är det irrationellt hur man försvarar sig är min tanke, naglar, käftsmäll, bitmärken, vad som
2015-10-07, 23:01
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Slaktade djur hängs inte upp medels knopar / snaror.
På krok. Men vid jakt då? Rep/snören? Inte för att det spelar så stor roll. Rykten bara än så länge i alla fall.
Senast redigerad av Gusselby 2015-10-07 kl. 23:04.
2015-10-07, 23:06
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vad menar du med "tillfället"? Mordet?

Tillfället= "om så är fallet/om det är så"
2015-10-07, 23:15
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Inlägg jag skrev i
Finns ingen sådan info i FUP ja då kan detta "blod" bevis ju enbart vara mikroskopiska blodpartikklar som naturligt funnits på de platser där MGM arbetat som hantverkare i flera år och därmed är de "bevis", efter min mening, mycket svaga.

Tvivlar på att dom inte har koll på om det är partiklar som är mikroskopiska och flera år gamla. Tror du på det själv att dom inte själva förstår den möjligheten och själva drar slutsatser utifrån det....., dvs att det kan vara gamla bef. avsättningar som ger utslag.

Jomen tjena, dom har givetvis tagit hänsyn till alla foliehattsmöjligheter som ligger inom rimlighetens område, och sedan dragit slutsatsen att "utredningsläget är bra".

Det kan fortfarande vara fel givetvis, men sannolikheten är nog väldigt liten att så är fallet skulle jag tro.
2015-10-07, 23:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
På krok. Men vid jakt då? Rep/snören? Inte för att det spelar så stor roll. Rykten bara än så länge i alla fall.

Principen.

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/118112/images/2006/norpan_ville_curry_039_1160580828_6860834.jpg

Industriell slakt kan säkert se helt annorlunda ut.
2015-10-07, 23:37
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
VAR KOM MGMS PÅSTÅDDA BLOD IFRÅN? HADE HAN NÅGRA SÅR/SKADOR DÅ HAN GREPS??? FINNS INFO/FOTO AV DESSA SÅR/SKADOR I FUP

Om det verkligen funnits MGMs blod (synligt) på Lisa's tillhörigheter, som då skulle kommit dit
den 7 Juni, ja då måste MGM ju skadats och blött på något sätt i förbindelse med mordet.

MGM greps den 12 Juni, bara 5 dagar efter polisens påstådda mord datum, och då skulle polisen ju hittat sår eller spår efter sår på MGM.

Nu tycker jag att det blir mycket spännande att se om FUP innehåller information och foto av dessa sår/spår efter sådana sår!

Finns ingen sådan info i FUP ja då kan detta "blod" bevis ju enbart vara mikroskopiska blodpartikklar som naturligt funnits på de platser där MGM arbetat som hantverkare i flera år och därmed är de "bevis", efter min mening, mycket svaga.

Dessutom, om detta är tillfället så kan man ju säga att åklagren/polis överdriver, ja nästan ljuger när dom säger att man hittat MGMs blod på Lisa's tillhörigheter.

Och om detta är tillfället, ja då kan man ju undra vad polisen/åklagren annars överdriver, ja nästan ljuger om ?

Citat:
Inlägg jag skrev i natt, och iom så få läser på den tidspunkten så re-postar jag mitt inlägg då jag själv tycker att det är en ganska viktig frågeställning jag tar upp i det inlägg.
Tror inte du behöver oroa dig så mycket. Om det nu visar sig finnas gedigna spår efter NB och om han befinns skyldig, kommer du att känna dig dum då? Om du blir överbevisad vill säga men det ska kanske mycket till för det. Om det vore så att att spåren efter GM är så obetydliga som du tror så skulle häktning och omhäktingar säkert inte gått igenom. Och om utredarna hade kört med fulspel kan du ge dig på att det skulle komma fram fort som ögat. Det finns en del duktiga journalister och andra som skulle snoka upp det direkt och skandalen vara ett faktum. Vad har du för märkliga erfarenheter egentligen?
2015-10-07, 23:41
Medlem
Citat:
Det vanligaste vid jakt är ju att man "öppnar upp" vid "hälsenan" ,trär en trä eller metallstång emellan de båda benen strax ovanför klövarna.Men visst så kan man ju hänga i löpsnara istället.
2015-10-07, 23:42
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Farbrorn med den skottsäkra västen vi såg på en bild igår (?) är ju inte LJ, han är bara väldigt lik. Vet inte om det har nån betydelse. Vit man 60+ är han i alla fall...
De kanske inte ens har med detta fallet att göra.
2015-10-07, 23:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Tror inte du behöver oroa dig så mycket. Om det nu visar sig finnas gedigna spår efter NB och om han befinns skyldig, kommer du att känna dig dum då? Om du blir överbevisad vill säga men det ska kanske mycket till för det. Om det vore så att att spåren efter GM är så obetydliga som du tror så skulle häktning och omhäktingar säkert inte gått igenom. Och om utredarna hade kört med fulspel kan du ge dig på att det skulle komma fram fort som ögat. Det finns en del duktiga journalister och andra som skulle snoka upp det direkt och skandalen vara ett faktum. Vad har du för märkliga erfarenheter egentligen?
Kallas det inte fulspel när åklagaren läser innantill av valda delar av FU för domstolen vid häktningsförhandling, istället för att visa vad bevisningen egentligen består av?

Hur skicklig måste en journalist vara för att snoka upp fulspel? Muta någon? Kan hen lita på uppgifterna i så fall? Utredningssekretess och yppandeförbud omöjliggör insyn även för de bästa journalister.
2015-10-07, 23:46
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
"– Om det är så jävla illa att mina farhågor besannas – och att han ändå blir dömd – ska jag lägga mer än två strån i kors och se till att han får någon som är kompetent att sköta ärendet åt honom. Så att det inte blir en sådan här resningshistoria som pågår år efter år.
Det är något i utredningen som bekymrar GW."

så här långt håller jag med GW är jag inte alls säker på att det är rätt GM de har låst in, men säker på att åklagare kommer att ge allt (och lite till) för att sätta dit honom till varje pris
Ursäkta att jag drar upp LGWP igen men jag tycker att han gör bort sig. Har han fel så undrar jag om det blir några fler Veckans Brott med hans medverkan.
2015-10-07, 23:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Kallas det inte fulspel när åklagaren läser innantill av valda delar av FU för domstolen vid häktningsförhandling, istället för att visa vad bevisningen egentligen består av?

Hur skicklig måste en journalist vara för att snoka upp fulspel? Muta någon? Kan hen lita på uppgifterna i så fall? Utredningssekretess och yppandeförbud omöjliggör insyn även för de bästa journalister.
Nu är det fler än åklagaren som har insyn. Men vi får väl se, om inte annat så kommer det fram när fup kommer men jag är rätt övertygad om att fuffens i en polisutredning om mord skulle komma fram trots yf. Säker kan man förstås inte vara - mycket konstigt som man inte förstår sig på sker hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in