2015-10-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja den teorin har framförts av bland andra mig. Det kan också vara så att pappans telefon befunnit sig tillfälligt utanför ett täckningsområde. Dock finns inget i tråden känt som tyder på att det skulle vara så.

Egentligen blir det för varje dag som går mer och mer meningslöst att älta dessa detaljer i tråden. Som det ser ut nu blir det en omhäktning till med åtal om 2 veckor räknat från onsdag denna vecka. Vi kommer inte att älta fram några säkra svar om varken SMS-tider, SUV:ar, vad DNA-bevisningen exakt består i, på vilket ställe kroppen hittades eller vad det kan ha varit som litauerna gjorde på Martorp som väckte misstänksamhet. Däremot lär alla dessa saker besvaras i FUP. Kanske bättre att göra annat de närmaste två veckorna. Ut och plocka lite svamp kanske?
Vi kan kanske avnjuta nyskördade trattisar på toast i november också
2015-10-05, 13:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag är väldigt nyfiken på vad som fick polis/åklagare att sära på bröderna när det gäller misstankarna. Vad gjorde att de bestämde sig för att det var just NB som var "deras man" och inte hans bror?
Teknisk bevisning och frånvaro av från den andre?
En sak jag inte begriper är varför det då är soprent på DNA från brodern på hennes tillhörigheter om de rört sig på samma arbetsplatser. Som åberopats i media alltså som argument.
Senast redigerad av develi 2015-10-05 kl. 13:25.
2015-10-05, 13:35
Medlem
Citat:
Det kan knappast ha varit faktumet att hon tvättade kläderna som utgjorde misstankarna mot henne. Det bör rimligen ha varit något udda i samband med klädtvätten. Om tvättstugan delades med andra kan det t.ex ha handlat om att hon mot sina vanor snodde någons tvätttid eller något liknande.
El så borde möjligtvis kläderna vara indränkta i typ blod, i sådan mängd som inte motsvarade skada/skador på MGM
2015-10-05, 13:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
El så borde möjligtvis kläderna vara indränkta i typ blod, i sådan mängd som inte motsvarade skada/skador på MGM
Hur kan man veta det i efterhand?
2015-10-05, 13:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag är väldigt nyfiken på vad som fick polis/åklagare att sära på bröderna när det gäller misstankarna. Vad gjorde att de bestämde sig för att det var just NB som var "deras man" och inte hans bror?

Frun och lillebrodern har förmodligen befunnit sig i bostaden vid tidpunkten för brottet och oberoende av varandra lämnat samstämmiga uppgifter därvidlag. Medans NB varit ute i något ärende. Det var redan efter förhör som brottsmisstankarna differentierades – alltså initialt inte efter svar från SKL.
2015-10-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur kan man veta det i efterhand?
När skulle man annars veta det? Iaf inte före brottet
2015-10-05, 13:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
När skulle man annars veta det? Iaf inte före brottet
Hur ska man veta efter tvätten hur mycket blod det var innan?
2015-10-05, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Frun och lillebrodern har förmodligen befunnit sig i bostaden vid tidpunkten för brottet och oberoende av varandra lämnat samstämmiga uppgifter därvidlag. Medans NB varit ute i något ärende. Det var redan efter förhör som brottsmisstankarna differentierades – alltså initialt inte efter svar från SKL.
.. Om detta var "grälet" så är det skilsmässa den 30 juni.
2015-10-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur ska man veta efter tvätten hur mycket blod det var innan?
Är det riktigt blodigt mord el dito hantering av liket, dessutom blödande skada på MGM, kan säkert klädernas skick anas... Också möjligt att tvätten inte gav tänkt resultat
2015-10-05, 13:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Om detta var "grälet" så är det skilsmässa den 30 juni.

Kan du utveckla ovanstående?
2015-10-05, 13:52
Medlem
Jag läser den här tråden dagligen och fallet intresserar mig väldigt mycket, mer än något annat tidigare. Jag vet att förundersökningsprotokoll släpps först när åtal väcks men det jag undrar är om det släpps samma dag, eller dröjer det ett tag till?
2015-10-05, 13:52
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
NBs DNA(av blod) på LHs tillhörigheter.(endast hans)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in