2015-10-07, 01:09
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rughz
"– Han behöver inte vara orolig. Bevisläget är mycket gott och han vet inte mer än min högra lillfingernagel, säger Lars Johansson."

http://www.news55.se/artiklar/spaningsledaren-i-lisa-holm-fallet-bevislaget-ar-mycket-gott/
Då det måste väckas åtal den 21/10 annars hans oro stämmer!
2015-10-07, 01:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
"– Han behöver inte vara orolig. Bevisläget är mycket gott och han vet inte mer än min högra lillfingernagel, säger Lars Johansson."

http://www.news55.se/artiklar/spaningsledaren-i-lisa-holm-fallet-bevislaget-ar-mycket-gott/

Lars Johansson kan ju inte veta om någon som varit med i utredningen läckt info som på något sätt nått GWP.
2015-10-07, 01:53
Medlem
Grandiosos avatar
Spaningsledare Lars Johansson:

Han har under den sista tiden inte bara varit upptagen med att sätta de sista bitarna i förundersökningen om mordet på Lisa Holm, 17. Han har även fått lägga tid på telefonsamtal från oroliga personer som läst hur kriminalprofessorn Leif GW Persson kritiserat utredningen. Inte minst i går uttryckte han en stark oro, i tidningen Expressen.

Han behöver inte vara orolig. Bevisläget är mycket gott och han vet inte mer än min högra lillfingernagel, säger Lars Johansson.

2015-10-07, 01:53
Medlem
Det luktar skunk om detta fall! Utredningen drar ut på tiden och polisen är nu så desperat att de undersöker tips från siare och medium. Jösses! Om det nu var så solklart att NB är mördaren varför är då inte utredningen klar så här dags och varför kontaktar man siare? Nä, den riktige mördaren sitter nog hemma och skrattar gott åt alltihop.

Mordutredarna i Lisa Holm-fallet ser över alla tips – även de mer märkliga som kommer från siare och medium. Skövdepolisen har tidigare tagit hjälp av sierskan Saida.

http://www.expressen.se/gt/gws-kritik-mot-lisa-holm-utredningen/
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-10-07 kl. 01:55.
2015-10-07, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Lars Johansson kan ju inte veta om någon som varit med i utredningen läckt info som på något sätt nått GWP.

Nä absolut, så kan det vara, dock är väl grundkonceptet att de inte läckt info....och den premissen vi får jobba utifrån. Svårare än så är det inte, även om du gärna vill spekulera ihop något helt annat i ärendet
2015-10-07, 02:09
Medlem
Theforeigners avatar
VAR KOM MGMS PÅSTÅDDA BLOD IFRÅN? HADE HAN NÅGRA SÅR/SKADOR DÅ HAN GREPS??? FINNS INFO/FOTO AV DESSA SÅR/SKADOR I FUP

Om det verkligen funnits MGMs blod (synligt) på Lisa's tillhörigheter, som då skulle kommit dit
den 7 Juni, ja då måste MGM ju skadats och blött på något sätt i förbindelse med mordet.

MGM greps den 12 Juni, bara 5 dagar efter polisens påstådda mord datum, och då skulle polisen ju hittat sår eller spår efter sår på MGM.

Nu tycker jag att det blir mycket spännande att se om FUP innehåller information och foto av dessa sår/spår efter sådana sår!

Finns ingen sådan info i FUP ja då kan detta "blod" bevis ju enbart vara mikroskopiska blodpartikklar som naturligt funnits på de platser där MGM arbetat som hantverkare i flera år och därmed är de "bevis", efter min mening, mycket svaga.

Dessutom, om detta är tillfället så kan man ju säga att åklagren/polis överdriver, ja nästan ljuger när dom säger att man hittat MGMs blod på Lisa's tillhörigheter.

Och om detta är tillfället, ja då kan man ju undra vad polisen/åklagren annars överdriver, ja nästan ljuger om ?
2015-10-07, 02:12
Medlem
Citat:
Nä absolut, så kan det vara, dock är väl grundkonceptet att de inte läckt info....och den premissen vi får jobba utifrån. Svårare än så är det inte, även om du gärna vill spekulera ihop något helt annat i ärendet

GW har säkerligen en hel del kontakter och jag tar det för troligt att han kan få info. om vilket fall som helst om han vill det. Säkert vet han mer än vad Herr Lars tror. Självklart vet den/de som läcker till GW att han håller tyst om det han får veta.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-10-07 kl. 02:14.
2015-10-07, 02:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Varför skulle GWP hålla tyst om det är så att han har vet att en oskyldig man sannolikt håller på att sättas dit, till och med av polisen?
Hur i all världen kan du dra slutsatsen att människan verkligen skulle vara oskyldig?
Om du tar hänsyn till bevisläget som man uppger ska vara mycket gott?
Tror du att man hittar på bara? Vilseleder oss? Eller det är bara till att strunta i dylikt
och köra sitt oskyldighetsrace ändå?

Jag är förvisso alltför väl medveten om vad som lär vänta efter släppet av FUP: hur ni
inbitna "alternativister" kommer att göra allt vad ni kan för att bortförklara den uppenbara
skulden hos vederbörande. Det ska utbredas fantasifullt om diverse utstuderade
planteringar genomförda av en särdeles illvillig person som hittills undgått att fångas in
av farbror polisen. Det har varit en stor ondsint process igångsatt för att nagla fast
en oskyldig stackare. Sånt i den vägen torde dessvärre drabba tråden och uppta
en massa utrymme ty ingenting är ju nytt under solen; allt upprepar sig.
Det såg ut så i Bodentråden bland flera och det blir likadant här med all sannolikhet.
Och vad som också kommer att vara sig likt det är att oavsett vilka enorma ansträngningar
man kostar på sig för driva en för mord åtalad persons sak så åks det dit i domstolen ändå.
Domstolarna tar inte intryck av några stollerier framförda på nåt nätforum gudbevars...
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-07 kl. 02:56.
2015-10-07, 02:27
Medlem
Vad väntar åklagaren på att tomas quik ska erkänna mordet?, nu plockar vi fram gubben i lådan hennes egen far han var snabbt på plats och drog igång ett större sök innan det ens fans orsak till det och strypning kvävning är väll en lite militär specialitet.
Senast redigerad av kalleanders 2015-10-07 kl. 02:29.
2015-10-07, 02:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Grandioso
Hur i all världen kan du dra slutsatsen att människan verkligen skulle vara oskyldig?

Jag har inte dragit någon slutsats, jag skrev om GWP, om varför han troligen INTE skulle hålla tyst om han hade info som pekade på att MGM sannolikt är oskyldig.

Citat:
Om du tar hänsyn till bevisläget som man uppger ska vara mycket gott?
Tror du att man hittar på bara? Vilseleder oss? Eller det är bara till att strunta i dylikt
och köra sitt oskyldighetsrace ändå?

Jag tror att det är möjligt att polisen/åklagren, låt os kalla det "tolkar" indicierna dom har på et sätt som stödjer deras misstankar att MGM är GM även om dessa indicier lika väl skulle kunna tolkas på ett sätt som INTE stödjer att MGM är GM.

Citat:
Jag är förvisso alltför väl medveten om vad som lär vänta efter släppet av FUP: hur ni
inbitna "alternativister" kommer att göra allt vad ni kan för att bortförklara den uppenbara
skulden hos vederbörande. Det ska utbredas fantasifullt om diverse utstuderade
planteringar genomförda av en särdeles illvillig person som hittills undgått att snärjas in
av farbror polisen. Det har varit en stor ondsint process igångsatt för att nagla fast
en oskyldig stackare.

Nej så tror jag inte att det är, utan jag tror, som GWP, att polisen från början gjort fel, att dom från början haft tunnelsyn och, stort sett, enbart letat efter bevis som stödjer att MGM är GM.
Att utredningen målat upp sig i ett hörn, sannolikt med fel person i häktet, men ändå hårdnackat påstår att "bevisningen mot MGM är stark" anser jag har hänt därför att polisen/åklagren försöker att rädda sitt anseende, och INTE als som du säger att jag tror, att dom önskar att sätta dit en oskyldig person

Citat:
Sånt i den vägen torde dessvärre drabba tråden och uppta
en massa utrymme ty ingenting är ju nytt under solen; allt upprepar sig.
Det såg ut så i Bodentråden bland flera och det blir likadant här med all sannolikhet.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-07 kl. 02:41.
2015-10-07, 03:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej så tror jag inte att det är, utan jag tror, som GWP, att polisen från början gjort fel, att dom från början haft tunnelsyn och, stort sett, enbart letat efter bevis som stödjer att MGM är GM.
Att utredningen målat upp sig i ett hörn, sannolikt med fel person i häktet, men ändå hårdnackat påstår att "bevisningen mot MGM är stark" anser jag har hänt därför att polisen/åklagren försöker att rädda sitt anseende, och INTE als som du säger att jag tror, att dom önskar att sätta dit en oskyldig person
Ja, du får ha din tro om fallet.
Sen syftade jag med den här meningen:
Det har varit en stor ondsint process igångsatt för att nagla fast en oskyldig stackare.
inte på utredarna och åklagaren utan jag avsåg en alternativ GM istället.

Men nån sån inbillar jag mig inte för egen del att det skulle finnas i det här fallet ska
det framhållas på det eftertryckligaste...
2015-10-07, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Nej, det är ju precis det jag skriver, att det inte behöver ha varit just blod! Och luddigt vet jag inte om han uttrycker sig. Snarare är han mån om att uttrycka sig precist utan att avslöja alltför mycket. Han är ju medveten om att halva Sverige läser hans uttalanden, och det lär ju till och med finnas forum där precis vartenda kommatecken stöts och blöts.
Tror jag hade en nerskriven teori i början av tråden . När LH kom runt hörnet på byggnaden till gården där mopeden stod med nycklana i fick hon se MGM som försökte sno hennes moped. LH drämde till honom med hjälmen i ansiktet, MGM gav regel tillbaka och det hela gick snett. Sen vidtog alla de senario vi har sett i tråden om gödsel, bortforsling till Martorp osv. Det finns en hel del att skriva om att detta skulle passa in men gör det inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in