Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 14:17
  #75613
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Förundersökningen fortfarande inte klar

2015-10-07 http://sla.se/skovde/2015/10/07/klar...sforlangning-i

Jag undrar om det inte bara är formaliteter. Eftersom försvaret ska få möjlighet att begära kompletteringar (så har jag uppfattat det varje fall), kan det anses att "förundersökningen fortfarande inte är klar" även om utredarna känner sig färdiga med den. Det var bara en tanke.
2015-10-07, 14:28
  #75614
Medlem
ME077s avatar
Grubblar över varför teknikern fotar upp mot taket i ladan. Kanske är rutin att fota runt här och var, men ändå...

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/81377 (00:00 - 00:02)
2015-10-07, 14:31
  #75615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
GMP var inkopplad i samband med försvinnandet och därmed är din kommentar irrelevant.

För övrigt är du lägre än låg med dina äckel insinuationer om pappan. Trodde tråden skulle slippa mer sånt.

Hur många dagar var GMP där? Hur användes de och hur respekterades deras profession av Skaraborgspolisen?
2015-10-07, 14:33
  #75616
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Mycket tyder på att det nu är en litauer som är misstänkt för mordet på kvinnan i Klippan.

OT? Tja...
Vilken (möjlig) tvist om det visar sig att det är NB´s vän. Ser att denne MGM är misstänkt/dömd både för stölder och smuggling.
2015-10-07, 14:51
  #75617
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Grubblar över varför teknikern fotar upp mot taket i ladan. Kanske är rutin att fota runt här och var, men ändå...

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/81377 (00:00 - 00:02)
Jag undrar mer var han fotograferar. Det är tegel, och det finns inte på ladans östra sida. Är det västra sidan, med silon till vänster?
2015-10-07, 15:03
  #75618
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Visst är det intressant att se hur känslosamt det blir när någon ifrågasätter gällande ordning.
Inget har anklagat LH:s far. Däremot ska en undersökning ske förutsättningslöst och utan vissa människor p g a härkomst, social klass, kultur och yrke har frikort från att granskas.

Du har inga problem att smutskasta mgm och låta rena vidriga fantasier ta över när det gäller mgm. Däremot reagerar du med emfas när svenska misstänkta med "viktiga" yrken och av finare börd diskuteras.

Hur många gånger ska folk påpeka för dig och andra klåpare här inne att NB har starka bevis emot sig.
DNA och teknisk bevisning.
Några få personer har haft tillgång till de ställen fynd har hittats. NB är en. Det är alltså inte vem som helst som har mördat Lisa. Någon som haft tillgång till nyckel, känt till skrymslen och vrår.
Det här glöms jämt bort i diskussionerna. Det är alltså bara några få personer som kan misstänkas.
Polisen har troligtvis avfärdat de som kunnat komma ifråga. NB är kvar utan alibi.
NB har på ett märkligt sätt försökt få hans mor att sprida lögnen att han druckit kaffe 18.15 på söndagen när hon försvann. Om NB sedan försökt att använt detta fejkade alibi i kontakten med polisen låter jag vara osagt men har han gjort det och frun samt brodern förnekat detta så är det ytterligare en spik i NB kistan.
För övrigt är det som sagt teknisk bevisning som binder honom till gärningen.

Om läget hade varit oklart och det hade funnits någon slags motivbild så kunde jag förstått att man hade diskuterat olika personer och ev Lisas far. I det här fallet blir det skändligt att diskutera Lisas familj.
2015-10-07, 15:06
  #75619
Medlem
Tamborinos avatar
Jag slängde ut en fråga för några dagar sedan om någon viste om byggarbetena i ladan vid Cafet har fortsatt under sommaren , ingen verkade veta det .
Anledningen var att en Polis (arbetar inte i Skaraborg och har inte med LH fallet att göra) och en jobbarkompis fikade ihop när dom började prata om LH fallet .
Kompisen frågade om han trodde att ladan vid Cafet var mordplatsen , och han svarade att OM byggarbetena i ladan har fortsatt under sommaren så trodde han inte det .
Han sa att isf skulle nog ladan bommats igen helt fram till rättegången .
Vet inte vad man skall tro om det !
2015-10-07, 15:11
  #75620
Medlem
ME077 Var det inte så att AJ's personal blev tillfrågad om knopar m.m? Alltså att hon hade hängts upp som när man slaktar djur?
2015-10-07, 15:14
  #75621
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
ME077 Var det inte så att AJ's personal blev tillfrågad om knopar m.m? Alltså att hon hade hängts upp som när man slaktar djur?
Tyvärr finns det ju såna rykten i tråden, och TheForeigner hade ju fått sådant PM.
2015-10-07, 15:21
  #75622
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
ME077 Var det inte så att AJ's personal blev tillfrågad om knopar m.m? Alltså att hon hade hängts upp som när man slaktar djur?

Jo, de hade frågat om knopar. Det enda som framkommit annars är att det var ett "udda" mord.
Det har ju förekommit spekulationer förstås med makabra inslag. Snara (strypsnara) har meddelats i media. För mig lutar det åt att NB är en lustmördare, ett planerat mord.
__________________
Senast redigerad av Shrink 2015-10-07 kl. 15:25.
2015-10-07, 15:24
  #75623
Medlem
hasselmuzs avatar
Jag undrar om man formulerar sig annorlunda om den begärda extratiden beror på att FU inte är klar eller om det är så att advokaten behöver tid att läsa in sig.

Nu stod det att FU inte är klar. Hade det alltså formulerats annorlunda om det var försvaret som behövde tid?

I så fall, har advokaten nu fått ta del av FUP?

Någon som vet?
2015-10-07, 15:28
  #75624
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag undrar om man formulerar sig annorlunda om den begärda extratiden beror på att FU inte är klar eller om det är så att advokaten behöver tid att läsa in sig.

Nu stod det att FU inte är klar. Hade det alltså formulerats annorlunda om det var försvaret som behövde tid?

I så fall, har advokaten nu fått ta del av FUP?

Någon som vet?

Ja, advokaten skulle få ta del av FUP idag. Formuleringen vet jag inget om. Finns några stjärnor härinne som troligtvis kan svara på detta. Fold, Bergakungen kanske.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback