2015-10-07, 10:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Beträffande GW. det är inte GW som skriver artiklarna eller GW som väljer vad det ska stå i dem. Det ligger i tidningens intresse att skapa kontrovers. Det säljer lösnummer.
Det är dock GW som talar i telefon vid intervju samt video.
Nog om fjanten nu.
2015-10-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
http://www.skaraborgstingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Misstankt-mord-pa-Kinnekulle/

Det var väntat.

Är det så svårt att sätta dit en "klumpig" MGM? Är det inte så att cajset var 100% klart redan?
Vad väntar åklagare på? Väntar han på att MGM ska ta livet av sig i fängelset för att undvika en rättegång lr?

Tyvärr, så är det min uppfattning att åklagaren tvekar .... att försvaret behöver extra tid köper jag inte ...

//T
Senast redigerad av tonyex 2015-10-07 kl. 10:49.
2015-10-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonyex
Det var väntat.

Är det så svårt att sätta dit en "klumpig" MGM? Är det inte så att cajset var 100% klart redan?
Vad väntar åklagare på? Väntar han på att MGM ska ta livet av sig i fängelset för att undvika en rättegång lr?

Tyvärr, så är det min uppfattning att åklagaren tvekar .... att försvaret behöver extra tid köper jag inte ...

//T

Jag vet inte vad du menar med "extra tid", men betänk att
det är en stor FU, och det vill till att advokaten är väl påläst.
Kanske advokaten begär uppskov nästa gång, det visar sig.
2015-10-07, 11:31
Bannlyst
Citat:
Det var väntat.

//T

Och här i tråden finns tusentals inlägg om den stackars åsidosatta advokaten som undanhållits fakta från utredningen....så utifrån det så bör vi kanske inte ens fundera över om hon "behöver extra tid", eller hur? Och, det är ju en mycket omfattande utredning hon ska ta del av så det torde vara helt normalt att advokaten då behöver extra tid för att ta sig igenom detta och lägga upp ett bra försvar, eller har jag missat nåt?
2015-10-07, 11:39
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
GW är proffsig nog att inte uttala sig om han skulle fått information. Det måste nog också hans superanhängare inse. Vad hans supanhängare anser spelar mindre roll. Tycker vi glömmer GW för stunden, det han gör nu är mycket ofördelaktigt för hans image och förtroende. En parentes kan man tycka, i bästa fall...

Det finns poliskår och det finns jägarkår och det finns de som ingår i båda, de kan ingå i en mordutredningskrets likväl som i GW`s bekantskapskrets, "say no more"
2015-10-07, 11:51
Medlem
Citat:
Det var väntat.

//T

Står svart på vitt att förundersökningen inte är klar i din länk
Citat:
2015-10-06 Ny framställan om förlängd åtalstid har kommit in till tingsrätten. Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid.
2015-10-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OM polisen's påstående att MGMs blod hittats på Lisa's tillhörigheter skulle kunna vara sant, ja då är det först och främst fråga om polisen har BEVIS för att MGM hade något sår/skada på kroppen som har kunnat blöda den 7 Juni, och som alltså 5 dagar senare, då han greps den 12 Juni, då också kunnat dokumenterats i form av intyg av rättsläkare som gjort kropps undersökning på MGM, och att dokumentation av detta fynd, i form av beskrivning OCH foto, finns att hitta i den kommande FUP !

Kan vara att MGM haft näsblod samband med gärningen. Näsblod ger inga sårskador
LH kan riktat ett slag mot MGM:s ansikte så näsblod uppstår eller en smäll över mun så tand-tandköttet blöder. Har LH haft sin hjälm i handen och svingat med den i hans ansikte bör även MGM:s blod finnas på hjälmen. Hans näsblod kan även funnits på hans kläder och tvättades p g a detta. Troligen inte arbetskläder eftersom då hade nog de hamnat i soptunnan men eftersom söndagen är ledig dag så kan han haft en annan klädsel än snickarbyxor.
2015-10-07, 12:18
Medlem
Jag måste säga att Lars Johanssons uttalanden i pressen är frapperande. Sist pratade han om att GW inte " visste ett skit" och nu säger han att GW inte vet mer än hans lillfingernagel. Om vi bortser från att det i början inte rådde yppandeförbud och att GW med största sannolikhet åtminstone vet vad som var allmängods inom polisen och att tekniker, NFC eller någon annan därefter kan ha läckt direkt eller indirekt till GW, och att GW därför faktiskt kan veta en del, så är det ett språk och uttryckssätt som inte anstår den position Johansson besitter. "Lillfingernagel"?! Något liknande har jag inte hört sedan mellanstadiet! Mycket anmärkningsvärt och oprofessionellt. Hans uttryckssätt ingjuter inte direkt förtroende.

Att GW borde hålla käften håller jag med om, men det är en helt annan sak.
2015-10-07, 12:38
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Jag måste säga att Lars Johanssons uttalanden i pressen är frapperande. Sist pratade han om att GW inte " visste ett skit" och nu säger han att GW inte vet mer än hans lillfingernagel. Om vi bortser från att det i början inte rådde yppandeförbud och att GW med största sannolikhet åtminstone vet vad som var allmängods inom polisen och att tekniker, NFC eller någon annan därefter kan ha läckt direkt eller indirekt till GW, och att GW därför faktiskt kan veta en del, så är det ett språk och uttryckssätt som inte anstår den position Johansson besitter. "Lillfingernagel"?! Något liknande har jag inte hört sedan mellanstadiet! Mycket anmärkningsvärt och oprofessionellt. Hans uttryckssätt ingjuter inte direkt förtroende.

Att GW borde hålla käften håller jag med om, men det är en helt annan sak.

Leif GW har sedan gammalt en gås oplockad med Skarapoliserna, och sådana vendettor brukar gå båda vägarna. Nu är inte Leif GW (inför poliser) en person man struntar i, utan kritiserar han, så svider det. Att nypa tillbaka är begripligt.

Det som är troligt (=gissningar, spekulation och rena antaganden) är att Leif GW ser problem i utredningen, men han har ingen aning om de problemen är bemötta och hanterade. Nu är han orolig, inte för att han saknar något, utan därför att han inte vet så mycket. Han är säkerligen också helt övertygad om (guds gåva till kriminologin, som han ju anser sig vara) att när han inte är informerad så tror han att ingen annan heller är det. Det här kommer att uppenbaras då FU blir offentlig. Vi får se hur det ligger till med bevisläget då.

Att Leif GW sitter med äkta insiderinformation och är så illojal och oprofessionell att han går ut i tidningarna hellre än att gå "tjänstevägen" till utredarnas chefer tror jag helt enkelt inte.
Senast redigerad av Bergakungen 2015-10-07 kl. 12:42. Anledning: viktig negation...
2015-10-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Leif GW har sedan gammalt en gås oplockad med Skarapoliserna, och sådana vendettor brukar gå båda vägarna. Nu är inte Leif GW (inför poliser) en person man struntar i, utan kritiserar han, så svider det. Att nypa tillbaka är begripligt.

Det som är troligt (=gissningar, spekulation och rena antaganden) är att Leif GW ser problem i utredningen, men han har ingen aning om de problemen är bemötta och hanterade. Nu är han orolig, inte för att han saknar något, utan därför att han inte vet så mycket. Han är säkerligen också helt övertygad om (guds gåva till kriminologin, som han ju anser sig vara) att när han inte är informerad så tror han att ingen annan heller är det. Det här kommer att uppenbaras då FU blir offentlig. Vi får se hur det ligger till med bevisläget då.

Att Leif GW sitter med äkta insiderinformation och är så illojal och oprofessionell att han går ut i tidningarna hellre än att gå "tjänstevägen" till utredarnas chefer tror jag helt enkelt inte.

Jag håller med dig, men jag tycker i alla fall att det är oprofessionellt och rent dumt av LJ att inte hålla huvudet kallt och avhålla sig från att försöka ge igen, åtminstone med så idiotiska, barnsliga uttryck.
2015-10-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Och här i tråden finns tusentals inlägg om den stackars åsidosatta advokaten som undanhållits fakta från utredningen....så utifrån det så bör vi kanske inte ens fundera över om hon "behöver extra tid", eller hur? Och, det är ju en mycket omfattande utredning hon ska ta del av så det torde vara helt normalt att advokaten då behöver extra tid för att ta sig igenom detta och lägga upp ett bra försvar, eller har jag missat nåt?

Advokaten skyllde utredarna på redan för någon/några månader sedan, så det dravlet går i vart fall inte jag på. Utredarna har svårigheter att bevisa att MGM gjort detta. Det är där skon klämmer.
2015-10-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Advokaten skyllde utredarna på redan för någon/några månader sedan, så det dravlet går i vart fall inte jag på. Utredarna har svårigheter att bevisa att MGM gjort detta. Det är där skon klämmer.

Jag vet inte om du missat det, men Lars Johansson säger att bevisningen är mycket god! Skulle han verkligen säga så om det fanns chans att MGM blir förklarad oskyldig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in