2015-10-07, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, för ganska exakt fyra månader sen letade pappan förtvivlat efter en älskad dotter och mamman satt hemma i hopp om att hon skulle komma hem.
För deras skull så vore det tacknämligt om GW höll käften och visade respekt istället för att angripa alla gällande detta brottsfall i nedvärderande termer och farhågor till höger och vänster. Invänta FUP och kom med nåt konkret!

Det fetade - instämmer till fullo! Det är faktiskt både pinsamt för honom - har han ingen värdighet eller stolthet? - och väldigt, väldigt respektlöst mot Lisas familj. Är också rena kränkningar på det vis han beskriver polisen och åklagaren. Det är liksom varken kul eller intressant längre, hans påhopp.
Om han skulle fått någon "inside information" så skulle han hålla tyst - så pass professionell är han.
Det han gör nu är inte professionellt, det är bara fånigt, surt och respektlöst.
Från början är det ju en win-win-situation - hans varumärke får max publicitet och media får sälja fler lösnummer och får en massa extra klick, men nu tycker jag att det urartat till en loose-loose-situation för både honom och media. Tycker också att det är helt onödigt just nu att ens diskutera vad GW tycker och säger. Är liksom bara att acceptera att han just nu inget vet, han bara tror och tycker - och han, liksom vi - får gott vänta tills Fup och när åtal väcks - sen kan vi lyssna på vad GW har för eventuella kommentarer, då kan det bli intressant igen. Punkt.
2015-10-07, 09:53
Medlem
Citat:
Man kan räkna ut med arslet att det skapar oro om starka personligheter går ut och uttalar sig i media att fel person är häktad.
På bas av hans egna ordval i termer som dock är Farhågor. Vissa tecken. Dubier. Inte konfortabel. Tolkar. Förmodar. Inte en susning. Tveksam via uttalanden. Uppfattningen är spekulativ från GW.

Jag håller med dig i kritiken mot GW.
Jag brukar gilla att han vänder upp å ner på saker å ting,
men inte i det här fallet.
Han borde lugna sig tills han sitter med FUP i handen.

Men skulle han nu ha rätt så får väl åtminstone två personer
ta en semester någonstans Långtbortistan, Ulan Bator kanske.
2015-10-07, 09:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det han gör nu är inte professionellt, det är bara fånigt, surt och respektlöst.
Från början är det ju en win-win-situation - hans varumärke får max publicitet och media får sälja fler lösnummer och får en massa extra klick, men nu tycker jag att det urartat till en loose-loose-situation för både honom och media. Tycker också att det är helt onödigt just nu att ens diskutera vad GW tycker och säger. Är liksom bara att acceptera att han just nu inget vet, han bara tror och tycker - och han, liksom vi - får gott vänta tills Fup och när åtal väcks - sen kan vi lyssna på vad GW har för eventuella kommentarer, då kan det bli intressant igen. Punkt.
You nailed it - det är just detta fetade som jag avskyr och som brister i respekten mot anhöriga. Det ter sig snarare som pajkastning och att det ligger på ett personligt plan. Det verkar viktigast att gräla än att det är konstruktivt.

Samt det sista fetade där han däremot kan komma till tals utifrån sakfakta och delge sin kunskap och ha konkreta åsikter om FU som då kan bli intressant utifrån hans kunskap.
Jag sågar inte hela GW. Jag sågar hans nuvarande oprofessionella sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
J
Jag brukar gilla att han vänder upp å ner på saker å ting,
men inte i det här fallet.
Han borde lugna sig tills han sitter med FUP i handen.
Men skulle han nu ha rätt så får väl åtminstone två personer
ta en semester någonstans Långtbortistan, Ulan Bator kanske.

Helt enig. Har samma inställning - gillar hans stundtals grova sätt men nu är han för burdus.
Senast redigerad av develi 2015-10-07 kl. 10:00.
2015-10-07, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Ja, det är imponerande. Och redan på måndagen, dagen efter Lisa försvann kände sig balterna misstänkta och var oroliga för att de blev misstänkta just för att de var från Litauen. Det är oroväckande att de drar såna slutsatser fast Lisa just då "bara" var försvunnen. Det verkar tagit för giva att hon var död.
Ja, hon kanske skulle kommit tillbaka och be om ursäkt för att ha försvunnit av sig själv. Och självklart tackat för all hjälpen. Nu förefaller det dock så att Lisa fortfarande var försvunnen och om misstänkt gärningsman inte gjort något sådant tidigare så kan det kanske ha haft betydelse att hon var svenska.

Vi får hoppas att hon inte blev offer bara för att hon var svenska. Mamman kanske kommer med någon bra förklaring till det hela :/ Den tråkningen är lika tråkig åt bägge hållen. Min granne skrek just -HÖR DU DET JÄVLA RYSSKÄRRING MAMMA? Så visst förstår jag hur man kan dölja sig bakom sitt oförstånd och hänvisa till alla andra. Notera dock att hela denna debatten är modererad och som döda är vi alla tämligen nationalitetslösa. Man kanske ser lite mer kallt på det hela.
2015-10-07, 10:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Man kan räkna ut med arslet att det skapar oro om starka personligheter går ut och uttalar sig i media att fel person är häktad.
På bas av hans egna ordval i termer som dock är Farhågor. Vissa tecken. Dubier. Inte konfortabel. Tolkar. Förmodar. Inte en susning. Tveksam via uttalanden. Uppfattningen är spekulativ från GW.
Just den kritik du riktar mot GW är samma kritik, fast omvänt, som jag har mot den största läckan av dem alla, åklagaren. GW skapar oro och tveksamhet, åklagaren skapar övertygelse. Om åklagaren inte hade läckt hade varken vi eller GW haft något nämnvärt att spekulera om.
2015-10-07, 10:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Just den kritik du riktar mot GW är samma kritik, fast omvänt, som jag har mot den största läckan av dem alla, åklagaren. GW skapar oro och tveksamhet, åklagaren skapar övertygelse. Om åklagaren inte hade läckt hade varken vi eller GW haft något nämnvärt att spekulera om.
Det GW sysslar med är mediacirkus fjärran från vad ÅK berättat. PR på hög nivå. Hujedanemej..

Jämför ALDRIG dina åsikter med mina nån mer gång.
Tack på förhand.
2015-10-07, 10:17
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
2015-10-07 Tingsrätten har idag meddelat beslut om förlängd åtalstid. Åtal ska vara väckt senast den 21 oktober kl 11.00. Åklagarens rätt att meddela restriktioner består

http://www.skaraborgstingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Misstankt-mord-pa-Kinnekulle/
2015-10-07, 10:23
Bannlyst
Citat:
You nailed it - det är just detta fetade som jag avskyr och som brister i respekten mot anhöriga. Det ter sig snarare som pajkastning och att det ligger på ett personligt plan. Det verkar viktigast att gräla än att det är konstruktivt.

Samt det sista fetade där han däremot kan komma till tals utifrån sakfakta och delge sin kunskap och ha konkreta åsikter om FU som då kan bli intressant utifrån hans kunskap.
Jag sågar inte hela GW. Jag sågar hans nuvarande oprofessionella sätt.

Helt enig. Har samma inställning - gillar hans stundtals grova sätt men nu är han för burdus.

Exakt - jag gillar också GW, ingen är som han! Men, nu har allt hamnat på en låg och respektlös nivå, välkomnar ett slut på detta och sedermera en briljant analys och kommentar av honom - när fakta presenterats. Och möjligen, möjligen kanske en liten antydan till att han var fel ute

Hasse Aro säger nu i nyhetsmorgon;
Citat:
Det finns tekniska bevis som binder honom till själva gärningen.
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3207627

Just nu känns det som att han är ganska trovärdig, att han faktiskt har fått lite information från något håll. Kanske är han god vän med någon av utredarna? Även om han såklart vill locka tittare till sitt program så anar jag en viss sanning i det han säger, tror att han faktiskt fått en del "inside" info.
2015-10-07, 10:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har pratat med Skaraborgs TR. Försvaret har ännu inte svarat på begäran om omhäktning. Förra gången kom svaret snabbt, att försvaret avstod från förhandling. Tydligen råder tveksamhet denna gång.
Jag frågade också om målsägandebiträdet, som förordnades på förslag av målsäganden.
Tydligen inte.
2015-10-07, 10:30
Medlem
Citat:
Det GW sysslar med är mediacirkus fjärran från vad ÅK berättat. PR på hög nivå. Hujedanemej..

Jämför ALDRIG dina åsikter med mina nån mer gång.
Tack på förhand.
Hur var det f.ö. när GW backade upp styckmordscirkusen - som slutade i platt fall när slutet blev justitiemord på två läkare? GW kan sitta i vinkällarn...
2015-10-07, 10:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Exakt - jag gillar också GW, ingen är som han! Men, nu har allt hamnat på en låg och respektlös nivå, välkomnar ett slut på detta och sedermera en briljant analys och kommentar av honom - när fakta presenterats. Och möjligen, möjligen kanske en liten antydan till att han var fel ute

Hasse Aro säger nu i nyhetsmorgon;

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3207627

Just nu känns det som att han är ganska trovärdig, att han faktiskt har fått lite information från något håll. Kanske är han god vän med någon av utredarna? Även om han såklart vill locka tittare till sitt program så anar jag en viss sanning i det han säger, tror att han faktiskt fått en del "inside" info.
Kan inte GW och Aro fått information från samma håll? De kanske t.o.m. delar information, vänskapen består nog ända till idag. https://www.youtube.com/watch?v=hrvocBLR_nY
2015-10-07, 10:37
Medlem
Beträffande GW. det är inte GW som skriver artiklarna eller GW som väljer vad det ska stå i dem. Det ligger i tidningens intresse att skapa kontrovers. Det säljer lösnummer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in