Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Var den verkligen så oförtjänt? Visserligen stod jag på kortsida och drack öl hela matchen så jag kan nog inte döma lika objektivt men i mitt tycke så var båda lagen lika jävla dåliga. Hannover lyckades få in ett mål på hörna och det blev avgörandet i en match mellan två lag som defintivt riskerar att åka ur BL om det fortsätter på samma sätt.
Trots det en trevlig eftermiddag i solskenet för oss som håller på H96. Inte ofta man går på fotboll i Oktober och svettas trots att man inte bär jacka. Extremt viktiga poäng i bottenstriden för Hannovers del.

Visst är jag lite partisk, men Bremen hade betydligt mer chanser (Bartels hade ju öppet mål, och Zieler gjorde några riktigt svettiga räddningar), speciellt efter målet, och mer passning, mer boll mm. Men visst, det ser inte ljust ut för något av lagen. I Bremen är det framför allt för dåligt framåt. Tråkiga är att Bremen började säsongen bra med segrar mot Mönchengladbach och Hoffenheim, men nu har man totalt vikt ner sig mot Inglostadt, Darmstadt och Hannover. Det håller inte. Vill inte se varken Hannover eller Bremen åka ut, men just nu ser det mörkt ut. Räddningen är väl att Stuttgart och Augsburg är minst lika dåliga.