2015-10-05, 17:37
Medlem
SmokeOns avatar
Japp, det verkar handla om en omfattande omställning just nu:

Citat:
Anstalten i Helsingborg kommer att bli flyktingboende. Fängelset som i dag är ett häkte kommer att tömmas på intagna.

Även Försvarsmakten letar efter lämpliga lokaler som kan upplåtas till flyktingar.

http://unvis.it/http://www.dn.se/nyheter/sverige/fangelset-i-helsingborg-blir-asylboende/

Dessutom idrottsanläggningarna i Stockholm. Det här är bara början!
Citera
2015-10-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Wollt Ihr die totale Immigration!

Synes forresten ikke dere svensker bør klage over at dere er de enda som drabbast. Norge mottok 5000 asylsøkere i september.

5000 asylsökare i september, och hittills totalt, hur mycket, 10 000? Medan vi har redan snudd på 80 000, bara i år.
Citera
2015-10-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Japp, det verkar handla om en omfattande omställning just nu:

http://unvis.it/http://www.dn.se/nyheter/sverige/fangelset-i-helsingborg-blir-asylboende/

Dessutom idrottsanläggningarna i Stockholm. Det här är bara början!

Ja, det är nu som det totala folkutbytet genomförs! Det är bara en tidsfråga, när Sverige får en Ahmed som statsminister.....om inte SD lyckas mota Ahmed i grind 2018....
Citera
2015-10-05, 23:20
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Min egen personliga gissning är att om sisådär 1-3 år så har vi flera flyktingläger bestående av tält, baracker och liknande med 10.000 - 60.000 flyktingar. De bildar Sveriges första riktiga kåkstäder eftersom de inte kommer att försvinna under överskådlig tid.
Tillåter verkligen Sveriges klimat sådana kåkstäder. Då krävs det att dessa värms upp med centralvärme eller el eftersom ved/kol inte säljs i sådana mängder och de skulle ändå inte ha råd.

Möjligen kan man tänka sig modulbostäder.
Citera
2015-10-06, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Tillåter verkligen Sveriges klimat sådana kåkstäder. Då krävs det att dessa värms upp med centralvärme eller el eftersom ved/kol inte säljs i sådana mängder och de skulle ändå inte ha råd.

Möjligen kan man tänka sig modulbostäder.

Det går nog inte åt mer energi än vad det gör att hålla idrottshallar uppvärmda dygnet runt. Jag vet inte vad det blir för sort boende i de här flyktinglägren, men givetvis måste de klara även en kall vinter.

Kåkstäder i Norden har varit något som vi sluppit tack vare kylan, men nu kommer det som synes flera hundratusen människor på väldigt kort tid och då kommer många att hamna i sk kåkstäder, med det syftar jag på att det inte är riktiga bostäder utan något man smäller upp i all hast.

Jag tror inte att det blir någon billig affär. Det är skillnad på att ha ett flyktingläger söderut där temperaturerna ändå är hyfsat jämfört med att ha ett flyktingläger som ska klara en sträng vinter.
På något sätt vore det typiskt om just denna vinter blev extra kall med -20 grader dagtid och ännu kallare på nätterna.
Citera
2015-10-06, 14:00
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Skojar inte, hatet har ballat ur på FB och det försör dom flesta trådarna, blir bara värre. Men sen finns det även en liten minoritet av välskrivna, ickehatande inlägg, som ditt till exempel. Jag håller inte med i allt du skrev men det var ändå intressant och drivande i debatten.

Tycker det är du som verkar mest hatisk, eller i alla fall bitsk i denna tråd. Du är lite som patienten som får sin diagnos i närvaro av släktingar och vänner där den första reaktionen är ilska och förbittring.

Alla andra är hatiska och vill bara motarbeta. Du ser bara rationellt på din sjukdom som inte alls är så allvarlig som doktorn säger. Kan inte alla bara lämna dig ifred emedans du funderar ut en lösning? Måste alla vara så ivriga med behandlingen? Det blir inte värre!

....Lite så får jag känslan när jag läser dina inlägg. Du känner dig bekväm med "välskrivna" och "icke-hatande" inlägg, jag skulle säga att det tyder på en apatisk hållning från din sida när vi närmar oss en fullständig institutionell kollaps inte bara i Sverige utan i EU och Europa. Ganska naturligt att människor reagerar som de gör här på FB då, det handlar trots allt om deras framtid och deras barns framtid. En alltför distanserad hållning är tecken på att man inte bryr sig, eller inte har förstått magnituden av det som händer. Kallas förnekelse.

Visst är det bra att vara rationell när ett hus håller på att brinna upp - men förnekelse och skönmålning räddar inga liv: "jo jag ser att det brinner. Ta det lugnt bara alla, varför skriker ni att vi ska släcka och ringa? Gud vad ni är hatiska. Det är en liten brand och den släcker nog sig själv snart. Jag stannar kvar" En sådan reaktion är faktiskt inte rationell egentligen.

Det du ägnar dig åt kallas även kognitiv dissonans.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2015-10-06 kl. 14:04.
Citera
2015-10-06, 14:17
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Tycker det är du som verkar mest hatisk, eller i alla fall bitsk i denna tråd. Du är lite som patienten som får sin diagnos i närvaro av släktingar och vänner där den första reaktionen är ilska och förbittring.

Alla andra är hatiska och vill bara motarbeta. Du ser bara rationellt på din sjukdom som inte alls är så allvarlig som doktorn säger. Kan inte alla bara lämna dig ifred emedans du funderar ut en lösning? Måste alla vara så ivriga med behandlingen? Det blir inte värre!

....Lite så får jag känslan när jag läser dina inlägg. Du känner dig bekväm med "välskrivna" och "icke-hatande" inlägg, jag skulle säga att det tyder på en apatisk hållning från din sida när vi närmar oss en fullständig institutionell kollaps inte bara i Sverige utan i EU och Europa. Ganska naturligt att människor reagerar som de gör här på FB då, det handlar trots allt om deras framtid och deras barns framtid. En alltför distanserad hållning är tecken på att man inte bryr sig, eller inte har förstått magnituden av det som händer. Kallas förnekelse.

Visst är det bra att vara rationell när ett hus håller på att brinna upp - men förnekelse och skönmålning räddar inga liv: "jo jag ser att det brinner. Ta det lugnt bara alla, varför skriker ni att vi ska släcka och ringa? Gud vad ni är hatiska. Det är en liten brand och den släcker nog sig själv snart. Jag stannar kvar" En sådan reaktion är faktiskt inte rationell egentligen.

Det du ägnar dig åt kallas även kognitiv dissonans.

Ni är släkten och vännerna som fullständigt flippar ur och tror att jag kommer att dö när doktorn sätter diagnosen "förkyld" på mig.

Huset brinner!!, nej vänta.. det var visst bara ett värmeljus som jag i lugn och ro kan gå fram och blåsa ut.
Citera
2015-10-06, 15:13
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Ni är släkten och vännerna som fullständigt flippar ur och tror att jag kommer att dö när doktorn sätter diagnosen "förkyld" på mig.

Huset brinner!!, nej vänta.. det var visst bara ett värmeljus som jag i lugn och ro kan gå fram och blåsa ut.

Touché!
Citera
2015-10-06, 15:15
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, det har nog startat en "total invandring", vilket är bra för EU länderna, då vi skulle behöva ta in 11 miljoner invandrare årligen för att lösa vårt 65+ problem.

Sedan vet jag att det rubriken syftar på är i själva verket det "totala kriget" så att en massa blivande Anders B.B terrorister kan intensifiera sin egen personliga hjärntvätt som en förberedelse på något vedervärdigt terrordåd.

Alltså, i grunden, blott en spegelbild av de värst radikaliserade islamisternas världsbild, som ni för övrigt, helt delar Korantolkning med.

Med "totalinvandring" menar de nog snarare att alla samhällsväsenden ska upphöra med deras verksamheter för att istället blidka invandringen, vilket så smått börjar hända.

Sverige har haft födelseöverskott alla år i över 10 år...
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Helarsstatistik---Riket/26046/

65+ problemet uppkommer för att vi lever längre, inte att det föds för lite barn... Det är heller inte ett problem som löses av populationsinflation...

Om hela födelse-problematiken är en propagandalögn i resten av Europa vet jag dock ej, men det är en lögn för Sverige.

Men jättekul att du jämför alla med Breivik... Mycket snällt....
Citera
2015-10-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Med "totalinvandring" menar de nog snarare att alla samhällsväsenden ska upphöra med deras verksamheter för att istället blidka invandringen, vilket så smått börjar hända.

Sverige har haft födelseöverskott alla år i över 10 år...
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Helarsstatistik---Riket/26046/

65+ problemet uppkommer för att vi lever längre, inte att det föds för lite barn... Det är heller inte ett problem som löses av populationsinflation...

Om hela födelse-problematiken är en propagandalögn i resten av Europa vet jag dock ej, men det är en lögn för Sverige.

Men jättekul att du jämför alla med Breivik... Mycket snällt....

Jag tycker en bra liknelse är att anlita en person redan i juni som skall skotta snö februari och börja betala lön till denne i juni. EU har ca 12% arbetslöshet och inget behov av arbetskraft. Att betala människor bidrag i väntan på en framtid då arbetskraften eventuellt behövs är som att betala snöskottaren i juni.
Citera
2015-10-07, 10:53
Medlem
SmokeOns avatar
Aftonbladets Karin Pettersson efterfrågade igår en nationell lösning på flyktingkrisen. Ett alternativ som möter det hon önskar är att staten anställer enorma mängder människor som arbetar i hela kedjan av flyktingmottagande: Mottagning, asylboenden, bygga nya hus, bygga nya förorter.
Citera
2015-10-09, 11:26
Medlem
SmokeOns avatar
Samtliga departement är nu involverade i flyktinghanteringen.

Källa: Stefan Löfven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in