Citat:
Ursprungligen postat av
Kardnialvokal
Den människan är ju bara så jävla bränd och pinsam. Och att hänvisa till §7:an är totalt meningslöst eftersom man uppenbarligen inte ens misstänkt henne lida av allvarlig psykisk störning och därför inte heller skickat henne vidare för den stora utredningen där man bevakas på sluten avdelning under fyra veckors tid. Hon är ett skämt men hon är så körd. Love it.
Det pratades mellan nämndemän och försvarsadvokat om att de skulle ordna fram läkarintyg, exakt vad som sades om detta kan jag inte svara på då mitt fokus just då låg på stjärnan själv som satt och mässade om att hon lyssnar men hon hör inte. Det verkar i alla fall som att det inte presenterats några papper på Bernys mentala status som skulle ge rätten skäl att särbehandla henne. Hennes försvarsadvokat sa något om att ta fram papper som intygar Bernys psykiska ohälsa men som sagt vet jag inte om något spikades om det eller om de bara brainstormade lite kring hur de skulle få ihop det här med en svarande som inte kan lyssna sig igenom
en åtalspunkt av fem.
När hon lämnat och förhandlingarna fortsatte utan Berny en kort stund hörde jag verkligen tröttheten och frustrationen i den nämndemans röst som sa typ "Det är FEM åtalspunkter hon MÅSTE ta till sig och hon klarade inte ens att sitta igenom
en idag."