Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Vad får dig att tro att jag inte förstår vad jag skriver?
Jag vill inte hamna utanför sakdiskussionen, men jag har i minst tre inlägg tillbaka varit tydlig med att jag vill att USA utforskar möjligheten att beväpna al-Nusra, eller åtminstone delar av al-Nusra i syfte för att återställa balansen eller försvåra kriget för al-Assad och Ryssland. Du verkar ha missförstått syftet med min vilja att beväpna al-Nusra. Det spelar väldigt lite roll om de är sekulära eller inte, för mig, men jag tycker att det ändå är viktigt att påpeka att det finns personer som strider för al-Nusra som nödvändigtvis inte delar deras ideologi.
Varför är det viktigt att påpeka det om det inte spelar roll? Du är bara ute efter att försköna asen, för att det passar din äckliga agenda.
Citat:
Om målet för USA och resterande av västvärlden samt andra gulfstater är att avsätta Bashar, eller minska hans inflytande, bör de intensifiera sitt militära stöd till rebellerna, och de borde även tilldela vapen till al-Nusra, Ahrar al-Sham och andra grupper vars mål är att avsätta Bashar al-Assad, oavsett om de förespråkar militant salafism eller inte. Anledningen till det beror på att om man inte återställer maktbalansen riskerar Syrien hamna inom Rysslands politiska sfär, vilket skulle säkerställa al-Assads position. Syftet med beväpningen av de mera hårdföra islamisterna är inte att de ska ta över makten, utan för att försvaga al-Assad militärt och göra kriget kostsamt för Ryssland. Detta skulle begränsa, eller åtminstone försvåra, både Rysslands och Irans möjligheter att få den utveckling de vill. Denna strategi använde sig Syrien av för att göra kriget i Irak kostsamt för amerikanerna genom att släppa in hundratals jihadister in mot Irak. De agerade lite som Turkiet agerar nu. Snacka om karma.
USA har tyvärr inte andra alternativ. Obama administrationen är mycket väl medvetna om deras stöd till rebellerna, som de har bistått i flera år nu, själv kommer att bidra till att Assad avsätt kan de lika gärna utöka sitt stöd andra stridande grupper i Syrien, däribland al-Nusra, Ahrar al Sham och Islamiska Fronten. Dessa har som mål att största al-Assad och inte ägna sig åt global jihad eller utropa ett kalifat över hela Mellanöstern likt IS.
Förhoppningsvis blev det klarare för dig.
Det är kristallklart. Du vill förlänga kriget och det oerhörda lidandet så länge som möjligt genom att beväpna terroristsvinen, bara för att du hatar Ryssland. Att ett helt land mals ned och förstörs av religiösa terrorister skiter du i, så länge det passar ditt syfte. Du är en sjuk, vidrig och ond människa och jag föraktar dig.