Citat:
Ursprungligen postat av
Kohen
Din trovärdighet som debattör sjunker när du uttalar dig genom hat.
Det är inte hat, det är ett konstaterande. Alla som likt ISIS försöker upprätta en stat på Syriens territorium är Assads fiender.
Citat:
YPG:s ledare sa att de söker inte självständighet och Assad tänker lyssna på kurdernas termer så länge det inte innebär självständighet. Och kurder kommer att alliera sig med Assad om han är redo för demokrati. Kolla på Assads senaste intervju, om vad han säger om kurder.
Så länge kurderna är fiender till Assads fiender...
Citat:
Varför ska jag tro att USA och Ryssland ska kriga mot varandra? Dessa två länder undviker krig med varandra. Den fege Obama satte aldrig ner soldater i Syrien, nu när ryssarna har soldater där är USA "steriliserad".
Du ändrade din text innan jag han citera dig.
Citat:
Jag vete fan vad du bablar om? Jag sa ju ryssarna gör i Syrien vad amerikanerna gör i Irak; tror du att amerikanerna har soldater på marken som krigar mot isis i Irak? De tränar och beväpnar SAA; SAA får också flygunderstöd och intel från ryssarna.
SAA krigar väldigt sällan mot ISIS och ryssen kommer inte innebära någon skillnad för Assad i Zabadani och Latakia, självklart inte heller mot ISIS. Det missilförsvar och flygplan ryssen har med sig är för att USA och övriga inte ska anfalla Assad ifall Assad går till attack mot de 9 stycken av USA tränade rebellerna...
Citat:
Fast det är inte helt omöjligt att ryssar kommer att kriga mot isis med soldater på marken..
9 stridsvagnar gör nog en otrolig skillnad... Kurderna räddades av USA, nu sitter ni och drömmer om ryssen. Riktiga vindflöjlar.