Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeOn
Nu är det gymnastiksalarna och skolorna som offras innan man fått upp tältlägret i Skåne. När det är på plats så får samhället åtminstone 40 dagars andrum och hinner förbereda fler tältläger.
Det finns kanske de som tror att flyktingvågen kommer att mattas av när boendekvaliten här sjunker, men det kommer den inte att göra. Det är fortfarande bättre att bo i ett tältläger i Sverige än att bo i ett tältläger i Syrien. Och priset för flyktingsmuggling lär samtidigt sjunka, vilket gör att de mer desperata och okräsna också får råd att ta sig hit.
Dessutom kan man bli svensk medborgare på bara några år och få tillgång till hela Europa.
EU
- Världens största ekonomi
- Världens mest mångkulturella kontinent. Här talas det mer än 27 olika språk från 5 olika språkfamiljer (germanska, slaviska, romanska etc)
- Några av värdens populäraste städer (London, Paris, Rom etc)
- Världens bästa sjukvård. Kostar inte en spänn.
- Några av världens bästa universitet
- Gratis skolgång
- Växande muslimsk minoritet
- Ett europeiskt pass ger dig tillgång till resten av världen (USA, Kanada, Australien etc). Har du en bra europeisk utbildning är det fritt fram att flytta dit som europé.
- mm mm ...
Jag hade också som muslim från tredje världen suttit i ett tält ett tag om jag fick tillgång till allt det. Speciellt om jag hade barn, eller tänkt skaffa barn.
Slutsats: Migrantströmmarna kommer INTE påverkas nämnvärt av tältläger.