2015-10-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Saudi och övriga MÖ länder är komplicerat.

IS kan komma att "dra sig tillbaka" och gömma sig bland civilbefolkningen.I FN borde man diskutera ihop med Syrien och Irak om att dela upp länderna,tyvärr.

Uppdelning som man gjorde med Jugoslavien.Jag tror inte att folk i de länderna klarar av att leva sida vid sida efter att kriget är över.Tyvärr säger jag men det är nog tyvärr lösningen.

Att IS och andra grupperingar, tyvärr får egna landområden.

Vi står väldigt nära ett WW3 .Om vi inte redan har det,ytmässigt, om man ser till övriga terrorkrig som är spridda mot Afrika.

Turkiet gör det hela komplicerat dessutom,när de bekämpar både IS och PKK.Ett PKK som ju bekämpar IS, som de flesta ser som det värsta hotet.

Men det är klart att vapenindustrin och dess handelsmän ser att kriget fortsätter i all oändlighet.

Om jag tänker konspiratoriskt så har vapenindustrin säkert grupper som eldar på ifall kriget börjar svalna.

Som sagt,ser jag en uppdelning av Syrien och Irak som enda framtida långsiktiga lösningen.

MÖ är ett bevis för att mångkultur inte fungerar!!!!

Tvärtemot vill en stor majoritet av det syriska folket leva i en sekulär stat, gärna en demokrati men absolut inte i en strikt Sharia-styrd stat.
Syrien var länge beviset på att mångkultur i mellanösten kunde fungera, så synd att så många mäktiga krafter utifrån bestämde sig för att förstöra det.
Citera
2015-10-06, 00:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det är här hela resonemanget brister.

Efter det att terrorgrupperna beväpnats till tänderna, besegrat Assad, ska de på något på något outgrundligt sätt bara försvinna ut i tomma intet? 10.000-tals tillresta jihadister ska bara tacka för att de fått vara med om det historiska ögonblicket att Assad ersatts av en västvänlig regering? Lämna tillbaks vapnen och återvända till sina hemländer? Konstatera att det kalifat som man åkt ned för att bygga upp, kanske var en tokig idé?

För du tror väl ändå inte att det finns moderata rebeller som ska stå som segrare och diktera villkoren? De USA-utbildade är som bekant en gigantisk flopp, finns en handfull kvar medan övriga tillsammans med sin utrustning hamnat hos al-Nusra.

Enligt ryssarna verkar FSA inte ens längre existera. De raljerar idag över FSA, säger sig vilja ha kontakt med FSA - men USA kan inte leverera info om vare sig FSA eller var den sk moderata oppositionen befinner sig:

https://www.rt.com/news/317655-moscow-contacts-free-syrian-army/
Jag hoppas du inser att herr Putin har ett intresse i att inte se ett förstärkt FSA, eller någon opposition överhuvudtaget. Hela tanken bakom att Ryssland nu har valt att intervenera är till för att stärka Bashar al-Assads maktposition. Därför är det ointressant om vad Ryssland tycker om FSA.

Jag riktar detta även till dig, varför läser du inte vad jag tidigare har skrivit till dig? Titta ska du se
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
30 % är mer än vad jag trodde. Då har jag fel på den punkten.

Jag börjar tröttna på att upprepa mig. Om du läser mina inlägg noggrannare kommer du att förstå vad syftet med beväpning av dessa rebeller borde vara. Den går inte ut på att de ska störta al-Assad utan meningen är att möta Rysslands, Irans och Kinas intensifierade involvering. al-Nusra kommer inte att tillåta en västvänlig regering i Syrien, det är jag medveten om. De kan man ta hand om efter att IS och Assad är kraftigt försvagade och nästintill eliminerade.
Även här
Citat:
Nej, det går inte det. Anledningen till att det inte går att göra det beror på att mitt resonemang bygger på att försvaga syriska militären och försvåra den militära operationen för Ryssland. Om man inte stödjer någon överhuvudtaget riskerar hela Syrien hamna under Rysslands och Irans influens, vilket går emot USA och EU:s syrienpolitik. Det finns vissa som inte tycker att det är något problem att Ryssland och Iran får makt över det som händer i Syrien, och det respekterar jag, men det är inte en åsikt jag delar.
Du hittar flera inlägg där jag klart och tydligt har skrivit att syftet med beväpningen av al-Nusra inte är till för att störta Bashar al-Assad, utan för att försvaga honom militärt och göra den militära operationen kostsamt för Ryssland. Jag hoppas detta är sista gången jag behöver upprepa något som jag har varit tydligt med i minst tre inlägg tillbaka.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2015-10-06 kl. 01:33.
Citera
2015-10-06, 01:07
Medlem
Citat:
Du hittar flera inlägg där jag klart och tydligt har skrivit att syftet med beväpningen av al-Nusra inte är till för att störta Bashar al-Assad, utan för att försvaga honom militärt och göra den militära operationen kostsamt för Ryssland. Jag hoppas detta är sista gången jag behöver upprepa något som jag har varit tydligt med i minst tre inlägg tillbaka.
Vad jag inte förstår är varför du vill försvaga Assad och göra det kostsamt för Ryssland. Assad som styrde ett fungerande land, med mellan östern mått, och hade stöd av en majoritet av befolkningen. Ryssland som oavsett vilka fel du anser att de har gjort på andra platser, gör nu en bra sak. De borde snarare få stöd av alla andra seriösa stater. Turkiet, Saudiarabien och Qatar räknas inte som seriösa stater.
Citera
2015-10-06, 01:23
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GottlobBerger
Divide and Conquer min vän! Titta bara på hur USA/EU/Sverige, är lätta att manipulera. Folket/offentliga sektorn (vi skattebetalarna) tvingas räddar privata entiteter, vi tvingas ta emot flyktingar som är främmande för oss och vi får inget tillbaka. Vi är som slavar för de elit som styr media, bank väsendet och själva systemet. USA/Israels elit drömmer om att göra desamma med andra makter som är självständiga så som Iran, Syrien, Libanon, Kina, Ryssland etc. Men andra makter har liknande system där i slutändan så är folket förlorare, tyvärr så ser världen ut. De som motsäger detta har en agenda.

Hur snabbt tror ni Syrien konflikten kommer vara över nu när Ryssland mfl tar i hårdhandskarna mot väst ledda terrorister? Hyckleriet från Turkiet etc har inga gränser, de klagar när Ryssarna förgör terrorister och råkar flyga in i turkiskt luftrum, medan när de själva flög in i Syrien och dödade kurder var det inga problem. Lögnare och parasiter.

http://www.friatider.se/ryssland-var-r-fria-syriska-arm-n
http://www.liveleak.com/view?i=6d2_1444080602
Amerikanarna tillsammans med resten av gänget bär indirekt eller direkt ett ansvar för över 250 000 människors död och så har man mage att säga att Rysslands bomber träffar civila.

Läste lite på twitter att Daesh gjorde en relativt stor offensiv emot Deir zor. Bland annat emot flygbasen där. Enligt uppgifterna så ska ryska plan ha bombat ordentligt och sen sattes ryska attackhelikoptrar in vilket fick Daesh att retirera med enorma förluster. Någon som kan bekräfta eller som vet mer?
Citera
2015-10-06, 01:25
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Jag hoppas du inser att herr Putin har ett intresse i att inte se ett förstärkt FSA, eller någon opposition överhuvudtaget. Hela tanken bakom att Ryssland nu har valt att intervenera är till för att stärka Bashar al-Assads maktposition. Därför är det ointressant om vad Ryssland tycker om FSA.

Jag riktar detta även till dig, men varför läser du inte vad jag tidigare har skrivit till dig men även till andra? Titta ska du se

Även här
Det gar inte att ta dig pa allvar tyvarr. Ingen normal person har intresse att bevapna jihadister. De var USAs nyttiga idioter som blev lovade guld och grona skogar och nu ar utan beskydd och kommer aterga till att bli okensand och bergsgetter. Drommen ar slut, de enda dugliga har nog redan sprungit hem till Afghanistan med svansen mellan benen.
Citera
2015-10-06, 01:27
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:

Jag riktar detta även till dig, men varför läser du inte vad jag tidigare har skrivit till dig men även till andra? Titta ska du se

Även här
Om man (anti Assad & IS koalitionen) i samma takt som Putin & Assad bombar de olika rebellgrupperna förstärker desssa igen löper Ryssland risken att hamna i ett nytt mångårigt Afghanistan krig med den enda skillnaden att insatserna nu mest sker med flyg. Detta medan den ryska ekonomin redan går uruselt. Rysk mardröm vore väl om de - de väst stödda rebellerna -fick luftvärnsrobotar.
Senast redigerad av muslemhunter 2015-10-06 kl. 01:30.
Citera
2015-10-06, 01:35
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erasethesun
https://www.rt.com/politics/317393-this-will-be-holiday-kadyrov/

20.000 man är beredda i tjetjenien enbart att krossa ISIS

Har inte koll på Kadyrov, men han erbjöd Putin sina 20'000 man i kriget mot Ukraina förra året.

https://www.youtube.com/watch?v=zwZ1yWkhh_s

Det är väl Kreml som drar i trådarna och Kadyrov som rycker till. Men han hatar tydligen salafister och IS.
Citera
2015-10-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erasethesun
https://youtu.be/VbZDyr2LkdI
Putin pratar om legoknektarna som byter sida, från rebellerna till isis och vice versa. USA har aldrig direkt beväpnat isis, men deras vapen som gavs till FSA hamnade i händerna på al nusra.
Citera
2015-10-06, 02:01
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Putin pratar om legoknektarna som byter sida, från rebellerna till isis och vice versa. USA har aldrig direkt beväpnat isis, men deras vapen som gavs till FSA hamnade i händerna på al nusra.
Och hur vet du det om jag får fråga?
Citera
2015-10-06, 02:04
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Det gar inte att ta dig pa allvar tyvarr. Ingen normal person har intresse att bevapna jihadister. De var USAs nyttiga idioter som blev lovade guld och grona skogar och nu ar utan beskydd och kommer aterga till att bli okensand och bergsgetter. Drommen ar slut, de enda dugliga har nog redan sprungit hem till Afghanistan med svansen mellan benen.

men fatta. han är en judisk sionist, med överdrivet starkt intresse för judiskt lobbyarbete utanför israel. då är det inte ryssar, nusra-talibaner, eller IS-mördare som egentligen är problemet. det är iran. och lika rationellt som användaren i fråga, med viss ansträngning, försöker argumentera för al nusra osv, lika irrationellt hatar han och hans gelikar republiken iran. som inte startat något större krig sedan 1700-talet.

lyckan ler dock lite för oss sansade: i USA är man både från höger och vänster less på att USA ska lyda israels minsta vink och dessutom bli förolämpade av en psykopat varje gång det sker. ron paul, donald trump, bernie sanders, mfl har fått upp ögonen för att shariah-förespråkande terrorgrupper i syrien och irak springer omkring med amerikanska anti-tank-missiler och ännu större vapensystem därtill. den sortens vansinnespolicies kommer att försvinna med nya män vid rodret
Citera
2015-10-06, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Och hur vet du det om jag får fråga?
Det framkommer i hans tal om du lyssnar.
Citera
2015-10-06, 02:10
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Det framkommer i hans tal om du lyssnar.
Framkommer det av Putins tal att inga vapen från USA hamnat i ISWTFdomheter händer? Varför även om han visste att så vore fallet skulle han gå ut publikt och säga det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in