Citat:
Ursprungligen postat av
Balkan-King
Beskeden kommer fra en unavngiven "läkere" samt twitter-besked fra tidligere Al-Nusra man med stærke koblinger til Erdogan-islamister i Turkiet, men naturligvis er civile ofre helt uacceptabelt. Du glemmer at USAs bombetogter i Syrien indtil har videre koster over 1000 civile livet, faktsik så mange at Pentagon er hold op med at rapportere om civile ofre under sine bombetogter. Som ni turker och mellemøstenfolk siger, min fjendes fjende er min ven.
Nu talar jag bara engelska och ärans och hjältarnas språk, min förståelse för tomtemål är låg och därför kan jag mämöjligen missförstå ditt inlägg.
Men men, även om nu den USA-ledda koalitionen resulterat i 1000 döda, vilket så klart är dåligt, måste det ställas i relation till andelen utslagna fiender, där dödade ska uppgå till över 10 000. Hur många moderata rebeller hade Putin ihjäl i förhållande till civilister?
Att civila dör i krig är olyckligt, men det är framför allt om en militär aktions effekt inte står i proportion till de civila förlusterna som det börjar bli brottsligt.