2015-10-04, 20:50
Medlem
mrbooms avatar
Tror jag ska köpa ett såntdärt paket tjut å knall raketer : https://www.youtube.com/watch?v=NFstYly5eK8&list=FLjVMoVo49ThTl5TXLE2MGJg& index=2
Citera
2015-10-04, 22:11
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Tror jag ska köpa ett såntdärt paket tjut å knall raketer : https://www.youtube.com/watch?v=NFstYly5eK8&list=FLjVMoVo49ThTl5TXLE2MGJg& index=2

Finns ej att köpa då Hausspion gör sina raketer själv!
Citera
2015-10-05, 17:14
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Någon som kan ge bra förslag på vinkeltårtor ?
Citera
2015-10-05, 18:24
Medlem
Vet inte riktigt vilken tråd jag ska ta detta i, men mod får väl flytta om det är så..

Tänkte hur som helst köpa en del 4" shells till detta året och jag antar att det blir ifrån Pyrofire på grund av det bra utbudet (trots den dyra frakten)..
Hur stor är skillnaden mellan "noname" shells och märkesprodukter från i detta fall LIDU?
Någon som har stor erfarenhet gällande shells och kan komma med bra input?
Citera
2015-10-05, 18:34
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Vet inte riktigt vilken tråd jag ska ta detta i, men mod får väl flytta om det är så..

Tänkte hur som helst köpa en del 4" shells till detta året och jag antar att det blir ifrån Pyrofire på grund av det bra utbudet (trots den dyra frakten)..
Hur stor är skillnaden mellan "noname" shells och märkesprodukter från i detta fall LIDU?
Någon som har stor erfarenhet gällande shells och kan komma med bra input?
Jag testade deras 4" Silver Wave to Pink i somras som är "noname" tror det är från privatex och den levererande bra Men gillar lidu shellsen för att dom har silver svans och deras pistil effekter är redigt maffiga
Citera
2015-10-05, 19:51
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong

Konsument pjäs eller arrangemangstårta?
Citera
2015-10-05, 20:19
Medlem
Pyronostalgis avatar
Eldorado från Extreme om det skall vara en svensk konsumentpjäs. Och så är Visual från Linders fin om man gillar kometer.
Citera
2015-10-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Jag testade deras 4" Silver Wave to Pink i somras som är "noname" tror det är från privatex och den levererande bra Men gillar lidu shellsen för att dom har silver svans och deras pistil effekter är redigt maffiga

Okej, så med det sagt så tycker du att det kan vara värt att satsa på LIDU shellsen?
Dessa säljs ju i ett 10 pack mixade effekter för 125 € medans "noname" shellsen kostar mellan 10-13 € styck. Därav blir det ingen större skillnad, förutom den att man blir bunden till att köpa 10 stycken om man väljer LIDU.

Problemet är bara det att det finns "lite" annat jag tänkte slänga med i beställningen så det är svårt att sätta gränsen för sig själv. Kommer bli en jävligt dyr order hur som helst. Blir ett jäkla pusslande med vad som ska prioriteras eller bortprioriteras.
Citera
2015-10-05, 20:43
Medlem
Citat:

http://www.sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=DISPLAYCAKE-200-X-25

Den e grym Lite missvisande bild dock, Det är mer vinkelskott.

Står dock fel pris på hemsidan. Ligger på 2600.
Citera
2015-10-05, 21:02
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Konsument pjäs får det bli
har inte det 154 tillståndet eller vad det heter.
Citera
2015-10-05, 21:25
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Okej, så med det sagt så tycker du att det kan vara värt att satsa på LIDU shellsen?
Dessa säljs ju i ett 10 pack mixade effekter för 125 € medans "noname" shellsen kostar mellan 10-13 € styck. Därav blir det ingen större skillnad, förutom den att man blir bunden till att köpa 10 stycken om man väljer LIDU.

Problemet är bara det att det finns "lite" annat jag tänkte slänga med i beställningen så det är svårt att sätta gränsen för sig själv. Kommer bli en jävligt dyr order hur som helst. Blir ett jäkla pusslande med vad som ska prioriteras eller bortprioriteras.
Ja det paketet för 125€ är bra :9 Gött med bara blandade effekter, jag funderar själv på att köpa fast jag redan har fullt lager
Citera
2015-10-05, 22:10
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
http://www.sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=DISPLAYCAKE-200-X-25

Den e grym Lite missvisande bild dock, Det är mer vinkelskott.

Står dock fel pris på hemsidan. Ligger på 2600.

Tänkte att det var fel :P Var på en skjutning nu i helgen som Svea anordna och där drog dom av 2st Displaycake 258 X 30 samtidigt. Jag som blev sugen på den tårtan förra året blev ju bara mer sugen på den i år när jag fick se den i repris, dessutom dubbelt upp ;O).

200x25mm låter rätt så intressant, är själv ute efter en grym vinkel tårta i år. Efter man körde Sveas DISPLAYCAKE 108 X 30 VINKEL förra året, så har man rätt mycket att ge för att toppa det. Ni råkar inte ha någon film på den Jockey?

Citat:
Konsument pjäs får det bli
har inte det 154 tillståndet eller vad det heter.

Ja då får det faktiskt bli Eldorado jag röstar på. Skulle Svea haft kvar sin Svea Victory, så hade jag rekommenderat den som en vinkel tårta la final. Men just nu har Svea ett väldigt dåligt utbud på vinkel tårtor på den svenska sidan. Och ingen annan har någon jätte imponerade. Skulle vara Hammargrens Real Steel, men den har riktiga budget effekter så jag hade aldrig köpt den. Men vi alla gillar olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in