[quote=Pniz|54926036]Nu är det inte bara din liknelse som är svagbegåvad - utan nu är det även du som kan axla det epitetet. Om jag utgår ifrån vad tjejjouren säger - så kan en våldtäkt vara att "Det kan lika gärna innebära delar av ett samlag som du inte var med på".
Om Lizette menar på att hon känt sig våldtagen och det som tjejjouren hävdar stämmer, så säger jag att det kan klassas som våldtäkt i juridiska termer
om Lizette känner sig våldtagen av det som hänt - vilket hon hävdat. Det var därför jag tog upp det i mitt ursprungliga inlägg, som du först sade emot och nu, på ett typiskt feministiskt "jag-blev-motbevisad-så-nu-måste-jag-ta-mig-ur-det-här"-sätt försöker få om till att jag anser att killen är en våldtäktsman. Istället fastnade jag i att förklara enkel logik för dig, men som fortfarande inte riktigt verkar vilja gå in.
Innan du nu skriver någon ytterligare tåg-referens så föreslår jag att du läser igenom det jag skrivit igen, så hoppas jag på att det funkar på andra försöket. För jag tänker inte fortsätta förklara mer för dig.
Ja, detta har jag redan klargjort tidigare i tråden när jag försökt förklara för tidigare skribent. Men tack för att du tar dig tid att repetera det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pniz
Våldtäkt låter magstarkt, däremot kan jag ändå tycka att sexuellt ofredande är inom ramen för vad killen hållit på med.
Det är fortfarande så att man inte åtalar för att någon haft en känsla.
Och varför anser du att han har våldtagit henne?
Vad är det i detta som är våldtäkt?