2015-10-05, 18:57
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon sa inte att det var okej. Hon gjorde misstaget att tro på ett sjukhuvud som påstod att det var ett misstag -- bara för att nästa gång upptäcka att det inte alls var något misstag utan en förnedring som han gillade att utsätta tjejer för och att han sket fullständigt i henne..

Sensmoralen blir alltså - lita aldrig på en man. Säger han att något var ett misstag så ljuger han troligen...
Inte "lita aldrig på denna man" alltså? Du kan med basis av denna historia dra slutsatser över hur man bör värdera 3,5 miljarder individers individuella löften?

Imponerande...
Citera
2015-10-05, 19:22
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Inte "lita aldrig på denna man" alltså? Du kan med basis av denna historia dra slutsatser över hur man bör värdera 3,5 miljarder individers individuella löften?

Imponerande...

Micro113 använder sig med all största sannolikhet här av ett retoriskt grepp som går ut på att ta AlwaysAllIns resonemang och dra till vidare till sin logiska slutpunkt.
Micro113 (hon får gärna rätta mig om jag har fel) påstår alltså inte att det är korrekt att inte lita på någon man utan hon har antagligen samma invändning som du mot det påståendet. Ett påstående som indirekt finns i den hon citerars inlägg.
Citera
2015-10-05, 20:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pniz
Okej, så akten "våldtäkt" definieras av den som utsätts - dvs. om de känner sig våldtagna så har de blivit våldtagna, men om de säger att de "kände sig våldtagna" så räknas det inte, för det var bara en känsla? Utveckla din "logik" bakom det resonemanget.
Har du hört uttrycket;
"Det känns som om jag gått genom stenkross" - när människor är ömma i kroppen efter hårt arbete t ex?

Det är en beskrivning av en känsla - inte ett påstående om att de körts genom stenkross...

Citat:
Din jämförelse haltar. "Jag känner mig våldtagen" efter att ha ridit barbacka på en häst i 3 timmar hade varit i samma kategori som att någon säger sig vara "överkörda av tåget när de supit en helg".
Vilket i båda fallen handlar om att beskriva en känsla - och haltar inte alls eftersom det är just det hon gör - beskriver en känsla.

Citat:
Men i sammanhanget sexuellt umgänge med någon annan, där denne gör en handling som den andra inte vill så går det inte att använda uttrycket "Jag kände mig våldtagen" - utan att det blir synonymt med begreppet våldtäkt, på grund av omständigheterna. Du sitter inte i positionen att gnälla på någon språkförståelse.
Nej, det blir inte synonymt med att bli våldtagen om den utsatta personen inte anser att det handlar om en våldtäkt.

Din språkförståelse sitter jag absolut i position att kritisera - i synnerhet efter detta inlägg där du ger ytterligare exempel på hur låg den är hos dig.
Citera
2015-10-05, 20:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Micro113 använder sig med all största sannolikhet här av ett retoriskt grepp som går ut på att ta AlwaysAllIns resonemang och dra till vidare till sin logiska slutpunkt.
Micro113 (hon får gärna rätta mig om jag har fel) påstår alltså inte att det är korrekt att inte lita på någon man utan hon har antagligen samma invändning som du mot det påståendet. Ett påstående som indirekt finns i den hon citerars inlägg.
Ja, helt korrekt. Det är inte jag utan AlwaysAllIn som gör påståendet att man skall utgå ifrån att män ljuger när de ber om ursäkt och säger att något är ett misstag.
Jag har förståelse för att Lizette första gången faktiskt trodde honom och utgick ifrån att det var ett misstag som inte skulle upprepas .. Ber någon om ursäkt och säger att något är ett misstag så anser jag att det normala är att man utgår från att personen menar vad denne säger --- om inget annat faktiskt talar emot det.
Citera
2015-10-05, 20:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Såhär skriver tjejjouren angående våldtäkt - om du anser de vara en trovärdig källa är upp till dig:

Så att vara med om en del i en sexakt som man inte är med på - samt att man känt sig våldtagen av händelsen skulle, om tjejjourens artikel stämmer, helt klart falla under våldtäkt. Det skulle inte gå att bevisa, eftersom att ord står mot ord - men du säger ju fel när du menar på att en åklagare inte skulle kunna väcka åtal på det.
Nej, tjejjouren säger inte att alla händelser som du upplever att du kan beskriva med en jämförelse om våldtäkt är en våldtäkt...
Citera
2015-10-05, 20:25
Medlem
Somehow-somewheres avatar
Herregud...när man läser mäns kommentarer här så önskar jag för fan att jag var lesbisk. Fy fan vad vidriga ni är... "Karma is a bitch...and I fucking like her"
Citera
2015-10-05, 20:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu är det inte bara din liknelse som är svagbegåvad - utan nu är det även du som kan axla det epitetet. Om jag utgår ifrån vad tjejjouren säger - så kan en våldtäkt vara att "Det kan lika gärna innebära delar av ett samlag som du inte var med på".
Det kan lika gärna -- är inte synonymt med - - så ÄR det ...

Den som är svagbegåvad här är du och du tycks väldigt villig att lämna prov det -- igen och igen och igen ... Jag känner mig fan i mig mentalt våldtagen av din stupiditet...
Citera
2015-10-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manslemmen
Varje gång jag hör ordet 'feminizm' så osäkrar jag min revolver...

Kan du ju göra...men du lär skjuten först...
Citera
2015-10-05, 20:34
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, helt korrekt. Det är inte jag utan AlwaysAllIn som gör påståendet att man skall utgå ifrån att män ljuger när de ber om ursäkt och säger att något är ett misstag.
Jag har förståelse för att Lizette första gången faktiskt trodde honom och utgick ifrån att det var ett misstag som inte skulle upprepas .. Ber någon om ursäkt och säger att något är ett misstag så anser jag att det normala är att man utgår från att personen menar vad denne säger --- om inget annat faktiskt talar emot det.

Absolut inte!
Det är du och enbart du som påstår det.
Du är tämligen kass på retorik och de uslaste tricken är vad du nu försöker med.
Som jag skrev tidigare.
Vägs ände och det är ingen ide' längre.
Snygga till dig nu och det djävligt snabbt.
Jag har absolut inte gjort det påstående.
Vänligen påvisa vart och hur det skedde i så fall.
Ni båda kan hålla varandra i hand och bära dumstruten värdigt.
Citera
2015-10-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Ni naiva är ju bara för söta hela dagen.
Om det kommer fram någon och ber om bankomatkortet och pinkoden ifrån dig men lovar att inte ta ut pengar, ger du bort ditt kort då?
Bor ni alla hemma hos mamma i källaren och får mackorna bredda av henne?

Nu tror alltså på fullaste allvar att en spermarädd brud skulle okeja ett sprut på tuttarna runt 15-20 centimeter ifrån ansiktet?
Fantastiskt!
Livet måste vara underbart i den skyddade verksamheten ni lever i.
När får ni frigång och besöker den verkliga verkligheten? År 2025?

Det är en jäkla skillnad att bli sprutad på brösten jämfört med ansiktet. Ansiktet är det mest personliga rent fysiskt. Dessutom smakar sperma skit och har äcklig konsistens, som snor ungefär. Och om man får det i ansiktet så lär man inte kunna undvika att få lite i munnen. Men du kanske vill ta en tjejs snor i munnen? Vad vet jag? Ni män är fanimej helt otroliga. Varför är det så viktigt att spruta en kvinna i ansiktet? Är det fysiskt skönt? Svar nej. Är det en förnedringsgrej? Förmodligen. Varför måste ni alltid förnedra kvinnor? Vad får ni ut av det? Mår man toppen när man går hem efter att ha sprutat en tjej i ansiktet fast att hon tydligt och klart sagt ifrån att hon inte ville det? Är man stolt? Är man lycklig? Är det så viktigt för en så att man måste kränka en kvinna, en medmänniska, för att må bra? Ojoj...det hade varit läge för psykologkontakt sedan länge... Skärp er för helvete! Antar att ni hade tyckt precis detsamma när er egen "lilla oskyldiga dotter" får sig ett sprut hon inte ville ha. Torka ansiktet på henne bara och säg att "det är sånt man får ta...gå och lägg dig". Fy fan!!!
Citera
2015-10-05, 20:46
Medlem
Det är inte så lätt som man tror att träffa i ansiktet. Iaf om man inte lafdar efter en avsugning. Drar man ut den gäller det o tajma rätt så man får rätt vinkel uppåt samt om man drar samtidigt att man inte drar i fel sekund utan röret e fritt vid färd från pungen.
Citera
2015-10-05, 20:56
Medlem
SaftMajas avatar
Fy fan, den här tråden drog till sig den största karnevalen av lätt mentalt retarderade användare jag någonsin sett sedan tråden om pandan som försvann...

Lyssna nu era jävla svampknaprare:

1) Det är synd om Lizette, men bara lite, för hon blir förnedrad. Ja, hon är dum också ("oerfaren" om vi ska vara snälla), men bara lite dum. Sådär Södertörns-dum.

2) Killen är ett jävla rövhål. Han borde få sig en käftsmäll av Lizette och också tvingas gå på Södertörn, valfri genuskurs. Det är straff nog.

Så. Håll käften på er nu, era jävla rundsnackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in