2015-10-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Ni naiva är ju bara för söta hela dagen.
Om det kommer fram någon och ber om bankomatkortet och pinkoden ifrån dig men lovar att inte ta ut pengar, ger du bort ditt kort då?
Bor ni alla hemma hos mamma i källaren och får mackorna bredda av henne?

Nu tror alltså på fullaste allvar att en spermarädd brud skulle okeja ett sprut på tuttarna runt 15-20 centimeter ifrån ansiktet?
Fantastiskt!
Livet måste vara underbart i den skyddade verksamheten ni lever i.
När får ni frigång och besöker den verkliga verkligheten? År 2025?

Du hittar nu på alltså att hon är spermarädd.

Dina personliga fantasier handlar ju bara om dig. Vad du gör och vad de gör som du har sex med har ju inget med den här artikeln att göra.
Citera
2015-10-05, 16:10
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppolino
Hon har ALDRIG sagt att hon anser sig våldtagen.

Direkt citat ur artikeln.
"Jag kände mig våldtagen i en situation jag borde fått njutning av."

Ni har verkligen svårt att förhålla er till "sanning", källkritik och syftet med denna artikel.
Ni bara måste vara underbara att sälja begagnade bilar, uppslagverk samt skicka Nigeriabrev till.

Det är ju sant för det står ju i tidningen.
Citera
2015-10-05, 16:14
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Du hittar nu på alltså att hon är spermarädd.

Dina personliga fantasier handlar ju bara om dig. Vad du gör och vad de gör som du har sex med har ju inget med den här artikeln att göra.

Inte fan tror jag hon är spermarädd.
Hon tog ju med ett leende en återträff med ett nytt ansiktssprut så inte fan är hon spermarädd inte.
Citera
2015-10-05, 16:17
Medlem
Pnizs avatar
Citat:
Hon har ALDRIG sagt att hon anser sig våldtagen.

Det är ju för tusan det första som står i ingressen;
"Lizette Edfeldt: "Jag kände mig smutsig på ett sätt som han inte kunde förstå. Jag kände mig våldtagen i en situation jag borde fått njutning av". "
Citera
2015-10-05, 16:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Direkt citat ur artikeln.
"Jag kände mig våldtagen i en situation jag borde fått njutning av."

Ni har verkligen svårt att förhålla er till "sanning", källkritik och syftet med denna artikel.
Ni bara måste vara underbara att sälja begagnade bilar, uppslagverk samt skicka Nigeriabrev till.

Det är ju sant för det står ju i tidningen.
Skilj på "kände" och "blev" .. klarar du det tror du?
Citera
2015-10-05, 16:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pniz
"Lizette Edfeldt: "Jag kände mig smutsig på ett sätt som han inte kunde förstå. Jag kände mig våldtagen i en situation jag borde fått njutning av". "
Kände - ja, inte - blev...

Jösses inte bara puckade åsikter i den här tråden bland anti-feminist och mansgrisflocken - utan tydligen usel språkförståelse också.
Citera
2015-10-05, 16:25
Medlem
Pnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kände - ja, inte - blev...

Jösses inte bara puckade åsikter i den här tråden bland anti-feminist och mansgrisflocken - utan tydligen usel språkförståelse också.

Så om du uttrycker att du känner dig våldtagen efter ett ligg så ska det inte räknas som våldtäkt för att du sagt "Jag kände mig våldtagen" istället för "Jag blev våldtagen"?

Bara för att klargöra så menar du alltså på att ingen kvinna som känt sig våldtagen kan räknas som att de blivit våldtagna, på grund av semantik - de kände sig bara, de blev det inte?

Jag undrar vem som är den med unken kvinnosyn här.
Senast redigerad av Pniz 2015-10-05 kl. 16:28.
Citera
2015-10-05, 16:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så om du uttrycker att du känner dig våldtagen efter ett ligg så ska det inte räknas som våldtäkt?
Nej, det skall uppfattas som om det var känslan som samlaget väckte. Våldtäkt är det om jag blivit våldtagen - vilket i och för sig främst definieras av den som utsätts men inte är synonymt med att man beskriver en känsla.

Edit:
Din edit:
Citat:
Menar du på att ingen kvinna som känt sig våldtagen kan räknas som att de blivit våldtagna, på grund av semantik? Jag undrar vem som är den med unken kvinnosyn här.
Nej det har jag inte sagt -- så det är inte frågan unken kvinnosyn hos mig - däremot uppenbarligen dålig språkförståelse från din sida.
Citera
2015-10-05, 16:29
Medlem
Citat:

Jag har hört folk använda liknelser men om du aldrig har gjort det så förstår jag att du blir förvirrad.

Tänk så här, någon kan säga att de känner sig överkörda av tåget när de supit en helg. De menar faktiskt inte att de är överkörda av något tåg.

Så nu lärde du dig något nytt.

En ledtråd är också att fundera över uttrycket "känna". Att man känner att man är misshandlad när man åkt på en guppig väg i flera timmar handlar alltså om känsla.
Citera
2015-10-05, 16:31
Medlem
Pnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det skall uppfattas som om det var känslan som samlaget väckte. Våldtäkt är det om jag blivit våldtagen - vilket i och för sig främst definieras av den som utsätts men inte är synonymt med att man beskriver en känsla.

Okej, så akten "våldtäkt" definieras av den som utsätts - dvs. om de känner sig våldtagna så har de blivit våldtagna, men om de säger att de "kände sig våldtagna" så räknas det inte, för det var bara en känsla? Utveckla din "logik" bakom det resonemanget.

Citat:
Jag har hört folk använda liknelser men om du aldrig har gjort det så förstår jag att du blir förvirrad.

Tänk så här, någon kan säga att de känner sig överkörda av tåget när de supit en helg. De menar faktiskt inte att de är överkörda av något tåg.

Så nu lärde du dig något nytt.
En ledtråd är också att fundera över uttrycket "känna". Att man känner att man är misshandlad när man åkt på en guppig väg i flera timmar handlar alltså om känsla.

Din jämförelse haltar. "Jag känner mig våldtagen" efter att ha ridit barbacka på en häst i 3 timmar hade varit i samma kategori som att någon säger sig vara "överkörda av tåget när de supit en helg".

Men i sammanhanget sexuellt umgänge med någon annan, där denne gör en handling som den andra inte vill så går det inte att använda uttrycket "Jag kände mig våldtagen" - utan att det blir synonymt med begreppet våldtäkt, på grund av omständigheterna. Du sitter inte i positionen att gnälla på någon språkförståelse.
Senast redigerad av Pniz 2015-10-05 kl. 16:40.
Citera
2015-10-05, 16:39
Medlem
Blarggs avatar
Seriöst vad är det för fel på kärringen??

Tänk er den dagen hon ligger med nån random snubbe hon träffat på nätet och får en könssjukdom?

DEN rubriken vill jag se!
Citera
2015-10-05, 16:42
Medlem
Citat:
.

Men i sammanhanget sexuellt umgänge med någon annan, där denne gör en handling som den andra inte vill så går det inte att använda uttrycket "Jag kände mig våldtagen" - utan att det blir synonymt med begreppet våldtäkt, på grund av omständigheterna. Du sitter inte i positionen att gnälla på någon språkförståelse.

Att känna något är inte synonymt med en brottsrubricering.

Det skulle ju bli ohållbara om känslor skulle få åklagare att åtala människor och döma dem för brott utifrån någons känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in