Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-21, 16:38
  #1225
Medlem
Lillarapunzels avatar
Är det bara jag som reagerat på att många hipster-killar är väldigt smala?
Var på Söder idag, och måste totalt sett ca. 25 st hipster-killar i ca. 20-25 års åldern. Alla de var smala som pinnar. Om vi säger såhär, jag är något under medellängd för att vara tjej, med tillhörande vikt. Dessa killar, som förövrigt var helt normallånga (ca. 168-175 cm), kan inte ha vägt ett gram mer än mig. Och visst, jag är ingen läkare eller något, men 52-54 kg kan inte vara helt normal vikt till nyss nämnda längd.
Citera
2015-09-21, 22:13
  #1226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Är det bara jag som reagerat på att många hipster-killar är väldigt smala?
Var på Söder idag, och måste totalt sett ca. 25 st hipster-killar i ca. 20-25 års åldern. Alla de var smala som pinnar. Om vi säger såhär, jag är något under medellängd för att vara tjej, med tillhörande vikt. Dessa killar, som förövrigt var helt normallånga (ca. 168-175 cm), kan inte ha vägt ett gram mer än mig. Och visst, jag är ingen läkare eller något, men 52-54 kg kan inte vara helt normal vikt till nyss nämnda längd.

Medellängden för män i Sverige är 178 cm. I övrigt håller jag med dig. Med undantag för de lite äldre hipster männen. De över 30 brukar vara lite feta alternativt lönnfeta.
Citera
2015-10-05, 14:31
  #1227
Avstängd
Numera kallas i princip alla som är lite "avantgarde" och bor innanför tullarna för hipster. Det är ett tydligt tecken på att hipstern har dött sotdöden, hypen var som störst runt 2010. RIP, må du aldrig återvända din fjantiga, medelklasstrendiga varelse.
Citera
2015-10-05, 14:51
  #1228
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser