2015-10-05, 07:23
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Din vän borde väl vara den som vet mer detaljer iom den "infon".

Nej för hon hade bara hört det men inte VILKET medium som varit aktiv! Annars hade jag inte frågat er
2015-10-05, 07:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Godmorgon develi! Jo, letsdoit skriver att de id-säkrades ca 500m från där konfrontationen med mps skedde. De hann att gå en bit alltså. Och svar på fråga i annat inlägg: deras identiteter säkrades och de fick därefter fortsätta hemåt. Senare hämtade en patrull in dem för förhör när de kommit hem, de hann ju även med åtminstone ett samtal till Litauen (eller om de blev uppringda) innan.
Ja, efter 500 m hann de ikapp dem enligt Fredman - intet nytt under solen. Att konfrontationen skedde just där har jag däremot missat uppgift om.
Tur de gick hem direkt då.
Vilket samtal?

2015-10-05, 07:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Nej för hon hade bara hört det men inte VILKET medium som varit aktiv! Annars hade jag inte frågat er
Jo, men jag tänkte att hon kunde luska via den hon hört det från kanske.
2015-10-05, 07:30
Medlem
CatTheHunters avatar
Hur kan man överhuvudtaget säga att det var exakt 18.15 som de sågs dricka kaffe utanför sitt hem, har grannar tidtagarur , menar att visst kan man se en granne dricka kaffe men brukar man tänka på tiden??? Nån gång under eftermiddagen är ett logiskare svar. Och sen fiske på det.....rörigt, de måste ha haft fullt upp den dagen
2015-10-05, 07:31
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Jo, men jag tänkte att hon kunde luska via den hon hört det från kanske.

Nja, tror det var i media inte säker
2015-10-05, 07:35
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Nja, tror det var i media inte säker

Moi blev allmänt nyfiken på om "Det Okända" blivit inkopplat. Jag har följt er ett bra tag i tråden. Kul att nån begåvad människa kunde svara mig äntligen för jag har inte fått respons direkt.
2015-10-05, 07:51
Medlem
Citat:
Kan kanske menas ladan med dörröppningen där handsken hittades likaväl.
Är det alltså FAKTA att LH mördades i byggnaden mitt emot cafét för stt sedan transporteras bort?
2015-10-05, 08:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Är det alltså FAKTA att LH mördades i byggnaden mitt emot cafét för stt sedan transporteras bort?
Nej, men handsken finns där och behöver förklaras i sammanhanget.
2015-10-05, 08:06
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
God morgon!

En god vän talade om att det under förra veckan varit ett medium där uppe på Blomberg som hjälper polisen. Någon som vet vem?

Vem din gode vän är? Nej, det kan vi inte veta...

En ytterst trolig väg för din gode vän att ha den uppfattningen är att...

1. Leif GW Persson skriver, litet magsurt, om att "Utredarna i Skövde har minsann använt ett medium i en tidigare utredning, bla bla, bla"

2. Media skriver om att "Minsann har ett medium använts av utredarna i Skövde, bla bla bla"

3. Populasen läser och diskuterar (Mordet engagerar trakten, givetvis) varvid budskapet förenklas från att gälla "tidigare" och "en annan utredning" till att gälla denna. Folk är vanligen beredda att vara utpräglat källokritiska.

4. När "sanningen", att ett medium går igenom andevärldens vittnesmål, på plats i Blomberg, sprids blir den Sanningen, ungefär som en trådfaktoid blir en sorts sanning på FB.

Om du, personligen, har fakta om att polisen tar hjälp av medium är det en annan sak.
2015-10-05, 08:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
1. Jo - både far och son kan ha fullgoda ALIBIN för den kritiska tidpunkten vid Lisas
försvinnande och även resten av söndagskvällen. Därför är de båda avförda ur utredningen.
Kan det tänkas att de verkligen har just det? Är det möjligt för stridbara Bondbruden
att föreställa sig möjligheten av?

Ifrågasätt bäst du vill, jag utgår helt sonika från att Hasse Aro inte står och blåljuger
svenska folket rakt upp i ansiktet om en sån sak som att man har en mycket STARK
bevisning mot NB och att han är bunden vid själva gärningen till och med.
Hans och programmets trovärdighet skulle ju skjutas i sank om man lät gå ut med sån
här information om bevisläget och det sedan visar sig vara rena osanningen alltihop.
Borde du kunna förstå.

Sedan är det givetvis en annan femma hur domstolarna bedömer den här bevisningen.
Du vet hur sällsynt det är med fullgoda alibin. Det är rent önsketänkande.

Det var inte svar på fråga. Kan de ha avförts för att det inte finns någon koppling till de misstänkta?

Aro blåljuger knappast avsiktligt, men han sa, enligt dig, "bland annat ska det finnas tekniska spår", inte "bland annat finns det tekniska spår". Det betyder att han inte ljuger även om det inte finns tekniska spår. Det borde du kunna förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Föraren har kanske hört av sig för länge sedan till polisen och i ett sånt fall omfattas denne
givetvis av det välkända yppandeförbudet.
Så att utgå från att föraren av denna påstådda SUV inte meddelat sig ifall han varit i
kontakt med flickan som försvann och sedermera påträffades mördad ska man nog akta
sig för att göra.
Föraren borde rimligen ha hört av sig under söken, och i så fall hade polisen bett om fler iakttagelser.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-10-05 kl. 08:15.
2015-10-05, 08:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag tycker oxå det här med SUV låter märkligt.

Märkligt? Som att det är svårt att få den att "passa in"?

Dom två tråduppgifterna som berättar om två av varandra oberoende vittnesobservationer gör att det kanske inte är så märkligt om/när vi får reda på faktan.
2015-10-05, 08:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du vet hur sällsynt det är med fullgoda alibin. Det är rent önsketänkande.
Ja precis - undrar om de frisläppta har det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in