Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja, men hon bör ha fått uppgiften av den hon pratat med; förslagsvis den som bevittnat kaffedrickandet en viss, uppskattad tid.
Javisst det tror jag också om det nu visar sig finnas någon som trovärdigt kan bekräfta det. Men tillåt mig att tveka till det. Det skulle förvåna mig om det dyker upp ett så lägligt vittne.
Men visst det är möjligt. att hon känner några som sett hennes replikat men inte alls stannat och hälsat trotts att de känner replikatets origin. osannolikt. Att de dessutom passerat vid den extremt lägliga tidpunkten är verkligen intressant (som replika vid alibi framställning) men med än större stegrad osannolikhet.
Citat:
Uppgiften synes härröra från någon som mamman pratat med.
Absolut! Och den som hade de uppgifter då torde vara mördaren eller snäv grupp poliser. Hon är äger upphovsrätten till MGMs DNA eftersom det är hennes replikat så jag är nog inte så långsökt när jag gissat att den repliken kommer från hennes replikat. Låt oss lyssna lite på vad hon egentligen säger och inte omyndigförklara hennes självklara repliker med tidslinjära duplikat från intressant källa.
Citat:
”Verkstaden” bör således ha varit belägen vid den plats där polisen hann i kapp bröderna för säkrandet av deras identiteter – och detta kan inte ha varit 100 m från det lilla skjulet; enligt MF hanns bröderna upp c:a 500 m från fyndplatsen. – När så identiteterna klargjorts återvände polisen till MPS, och bröderna hade förmodligen vänt om och gått hem igen. – Det är - vad vi vet - två gånger bröderna konfronteras med polis denna dag: 1. Vid en verkstad, 2. Vid intagning till förhör.
Finns det någon annan tänkbar verkstad än den på martorp gård? Vart ligger den då?
Vart finns uppgiften om att de konfronterades, vid en verkstad just den dagen och vart den verkstaden låg? Men viktigast av allt varför skulle det vara relevant för uppgifterna i mammans utsaga?
Här verkar råda en stor oklarhet för övrigt om i vilken ordning vem eller vad gjort vad, i varje fall för min egen del. Rohna i tråden säger sig inte kunna säga mer vid närmare frågor ..
Nu tas bröderna in & en död person hittas först därefter och det gör mammuttens uppgifter extra intressanta. Var menar du en maskinhall är belägen 100 meter från fyndplatsen av en död flicka finns om den inte är på Martorps gård? Jag känner inte till någon maskinhall men i området men en maskinhall bör finnas på en stor gård som på Martorp det håller jag för sannolikt, det är allt.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/08/04/mord-i-blomberg-imponerande-tillfalligheter/
Mamutten säger i flera intervjuer att hon inte får veta ett jota från någon och kan inte äta men om liknelsen tillåts sitter där tjock med exakt info för att försöka ge alibi, det är fullt möjligt att det kan vara korrekta uppgifter men dock ganska osannolikt i mitt tycke.
Men de uppgifter hon lämnar i från sig har en liten gnejs. visst kan mycket vara lost in translation men fäller sällan upp en tänkbart exakt parabol av försök till alibi... De flesta här kan nog kanske idag inte ge ett bra och exakt alibi för tidpunkten men det kan mammutten göra på postorder från ett annat land. Det är ett mirakel & jag tror inte på det. Klockspel och änglar, osannolikt.
Citat:
Mamman säger Anledningen till att polisen intresserat sig för hennes söner kan enligt uppgifter till mamman vara för att sönerna på fredagen, en tid innan Lisa Holms kropp hittades, ska ha befunnit sig i en verkstad cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades, utan kunna ge en god förklaring till varför de var där.
Mamman har ingen som helst möjlighet att ha de uppgifter hon säger sig ha och uttalar sig om, om hon inte talat med mördaren eller den som fann kroppen. Man kan försöka tillrättalägga hennes uppgifter hur som helst men det hon i sak säger är vad jag fäster störst vikt vid.