Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Ja där är vi överens. Förloppet har gått mycket fort. Och jag tror att hon flyttades från Blomberg i direkt anslutning till brottet.
Av de få variabler allmänheten har att spekulera i resulterar ju en mängd olika scenarion och motivbilder. Allt som oftast övergår de tyvärr i rena fantasier och skräckvisioner.
En del av dessa skräckvisioner har nog jag stått för men inte de värsta. Har utgått från osäker information som kommit fram - en del man hör kan ju faktiskt vara sant -och tänkt mig in i vad som kan ha hänt utifrån detta, väl vetande att det kanske är åt skogen fel. Senast var det den obekräftade snaran och rykte som användare skrivit om här om att vittnen i förhör fått frågan om de visste någon som vet hur man hänger upp djur i "fötterna" som fick igång fantasin. Ber om ursäkt för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Jag vet inte vilket språk det var, och jag har inte den kontakten med honom längre att jag kan ringa och fråga. Men jag har känt honom i 25 år och vi umgicks mkt under 90-talet, så jag vet att han talar sanning.
Eftersom han pratade med bröderna ibland och ofta mötte/såg bröderna på väg till jobbet, så tror jag att den MGM hade koll på vad de hade för bilar, och att det var nån hemma.
Det här har du berättat tidigare och många av oss har antagligen tagit med detta att huset bakom caféet var tomt i "beräkningarna". Visst var det så att du träffade din gamle bekant, som du inte hade träffat på länge, i affären och ni då kom att pratas vid om detta? Därför ingen nära kontakt idag.
Inte så konstigt att det blir misskommunikation när vi kommer ihåg olika och har tagit till oss olika information men man ändå utgår från att andra "vet" ungefär detsamma som man själv.
Det här med att de var två flickor som åkte moped den här dagen komplicerar saker lite. Bägge var dessutom smala, medellånga, ljushåriga och unga. Undrar om det ev vittnet som ska sett LH vid en SUV mittemot caféet är klar över vilken tid det var. Hoppas det.