2015-10-04, 13:39
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är bebott. Det har debattören Qwart bekräftat.

Ja det är inte insynsfritt direkt men det vore ändå oerhört vågat att överfalla eller tom mörda någon där om man inte känner till det akuella förhållandet.

Hade jag varit ute efter att ha mörda någon, våldta någon eller vad nu motivet är så hade jag, om man inte vill riskera vittnen i onödan, ALDRIG slått till där.

Det är något annat som sker i inledningen av detta brott.

Det jag vet säkert, är att en som bor väldigt nära caféet pratade med bröderna då och då, senast dagen innan LH försvann.

Det jag är ganska säker på, är att resten av familjen inte var hemma över helgen och att han var inne i Lidköping när caféet stängde. Iom det kan den MGM lagt märke till att det inte var någon hemma där.
2015-10-04, 13:39
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag hörde av en som bor väldigt nära caféet, att en kvinna som passerade i bil hade sett LH prata med någon i en svart SUV på samma sida som ladan.

Är det specifikt LH som nämnts eller är det en "tjej" som sågs göra detta?

Är LH och MS så lika att en som inte känner dem kan ta fel på dem om man ser dem på avstånd eller är det en uppenbar stor skillnad på tjejerna?
2015-10-04, 13:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det jag vet säkert, är att en som bor väldigt nära caféet pratade med bröderna då och då, senast dagen innan LH försvann.

Det jag är ganska säker på, är att resten av familjen inte var hemma över helgen och att han var inne i Lidköping när caféet stängde. Iom det kan den MGM lagt märke till att det inte var någon hemma där.

Då är det scenariot möjligt.
2015-10-04, 13:46
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har tidigare via Google Maps kontrollerat detta enda hus som isåfall kunde komma i fråga. Är själv tveksam till en iakttagelse på så långt avstånd - hökögon?
Google Maps skulle i och för sig kunna ge en något missvisande vy.
Här kan vi se husets fönster från andra hållet:
https://minfil.org/N6R2j5b7bd/TV4.jpg

Huset:
https://minfil.org/gcHdjbb0bd/Blomberg_1.jpg

Jag noterade förresten att TV4 initialt talade om Martops hästgård, men hästarna tycks ju ha försvunnit på vägen hit där de aldrig omnämns.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-10-04 kl. 13:51.
2015-10-04, 13:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant information.

Citat:

Tack för den här informationen.

Den här personen som du vet pratade med bröderna då och då vet du vilket språk de samtalade på?

Eftersom du är ganska säker på den här uppgiften betyder det att ingen var med stor sannolikhet hemma i det aktuella huset. Verkligen synd att det stod tomt just då.

Kanske kände GM till detta och visste att det var "fritt fram"?
2015-10-04, 13:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Eftersom du är ganska säker på den här uppgiften betyder det att ingen var med stor sannolikhet hemma i det aktuella huset. Verkligen synd att det stod tomt just då.

Ja och är det så att detta och andra obekräftade uppgifter stämmer så får man ett antal scenarion som förklarar en del av händelseförloppet.
2015-10-04, 14:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Otrolig snabb "inledning".

Citat:
Ja och är det så att detta och andra obekräftade uppgifter stämmer så får man ett antal scenarion som förklarar en del av händelseförloppet.

Precis!

Har också tänkt i samma banor som du. Det finns en hel del obekräftade uppgifter och skulle dessa stämma så kan detta förklara delar av händelseförloppet.

Utgår vi endast från det vi känner till, så verkar det vara ett komplicerat händelseförlopp. Fast när vi får obekräftade uppgifter bekräftade så kanske det är ett väldigt enkelt sådant?

Vad som än skedde i caféets närhet så gick allt otroligt snabbt!
2015-10-04, 14:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../
”Verkstaden” bör således ha varit belägen vid den plats där polisen hann i kapp bröderna för säkrandet av deras identiteter – och detta kan inte ha varit 100 m från det lilla skjulet; enligt MF hanns bröderna upp c:a 500 m från fyndplatsen./.../

Knappast.. Var polisen hann upp bröderna är inte relevant. Platsen som åsyftas måste vara i anslutning till MP,s sista fynd – där också konfrontationen med MP skedde.
2015-10-04, 14:14
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Jag var där igår och jag tog det som att det är den ordinarie verksamheten på gården som pågår. Alltså arbetare på gården.

Mjölkrummet är ju fortfarande avspärrat och det ska enligt LJ finnas ytterligare avspärrning. Det var inget jag såg. Kan vara så att det är boden som avses fast den är flyttad.
Annars kan det ju vara byggnad eller plats som man inte ser från vägen. Vi vet ju inte det.

Okej, ja så bör det rimligt vis vara. Hade jag haft en kikare kunde jag sett vad det var. Åkte på vägen som motorbanan ligger på och det är ju en bit bort, men såg som sagt att det var något där boden stod. Ett område som inte verkar nyttjas i verksamheten eftersom man har så fina ytor på "gårdsplanen" och den aktuella ligger på baksidan.
2015-10-04, 14:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Precis!

Har också tänkt i samma banor som du. Det finns en hel del obekräftade uppgifter och skulle dessa stämma så kan detta förklara delar av händelseförloppet.

Utgår vi endast från det vi känner till, så verkar det vara ett komplicerat händelseförlopp. Fast när vi får obekräftade uppgifter bekräftade så kanske det är ett väldigt enkelt sådant?

Vad som än skedde i caféets närhet så gick allt otroligt snabbt!

Ja där är vi överens. Förloppet har gått mycket fort. Och jag tror att hon flyttades från Blomberg i direkt anslutning till brottet.

Av de få variabler allmänheten har att spekulera i resulterar ju en mängd olika scenarion och motivbilder. Allt som oftast övergår de tyvärr i rena fantasier och skräckvisioner.
2015-10-04, 14:18
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Knappast.. Var polisen hann upp bröderna är inte relevant. Platsen som åsyftas måste vara i anslutning till MP,s sista fynd – där också konfrontationen med MP skedde.
Jag tror också det. Sen har vi ju uttalandet: Dom var aktuella i och med att dom dök upp i den här ladan.
Och Söderlund (MP) har vid ett tillfälle sagt att det avgörande fyndet gjorts i en lada. (Om nu reportern hörde rätt. Han kan ju ha sagt "vid".)
2015-10-04, 14:26
Medlem
Qwarts avatar
Citat:

Den här personen som du vet pratade med bröderna då och då vet du vilket språk de samtalade på?

Jag vet inte vilket språk det var, och jag har inte den kontakten med honom längre att jag kan ringa och fråga. Men jag har känt honom i 25 år och vi umgicks mkt under 90-talet, så jag vet att han talar sanning.

Eftersom han pratade med bröderna ibland och ofta mötte/såg bröderna på väg till jobbet, så tror jag att den MGM hade koll på vad de hade för bilar, och att det var nån hemma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in