2015-10-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Jag tror att det konstigase med det här är att Lizette Edfeldt är öppen om det här i media. Jag personligen skulle aldrig våga spruta nån brud i fejset på andra dejten, frågan är litegrann hur Lizette är på en dejt. Hon kanske är väldigt lättsam och snubben kanske såg ner på henne litegrann.

Sperma, sperma, sperma!!

Klassisk manlig retorik på detta forum och generellt band de värsta kvinnoföraktara i världens alla hörn.

Fakta:

14 årig flicka blir våldtagen av grannen.

–Män vid makt och samhället Afghanistan: hmm? undrar hur slynigt den där 14-årigen betedde sig? vad hade hon på sig? Hade hon hijaben ordentligt på eller såg man någon hårslinga? Hon lurade säkert in den stackars, stackars oskyldige grannen i fördärvet. Vi dömer henne till 100 piskrapp och gängvåldtäkt i fängelset och släpper honom fri.
Hon är skyldig tills oskuld kan bevisas, vilket hon bara kan om hon har 4 äkta muslimska män som vittnen, omöjligt alltså. Han är oskyldig tills hans skuld är bevisad, vilket ingen är intresserad av att bevisa.

Fakta:

Flicka blir våldtagen på skoltoalett i Sverige.

–hmm? undrar hur slynigt hon egentligen betedde sig, hon ville det säkert! ljuga om våldtäkt så där och lura in stackars fina fina svenska pojkar i fördärvet. Resultat: hon får flytta med hela familjen, han får hela samhällets stöd inklusive prästen.

Fakta:

Man väljer att spruta sin sperma mitt i ansiktet på sin sexpartner i en frivilligt samlag rots att hon säger nej 2 ggr efter varandra. Hon väljer att gå ut med detta som inlaga i en pågående social debatt om sexualitet och genus.

–Hmm? Undrar hur slynig den lilla horan är egentligen? om han såg ner på henne så har han ju all rätt att gå emot hennes vilja och "våldta" lite, kränka och spruta sperma var han vill. Liksom mäns rätt!

tralall la lala.

Män kan ju aldrig göra fel. Varför ska vi överhuvudtaget diskutera dem och deras handlingar?
Nej för fan kvinnor har alltid skulden.
Senast redigerad av Merapi 2015-10-04 kl. 12:26.
Citera
2015-10-04, 12:36
Medlem
Får mig att fundera över hur många som blivit dömda för våldtäkt i detta land över dumheter som detta. Helt absurt.
Citera
2015-10-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Det skulle inte förvåna mig om hon blir lite upproriskt kåt när hon sitter och skriver om hur den coola killen sprutade henne i ansiktet. Bara den biten att hon träffade honom igen efter första ansiktssprutet. Hon gick tillbaka till honom för han gjorde inte som hon ville och det gillar tjejer (oavsett vad de påstår).

Men om det är så så fattar jag inte varför alla de andra killarna i tråden inte fattar detta?

Vad klagar killarna i tråden på om det är så att det Lizette har skrivit är ett uttryck för att hon är helnöjd?

Gillar inte killar att tjejer är nöjda?

Killar gillar alltså inte att kvinnor är nöjda med killarnas sexuella prestationer. Jaha.

Men återigen, varför fattar bara du det och inte de andra trettio killarna i tråden det. De verkar ju tro att hon klagar och är missnöjd på något sätt?
Citera
2015-10-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Får mig att fundera över hur många som blivit dömda för våldtäkt i detta land över dumheter som detta. Helt absurt.

Men killar gillar ju att bli dömda för våldtäkt för dumheter som det här (oavsett vad de påstår).
Citera
2015-10-04, 12:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Klassisk manlig retorik på detta forum och generellt band de värsta kvinnoföraktara i världens alla hörn.

Fakta:

14 årig flicka blir våldtagen av grannen.

–Män vid makt och samhället Afghanistan: hmm? undrar hur slynigt den där 14-årigen betedde sig? vad hade hon på sig? Hade hon hijaben ordentligt på eller såg man någon hårslinga? Hon lurade säkert in den stackars, stackars oskyldige grannen i fördärvet. Vi dömer henne till 100 piskrapp och gängvåldtäkt i fängelset och släpper honom fri.
Hon är skyldig tills oskuld kan bevisas, vilket hon bara kan om hon har 4 äkta muslimska män som vittnen, omöjligt alltså. Han är oskyldig tills hans skuld är bevisad, vilket ingen är intresserad av att bevisa.

Fakta:

Flicka blir våldtagen på skoltoalett i Sverige.

–hmm? undrar hur slynigt hon egentligen betedde sig, hon ville det säkert! ljuga om våldtäkt så där och lura in stackars fina fina svenska pojkar i fördärvet. Resultat: hon får flytta med hela familjen, han får hela samhällets stöd inklusive prästen.

Fakta:

Man väljer att spruta sin sperma mitt i ansiktet på sin sexpartner i en frivilligt samlag rots att hon säger nej 2 ggr efter varandra. Hon väljer att gå ut med detta som inlaga i en pågående social debatt om sexualitet och genus.

–Hmm? Undrar hur slynig den lilla horan är egentligen? om han såg ner på henne så har han ju all rätt att gå emot hennes vilja och "våldta" lite, kränka och spruta sperma var han vill. Liksom mäns rätt!

tralall la lala.

Män kan ju aldrig göra fel. Varför ska vi överhuvudtaget diskutera dem och deras handlingar?
Nej för fan kvinnor har alltid skulden.

Jösses du inser att detta bara en är någon ynka persons åsikt? Det mesta jag läst i denna tråd från män är jo det var dumt kan tom vara tal om övergrepp men icke våldtäkt.
Citera
2015-10-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jösses du inser att detta bara en är någon ynka persons åsikt? Det mesta jag läst i denna tråd från män är jo det var dumt kan tom vara tal om övergrepp men icke våldtäkt.

Jomen vad du har läst har ju inte så mycket att göra med vad som står i tråden. Du har ju inte ännu till fullo tillgodogjort dig vad Lizette har skrivit. Så återkom gärna.

Du har ju också den märkliga åsikten att det är ett brott men sånt bör man bara stryka ett streck över och låta bli att ha sex med igen. Ja? Det är ju typ vad som har hänt.
Citera
2015-10-04, 12:51
Medlem
Hon kan väl skriva om detta, men det kan ju inte vara tal om en åtalspunkt?

Samspel med andra människor är alltid i viss mån komplicerat, det är väldigt ofta som folk man umgås med inte uppför sig exakt som man vill att de ska uppföra sig. Det är något man måste lära sig för att kunna bli vuxen. Tills man har begripit det, att man inte kan få precis allt på sina egna villkor, så är man en snorunge, oavsett hur många år man har levt.
Citera
2015-10-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexapa
Oavsett det var kränkande, obekvämt och ovärdigt undrar jag varför hon går ut med det offentligt. Om det är ett brott karln begått går Lizette till polisen och är det inte ett brott så går man väl f-n inte ut och diskuterar detta i eget namn om man inte vill bli stämplad WT sprutluder. Varför öppet gå ut med att man hoppar i säng med vad som helst utan att känna personen först, obegripligt!

Jo det är så det ska vara i Sverige nu för tiden.

Lika bra man accepterar denna mentalitet. Undrar lite vad hennes föräldrar tycker om artikeln men allting är väl okej numer. Jag är inte anti, jag tycker folk får göra vad de vill. Att föreställa mig henne nersprutad känns ganska trevligt också och jag välkomnar fler sådana här artiklar.
Jag känner personligen att tinder-dejtande och feminister bör jag nog hålla mig borta från. Men, den som tycker det är kul kan ju köra på.
Citera
2015-10-04, 12:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppolino
Jomen vad du har läst har ju inte så mycket att göra med vad som står i tråden. Du har ju inte ännu till fullo tillgodogjort dig vad Lizette har skrivit. Så återkom gärna.

Du har ju också den märkliga åsikten att det är ett brott men sånt bör man bara stryka ett streck över och låta bli att ha sex med igen. Ja? Det är ju typ vad som har hänt.

Hmm börjar undra om det inte stämmer att du har Tourettes och bara måste svara varje litet inlägg...

Men till sakfrågan 99,9% av vi män respekterar kvinnors vilja vid sex. Vill de ha det eller inte så lyder vi. De få som skriver här att de sprutar liksom alltid oavsett vart de vill och talar om sprutluder osv är antingen troll eller ljuger om de nu inte tillhör denna ytterst lilla andel.
Citera
2015-10-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Hon kan väl skriva om detta, men det kan ju inte vara tal om en åtalspunkt?

Samspel med andra människor är alltid i viss mån komplicerat, det är väldigt ofta som folk man umgås med inte uppför sig exakt som man vill att de ska uppföra sig. Det är något man måste lära sig för att kunna bli vuxen. Tills man har begripit det, att man inte kan få precis allt på sina egna villkor, så är man en snorunge, oavsett hur många år man har levt.

Håller med dig! Det är en jävla massa snorungar som klagar på Lizette.

De tycks inte kunna stå ut att de inte får allt på sina egna villkor. Det är något de måste lära sig för att bli vuxna.
Citera
2015-10-04, 13:09
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag gjorde inte jämförelsen sperma-bajs utan att tvinga på sin partner något den inte vill och säger nej tack till.
Tjejer får ibland fontänorgasmer som består av rätt mycket piss. Ska vi börja ha detta och kräva få ha detta i ansiktet på er killar stup i kvarten?
Precis innan tjejen kommer oavsett var du som kille befinner dig i din orgasm så knuffar tjejen undan dig sätter sig på ditt ansikte och sprutar…sen lägger hon sig asnöjd bredvid och skiter i dig och din skrumpnande penis…kul? sexigt? gör att du verkligen gillar läget ha sex med henne?

Du kan ju inte riktigt jämföra piss med sperma. Piss är kroppens avfall medans sperma är det som ger upphov till liv och dessutom kommer från en helt annan plats i kroppen.

Det du gör är att jämföra saliv med spya.
Citera
2015-10-04, 13:15
Medlem
BetongNasses avatar
Ett feministiskt sprutluder i karriären, kan bli en ny dokusåpan på TV3

Citat:
Lizette Edfeldt är studerar Journalistik och multimedia vid Södertörns högskola.
Citat:
Tjejen föll när killen kallade sig själv för feminist.
Enda chansen att få det till våldtäkt är om kanske de mentala förmågorna för att kunna samtycka saknas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in