2015-10-04, 09:54
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Men Mr asberger snälla rara. Man använder liknelser i språket ela tiden. Folk som gjort bort sig säger att dom vill dö, folk som är trötta känner sig som vrak, man säger att man känner sig påkörd av tåget osv osv. De handlar om att beskriva sin upplevelse på ett sätt så att andra kan förstå.

Om man säger att man känner sig våldtagen förstår gemene man att man känner sig kränkt och utsatt helt enkelt

Det är inte samma sak. Ordet våldtäkt används konstant oerhört godtyckligt av feminister med tveksam agenda och ordet håller helt på att förlora sin tyngd.
Citera
2015-10-04, 10:01
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Det är inte samma sak. Ordet våldtäkt används konstant oerhört godtyckligt av feminister med tveksam agenda och ordet håller helt på att förlora sin tyngd.
Mycket riktigt
Citera
2015-10-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla

Likaväl som det lika godtyckligt förringas för att det ska förlora sin tyngd. Dragkampen pågår. Har man bara huvud att tänka med är det helt uppenbart i den här tråden att hennes upplevelse ska hånas, skrattas åt och att hon ska ses som en WT slampa hora och ett sprutluder.

Det har till och med framförts i tråden att hon är utsatt för ett brott.

Och den som ansåg att det var ett brott antydde också att hon inte borde anmäla det utan att låta det vara. Den som skrev det sa det kritiskt om henne. Som om hon hade anmält, som om hon ens nämnt något om att anmäla det.

Det är fascinerande.

Det är är fascinerande tragiskt att en man säger att kvinnan är utsatt för ett brott och ger henne kritik för att hon ens nämner det med några få rader på internet.

Fy fan på ludret.
Citera
2015-10-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
... Har författaren rätt, är det att likställa med våldtäkt att få sperma i ansiktet ...
Det gör hon inte, hon skriver, precis som du anger i rubriken, att hon kände sig våldtagen. Hon gör inget anspråk på, till skillnad från dig, att det ska likställas med våldtäkt. Jag blir så förbannat trött på din och dina gelikars misogyna slirande med sanningen. För sedan väljer ni alla att diskutera just det som du felaktigt har bestämt att hon påstår. Poängen med hennes artikel är heller inte hur hon väljer att leva sitt liv, utan hur den omogne pojken väljer att uppföra sig. Om han begår något brott eller ej kan jag inte bedöma, men att han är egotrippad står utom allt tvivel.
Citera
2015-10-04, 10:54
Medlem
hemliga.agentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
det är ju hundra gånger skönare att komma i en tjej.

Inte i en sån tjej

En sexig feminin tjej, gärna det.
En torr journalist-feminist... not so much.
Citera
2015-10-04, 11:07
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Dumt gjort, mycket dumt, av honom, men man undrar vad hon kommer att använda för ord vid en riktig våldtäkt.
Citera
2015-10-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Dumt gjort, mycket dumt, av honom, men man undrar vad hon kommer att använda för ord vid en riktig våldtäkt.

Absolut. Det är något vi alla bör fundera över resten av året. Kan tänka mig att frågan kan bli ordentligt genomlyst vid nobelpristagarnas årliga diskussion. Det finns ju så många aspekter i denna din fråga att man med spänning ser fram emot nobelpristagarnas slutsatser i ansiktet på ja på om det kanske är någon kvinna som får nobelpriset. Kanske hon då kan uttala sig? Eller vad tror du?
Citera
2015-10-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Om du nu undrar vad människors sexuella preferenser har med ämnet att göra så borde du onekligen inte fråga alla du svarar hur, var och när dom runkar.

Har du tourettes?

Borde jag ju absolut göra din lilla slampa. Du uttalar dig om din sexualitet här och då är den väl uppe på bordet för diskussion.

Så jag är jättetacksam om du förklarar hur du tänkte när du svarade i den här tråden? Du förstår inte personligen?

Förstår du opersonligen manin att spruta alla tjejer i ansiktet och vad har denna din personliga eller opersonliga förståelse att göra med att Lizette träffat en liten gosse som har en fix idé om det som just du inte personligen förstår?

Du har hellre en mani på att spruta i kvinnorna. Hundra gånger hellre till och med.

Så min fråga är ju om du gör det mot deras vilja också? Det är ju vad tråden handlar om. Att spruta? Mot någons önskan om att inte bli sprutade. Du förstår ämnet eller?
Citera
2015-10-04, 12:05
Medlem
RickRozays avatar
Jag tror att det konstigase med det här är att Lizette Edfeldt är öppen om det här i media. Jag personligen skulle aldrig våga spruta nån brud i fejset på andra dejten, frågan är litegrann hur Lizette är på en dejt. Hon kanske är väldigt lättsam och snubben kanske såg ner på henne litegrann.

Sperma, sperma, sperma!!
Citera
2015-10-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Jag tror att det konstigase med det här är att Lizette Edfeldt är öppen om det här i media. Jag personligen skulle aldrig våga spruta nån brud i fejset på andra dejten, frågan är litegrann hur Lizette är på en dejt. Hon kanske är väldigt lättsam och snubben kanske såg ner på henne litegrann.

Sperma, sperma, sperma!!

Såg ner på henne? Nej jag tror att han respekterade henne djupt och högt och fortsätter med det livet ut. Det gränsar till dyrkan och stark och innerlig kärlek också. Det är bara en gissning men men ...
Citera
2015-10-04, 12:17
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Nej det är du som är dum i huvudet. En musprutt är ofrivilligt/något som råkar ske. Att spruta någon I ansiktet är högst medvetet. Jämförbart är väl att hon stoppar in ett finger i röven under akten och sen torkar av sig i ditt ansikte. Mysigt va?
Ännu sjukare blir det när han göt detta i ett tydligt förnedringssyfte utan att veta om hans partner gillar de eller ej.
Att förnedra varandra är ok om båda är med på de. I alla andra fall är man as

Förstår mig inte alls på er som säger att hon får skylla sig själv.
Jag och min flickvän har ibland "vaniljsex ", ibland dominerar jag henne och ibland vise versa. De e något vi uppskattar i sängen och vi gör de baserat på vad vi gillat sexuellt. De har inget att göra med vårt förhållande i övrigt. Där är vi jämställda och likvärdiga. De handlar om grundläggande respekt för sin omgivning, skäms fan över mänskligheten när jag läser era kommentarer. .
Du skulle alltså skriva en insändare till nån feministsida om en tjej hade torkat fingret på ditt ansikte efter att hon fingrat dig? Din fjant.

Folk i det här landet får fan ta och skärpa till sig. Det finns tvål och vatten och man får väl för fan se till att ryta ifrån. Hur fan ska det se ut om hundra år i Sverige, ska det bo 15 miljoner mjäkiga syltryggar här som ropar på staten så fort någon tappar en brödsmula eller.

Sen tror jag inte att ansiktssprutet eller ens "machokulturen" (något vi uppenbarligen behöver mer av i Sverige, både hos kvinnor och män) är orsaken till att hon skriver det här. Det skulle inte förvåna mig om hon blir lite upproriskt kåt när hon sitter och skriver om hur den coola killen sprutade henne i ansiktet. Bara den biten att hon träffade honom igen efter första ansiktssprutet. Hon gick tillbaka till honom för han gjorde inte som hon ville och det gillar tjejer (oavsett vad de påstår).
Citera
2015-10-04, 12:18
Medlem
Roligaste jag vart med om.

Det här kan inte vara sant.

Så jävla typiskt Svenska feminister som inte ens kan ha sex utan känna sig att dom blir förnedrad och måste genast kalla någon våldtäktsman för att rättfärdiga sitt knull.

Visste att det bara var en tidsfråga.

Tjejen knullar 2 ggr i rad med en kille hon inte känner och sen kallar han våldtäktsman.

Om det nu är sant så är killen en idiot för att han inte lyssnar på tillsägelse första gången men knappast en våldtäktsman.

Det här visar ju också att hon gärna knullar runt på första dejterna och det är här skyltar hon om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in