2015-10-03, 19:36
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
I brist på Ingrid Klering eller.........

Jag har läst dina inlägg under många år utan att kommentera.

Du är en av de skribenter som på Flashback blandar logiska resonemang med rena fantasier.

Även fast vi häckar på samma konspirationsforum.

Samtidigt som du vill att jag och andra ska tro dig.

Där dina teorier sammantaget förutsätter flera gärningsmän. Hela världen deltog samtidigt. Enligt Dammegårds principer. Där Klering är den gemensamma nämnaren. Eftersom hon efter att lockat OP i en fälla raskt efteråt gifte sig med en Palmehatare där en present via en tavla som hon gav Mårten dåliga vibbar är ett bevis för hennes inblandning.

Jag kan lova dig en sak.

Det var inte Klering eller hennes familj eller blivande make som gav Holmer order.

Allvarligt talat iesho.

Tror du själv ärligt på dina egna teorier.
Självklart tror jag på mina teorier även om jag inte tar för givet att jag har rätt. Men jag tycker att ditt referat av vad jag har skrivit är riktigt osakligt. CIA är inte precis hela världen även om det kan tyckas så ibland.

Förstår inte varför just Klering inte ska granskas? Hon var en av dem som visste om biobesöket och det verkar som att initiativet att gå på bio i mycket kom från henne.

Men det är väl högerskon som klämmer antar jag. Det går tydligen lättare att misstänka socialdemokrater...

Vilka fantasierna skulle vara vet jag inte, men du kan kanske precisera?
Citera
2015-10-03, 19:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
En alltför vanlig tendens bland privatspanare och konspirationsteoretiker i största allmänhet. En person som Sven Anér är kanske det mest kännetecknande exemplet. Dessa personer kan metodiskt rota fram uppgifter och dokument med en sann nörds oförtröttlighet och presentera materialet på ett sakligt sätt. Men när det sedan ska till analyser och logiska slutledningar utifrån materialet går det käpprätt åt helvete. Då hamnar man i fantasins värld, där det inte tycks finnas någon ände på konspirationens omfattning.
Ett osakligt resonemang mot en komplex och omfattande konspiration.
Citera
2015-10-03, 21:48
Medlem
riskybizzys avatar
I den här bloggen hävdas att den s.k. "sjukhusspionen" var knuten till Arla Gryning. Skribenten säger sig själv ha träffat honom. Har inte tidigare hört kopplingen till Arla Gryning. Det är intressant med tanke på herrarna H.H. och E.C. och deras inbladning i affären. Det är ju inte långsökt att göra kopplingen att det är inom ramen för samma nätverk som dessa är aktiva i Palmemordsutredningen.

http://joh27cam94lou.bloggo.nu/-Stay-behind-och-Sjukhusaffaren/

Edit, bifogar även Jallais artikel om sjukhusaffären

http://www.jallai.se/2011/05/sjukhusaffaren-%E2%80%93-starring-ebbe-carlsson-hans-holmer-och-carlos-schakalen/
Senast redigerad av riskybizzy 2015-10-03 kl. 21:52.
Citera
2015-10-03, 23:03
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
I den här bloggen hävdas att den s.k. "sjukhusspionen" var knuten till Arla Gryning. Skribenten säger sig själv ha träffat honom. Har inte tidigare hört kopplingen till Arla Gryning. Det är intressant med tanke på herrarna H.H. och E.C. och deras inbladning i affären. Det är ju inte långsökt att göra kopplingen att det är inom ramen för samma nätverk som dessa är aktiva i Palmemordsutredningen.

http://joh27cam94lou.bloggo.nu/-Stay-behind-och-Sjukhusaffaren/

Edit, bifogar även Jallais artikel om sjukhusaffären

http://www.jallai.se/2011/05/sjukhusaffaren-%E2%80%93-starring-ebbe-carlsson-hans-holmer-och-carlos-schakalen/
Så Jan Lindqvist skulle alltså fått toppjobb på fastighetskontoret och en fin dator som tack för sitt spioneri 30 år tidigare...jo, tjena...
Citera
2015-10-03, 23:44
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Så Jan Lindqvist skulle alltså fått toppjobb på fastighetskontoret och en fin dator som tack för sitt spioneri 30 år tidigare...jo, tjena...

"Nu är Jan Lindqvist avdelningschef på Fastighetskontoret i Göteborgs kommun. Förtroendeuppdrag inom socialdemokratin vittnar om band till partiet. "

Jobbet stämmer väl. Han syftar kanske på porrsurfardatorn, vad vet jag. Det intressanta i sammanhanget var att AGAG nämndes

http://www.realtid.se/ArticlePages/200504/19/20050419171425_Realtid492/20050419171425_Realtid492.dbp.asp
Senast redigerad av riskybizzy 2015-10-03 kl. 23:47.
Citera
2015-10-04, 09:51
Medlem
mvagrippas avatar
Expressen skriver idag om Olof Palmes försvunna dagbok. En riktigt intressant fråga som kastar blickarna åt håll som hittills varit tabu på många håll i sverige

http://www.expressen.se/nyheter/palmes-dagbok-ar-en-gata-for-utredningen/

Först gäller det att fastställla om det är en dagbok eller en arbetskalender som avses. På facebook hävdar Totte Vallin att tidiga uppgifter i media gjorde gällande att OPs dagbok redan på mordnatten togs om hand av Thage G Petersson, han fanns bevisligen på regeringssammanträdet på Rosenbad under mordnatten. Sedan finns uppgiften här att det var SÄPO som beslagtog dagboken.

https://www.youtube.com/watch?v=As9z4jNoyxs

Bra att frågan tas upp och ett granskande ljus och riktas mot kretsen runt OP och det egna partiet. Lars Borgnäs tog för många år sedan upp märkligheterna på partihögkvareret där en lapp m uppgifter om hot mot OP i samband med Norrköpingsmötet försvann från pressekreteraren Leif Gustavssons skrivbord. LG var i sin tur tillsammans med dåvarande borgarrådet Inger Båvner, hon som fick mottaga Ivan von Birchans förvarning om att något var på gång mot Palme. Av vad som hittills kommit fram gjorde Båvner inte mycket för att slå larm till OP, kanske gjorde hon det men OP ignorerade detta?

Mycket har gjorts för att beskriva Birchan , Anders Larsson och Jörgen B som icke trovärdiga. I Birchans fall har hans eget sätt underlättat detta. Men faktum kvartstår , ett par veckor för MOP slår dom larm om att något ska hända OP och dom får rätt.
Senast redigerad av mvagrippa 2015-10-04 kl. 09:56.
Citera
2015-10-04, 10:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Expressen skriver idag om Olof Palmes försvunna dagbok. En riktigt intressant fråga som kastar blickarna åt håll som hittills varit tabu på många håll i sverige

Först gäller det att fastställla om det är en dagbok eller en arbetskalender som avses. På facebook hävdar Totte Vallin att tidiga uppgifter i media gjorde gällande att OPs dagbok redan på mordnatten togs om hand av Thage G Petersson, han fanns bevisligen på regeringssammanträdet på Rosenbad under mordnatten. Sedan finns uppgiften här att det var SÄPO som beslagtog dagboken.

Bra att frågan tas upp och ett granskande ljus och riktas mot kretsen runt OP och det egna partiet. Lars Borgnäs tog för många år sedan upp märkligheterna på partihögkvareret där en lapp m uppgifter om hot mot OP i samband med Norrköpingsmötet försvann från pressekreteraren Leif Gustavssons skrivbord. LG var i sin tur tillsammans med dåvarande borgarrådet Inger Båvner, hon som fick mottaga Ivan von Birchans förvarning om att något var på gång mot Palme. Av vad som hittills kommit fram gjorde Båvner inte mycket för att slå larm till OP, kanske gjorde hon det men OP ignorerade detta?

Mycket har gjorts för att beskriva Birchan , Anders Larsson och Jörgen B som icke trovärdiga. I Birchans fall har hans eget sätt underlättat detta. Men faktum kvartstår , ett par veckor för MOP slår dom larm om att något ska hända OP och dom får rätt.
Syftar du på den våta drömmen att Olof Palme skulle ha varit pedofil så är väl det inte tabubelagt, det har till och med gjorts underhållning på det temat.

Däremot är misstankar mot Gösta Söderström och Ingrid Klering tabu - t.o.m. här på Flashback!
Citera
2015-10-04, 10:46
Medlem
Citat:

Jag får intrycket när jag läser Expressens artikel att de sett ett beslagsprotokoll, vilket ju tyder på att det är SÄPO som tar den.

Leif Gustafssons försvunna anteckningar är onekligen högintressanta, eftersom de antyder existensen av en mullvad på partihögkvarteret.
Citera
2015-10-04, 10:52
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
ja vad är problemet? Jag läste att Palme fick ett telefonsamtal vid lunchtid som gjorde han upprörd.Tänk om det handlade om någt om den där Harward affären?Att någon försökte konspirera och ljuga om den. Dokument som Palme inte ville ha registrerat i det offentliga riksdagsarkivet. Jag kan inte förstå att det skulle vara omöjligt. Och jag tror också att det finns en möjlighet att Lisbet Palme inte skulle säga något om det. För henne kanske det räckte att det var Krister Pettersson som sköt och hon tror kanske att han var lejd. Och vad spåret leder vidare kanske skulle skada samhället och Socialdemokraterna på något vis.Därför säger hon inget om det. Det är givetvis spekulativt, men man kan inte avfärda det så lättvindigt att mördarna inte på något vis lurat Palme, så att de visste att han skulle passera Tunnelgatan.

Utredning under de 30 år! Det enda polisen har lyckats med är att hitta två kulor i anslutning till mordplatsen. De vet att de bytte sida på Sveavägen, för att Lisbet Palme ville titta i ett skyltfönster mitt i natten, och att han sköts av en man som sprang i från platsen in på Tunnelgatan. Kulorna vet man inte ens om det är de rätta och kulorna var det inte ens polisen som hittade.

Var läste du det? Birgitta Dahl påstår att Palme var upprörd men ingenting mer om orsaken. Att det skulle bero på ett telefonsamtal är nytt. Ulf Dahlsten hävdar att Palme var upprörd över något han letade efter men inte kunde finna. Det skulle ju kunna vara den berömda anteckningsboken.
Citera
2015-10-04, 10:59
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Syftar du på den våta drömmen att Olof Palme skulle ha varit pedofil så är väl det inte tabubelagt, det har till och med gjorts underhållning på det temat.

Däremot är misstankar mot Gösta Söderström och Ingrid Klering tabu - t.o.m. här på Flashback!

Ett riktigt ointelligent inlägg. När du raljerar med en så fruktansvärd sak som pedofili visar du på en total likgiltighet för de offer som drabbats.

Har Gösta Söderström och Ingrid Klering haft tillgång till Olof Palmes dagbok?
Båda har diskuterats flitigt. Söderström blev t o m av med sitt jobb pga hans åsikter runt MOP. När det gäller IK gäller att ha mer på fötterna än att hon ville gå hem från bion, köpt en aldrig uppvisad tavla till Mårten Palme och att hon gifte sig och fick barn med Odd Eiken om det ska riktas riktiga misstankar mot henne.
Citera
2015-10-04, 11:37
Medlem
hehehos avatar
fel
Senast redigerad av heheho 2015-10-04 kl. 12:26.
Citera
2015-10-04, 11:47
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ett riktigt ointelligent inlägg. När du raljerar med en så fruktansvärd sak som pedofili visar du på en total likgiltighet för de offer som drabbats.

Har Gösta Söderström och Ingrid Klering haft tillgång till Olof Palmes dagbok?
Båda har diskuterats flitigt. Söderström blev t o m av med sitt jobb pga hans åsikter runt MOP. När det gäller IK gäller att ha mer på fötterna än att hon ville gå hem från bion, köpt en aldrig uppvisad tavla till Mårten Palme och att hon gifte sig och fick barn med Odd Eiken om det ska riktas riktiga misstankar mot henne.
Jaså, jag raljerar? Så vad syftar du på med "En riktigt intressant fråga som kastar blickarna åt håll som hittills varit tabu på många håll i Sverige" om man får fråga?

Jo, Eva Bengtsson var ju ett offer för pedofiler. Vuxna våldtog henne i en lägenhet som övervakades av polisen. Till saken hör att också hennes pappa var polis och att det hela tycks ha varit ett upplägg inför valet 1976. Men det kom nog inga socialdemokrater till Hopps lägenhet så det blidde bara ett pm som bluffanspelade på justitieministerns relation med en bekant till Doris Hopp. Men nu raljerar jag väl igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in