Citat:
Först skriver du "hemliga", sen skriver du "helt öppen med". Jag får inte riktigt ihop det.ÖB:s hemliga krigsdagbok är väl något som Jallai hänvisar till rätt ofta i sina böcker. Men jag har aldrig förstått vad det handlar om. Är det något sekretessbelagt material som Jallai lyckats få tag i genom sina kontakter? Eller är det något som är öppet för vem som helst att läsa? Krigsarkivet? Har Ljung själv offentliggjort det?
Citat:
Jag vet att Frånstedt berör Bordellhärvan ganska utförligt i Spionjägaren del 1 eller del 2. Och att mycket fokus hamnar på Palme-frågan. Jag minns faktiskt inte vad han skriver om det. Är det någon som läst böckerna mer nyligen som minns?
När man går in på hemsidan du hänvisar till står det:
Eva Bengtsson pekade särskilt ut Olof Palme som bordellkund och fick i Världen idag stöd för sitt påstående av Olof Frånstedt, byråchef på Säpo, Margareta Lidner, syster till Doris Hopp, samt Ove Sjöstrand, polis som utredde härvan.Och när man går in på Världen idag så står det:
Eva Bengtsson pekade särskilt ut Olof Palme som bordellkund och fick i Världen idag stöd för sitt påstående av Olof Frånstedt, byråchef på Säpo, Margareta Lidner, syster till Doris Hopp, samt Ove Sjöstrand, polis som utredde härvan.Men det verkar svårt att hitta källan till påståendena. Har verkligen Frånstedt påstått något liknande, någon som vet?