2015-10-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Det tror jag nog inte att så är fallet.Då hade han nog inte avslutat boken med efterordet;

"Men jag är lika övertygad om att sydafrikanska motiv har sammanfallit med gemensamma inhemska intressen, för att inte säga västliga intressen som alla har samverkat."

Jag tror nog att de flesta deltagarna i tråden har insett att så är fallet och att olika signaturer i tråden knutna till dessa upprepat försökt blåsa i den tomt ljudande luren utan framgång. Att så sker nu är heller ingen tillfällighet...
Citera
2015-10-02, 23:01
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Du vet säkert massor om detta. Men att avfärda en bok enkom för ett kapitel om en "knarkare i London" är inte seriöst.
Känns mera som du har nått emot Wall som person.
Det är din fulla frihet att tycka vad du vill om honom som person.
Men att spy galla över hans böcker och benämna honom som krämare får dig att framstå som en väldigt liten människa.
Jag hade väldigt höga tankar om Wall grundade på hans tidigare böcker. Mörkläggning är lysande och Mordgåtan en riktigt bra sammanfattning för nytillkomna i ärendet. När jag hörde om Konspiration blev jag väldigt hoppfull och förväntade mig något substantiellt och initierat. För att sälja boken talade han om att många hade börjat berätta om saker man inte gjort tidigare. Med mera med mera. Besvikelsen blev därför väldigt stor när jag läst den och efter att jag hört honom intervjuas i media i anslutning till boken förstår jag att han helt har tappat stinget och hungern som grävande journalist. Han har sadlat om till populärförfattare av "Världens största..."-serien för att tjäna sitt levebröd. Tråkigt men så är det. Jag har absolut inget emot Wall som person. När vi haft kontakt under åren har han alltid varit juste och trevlig.

På vad sätt menar du att Rausing-kapitliet tillförde palmeärendet? Var det roligt att läsa dramat om Walls kraschade hårddisk? Det blev ju till en parodi på författare som inte har något att berätta. Alla små detaljer måste lyftas fram för att fylla sidorna.
Citera
2015-10-03, 07:15
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det där är helt substanslös desinformation. De kretsar som planerat det "nya" sydafrikaspåret är kända i privatspanarkretsar tidigare där de har bearbetat olika personer med liknande spår tidgare.

Nuvarande sydafrikaspår ser jag som ett motdrag till de spår som är mycket tydligare särskilt när de får stöd från det håll de nu får stöd från.

Mörkläggare och inblandade i händelserna finns i maktens korridorer. Människor som aktivt kan stoppa utredningsåtgärder och styra bort kritik och kompetent folk från utredningen.

Detta att styra bort kompetent folk skedde ju redan på mordnatten.

Vi vet alla att vissa kompetenta personer tilläts sova sin törnrosasömn. Där vissa, som Turbo Lindström, enligt egna ord först läste om mordet i morgontidningen. Där han dessutom lät sig grattas av sina ätteläggar innan han masade sig till jobbet.......

Uppenbarligen fanns det redan i detta skede en önskan om att hålla det på ett plan som Holmer sedan fullföljde. Eller ska vi kanske kalla det rädsla.

Det intressanta är. Vem eller vilka kunde redan i detta skede påverka. Eller berodde det på att ansvariga närvarande chefer inom polisen redan visste att det var Holmers bord. Där initiativ inte vågade tas. Det märkliga är att inte så mycket kommit fram. Trots Inuti Labyrinten.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-10-03 kl. 07:19.
Citera
2015-10-03, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Är böjd att hålla med lite. Kanske inte ett skämt..men milsvidd skillnad mot välskrivna mörkläggning. (Har dock inte lusläst hela än, så jag kanske ändrar uppfattning)

Det är tråkigt att han inte satsat på att gå all in på Holmer. Och hans kontaktnät. Var verkligen IC högsta hönset. Eller ärvde han enbart en maktapparat som han inte kunde styra, men var tvungen att lyda. Där Holmer var exekutiv i denna fråga.

Var han i bilen med Dallas mordnatten. Enligt Jallai hämtades han i Solna på lördagen. Hela mordutredningen startades med en lögn.

Jag personligen tror att han är nyckeln till gåtan. Och till förståelsen av vilka som styrde honom och vems ärenden han egentligen gick. Och vilken ställning han egentligen hade. Och via honom förstå vilka som kunde finnas på plats mordkvällen. Och vilka krafter som än idag har makten att se till att ingenting av vikt kommer fram.

Jag känner inte Wall. Kanske han redan försökt och insett att det inte går att komma vidare. Eller insett att han inte får gå vidare.

Detta är enbart mina egna spekulationer.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-10-03 kl. 07:39.
Citera
2015-10-03, 08:35
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag hade väldigt höga tankar om Wall grundade på hans tidigare böcker. Mörkläggning är lysande och Mordgåtan en riktigt bra sammanfattning för nytillkomna i ärendet. När jag hörde om Konspiration blev jag väldigt hoppfull och förväntade mig något substantiellt och initierat. För att sälja boken talade han om att många hade börjat berätta om saker man inte gjort tidigare. Med mera med mera. Besvikelsen blev därför väldigt stor när jag läst den och efter att jag hört honom intervjuas i media i anslutning till boken förstår jag att han helt har tappat stinget och hungern som grävande journalist. Han har sadlat om till populärförfattare av "Världens största..."-serien för att tjäna sitt levebröd. Tråkigt men så är det. Jag har absolut inget emot Wall som person. När vi haft kontakt under åren har han alltid varit juste och trevlig.

På vad sätt menar du att Rausing-kapitliet tillförde palmeärendet? Var det roligt att läsa dramat om Walls kraschade hårddisk? Det blev ju till en parodi på författare som inte har något att berätta. Alla små detaljer måste lyftas fram för att fylla sidorna.
Personligen tycker jag att hans mörkläggningsböcker är mera färgade av hans egna teorier.
I de böckerna "förstör" han vittnesmålen från mordplatsen genom att tydligt förstärka delar i vittnesmålen som pekar i riktingen som stärker hans scenario. Kanske är det omedvetet från Walls sida. Men hans sätt att skriva förändras när vittnen runt mordplatsen hanteras.
i Denna bok är mycket mera analyserade och informativ om ett svårförklarat ämne som AGAG/Stay-behind är.
Kapitlet om Rausing skiljer sig från övriga. Det är mera privat sin utformning.
Personligen uppskattade jag det. Då jag enbart läst i slaskmedia om hans kontakt med Eva Rausing. Nu fick man en bredare bild av som hade förekommit.
Citera
2015-10-03, 09:14
Bannlyst
Vi måste koka ned allt till minsta gemensamma nämnare. Det vi vet är att Lisbet innan hon blev påverkad av säpo sa att det såg ut att vara Ustasja från Jugoslavien. Då betyder det att mordet handlar om vapen. Palme var ju medlare mellan Iran och Irak-vi vet ju att där fanns det stor risk att man trampade de stora elefanterna på tårna. Kan sossarna haft liknande agenter i Iran Irak som i Sydafrika när det gällde apartheid för att få slut på vapensmugglingen? Kan Sverige har varit inblandad i något som inte får komma ut. Kan Sverige bidragit med pengar för att gynna vissa ledare och gjort att något diktator/västledare/hög militär förlorat pengar/anseende/heder. Det kan också handla om att Sverige i hemlighet sålde vapen eller låtsades sälja vapen till maffiosos som sen fattade att de blivit blåsta och hämnades. Jag tycker valet av vapen lite clintanstil det överdrivna känns juggemaffia lång väg.
Senast redigerad av peterknuda 2015-10-03 kl. 09:19.
Citera
2015-10-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Vi måste koka ned allt till minsta gemensamma nämnare. Det vi vet är att Lisbet innan hon blev påverkad av säpo sa att det såg ut att vara Ustasja från Jugoslavien. Då betyder det att mordet handlar om vapen. Palme var ju medlare mellan Iran och Irak-vi vet ju att där fanns det stor risk att man trampade de stora elefanterna på tårna. Kan sossarna haft liknande agenter i Iran Irak som i Sydafrika när det gällde apartheid för att få slut på vapensmugglingen? Kan Sverige har varit inblandad i något som inte får komma ut. Kan Sverige bidragit med pengar för att gynna vissa ledare och gjort att något diktator/västledare/hög militär förlorat pengar/anseende/heder. Det kan också handla om att Sverige i hemlighet sålde vapen eller låtsades sälja vapen till maffiosos som sen fattade att de blivit blåsta och hämnades. Jag tycker valet av vapen lite clintanstil det överdrivna känns juggemaffia lång väg.

Ditt inlägg bevisar varför Palmemordet hamnat under tråden konspirationer.

Där den gemensamma nämnaren efter att kokats ut.

Bevisar att en lögn aldrig i längden kan vinna över sanningen.

Det handlar enbart om hur lång tid det krävs.

Det tog 50 år innan sanningen bakom DC3an avslöjades.
Citera
2015-10-03, 09:54
Medlem
hehehos avatar
Just nu pågår en intensiv kampanj för att Sverige skall gå med i Nato.
Om sanningen om palmemordet kom fram skulle det kunna störa denna process.
IMHO: Därför läggs det en del professionella resurser för att blanda om korten just nu.
Citera
2015-10-03, 10:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
I stället för att koka ned borde du rensa bort: LP sa inte att det såg ut för att vara Ustasja, utan det var en av de idéer hon hade om vilka det skulle ha kunnat vara.
Citera
2015-10-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
I stället för att koka ned borde du rensa bort: LP sa inte att det såg ut för att vara Ustasja, utan det var en av de idéer hon hade om vilka det skulle ha kunnat vara.

I brist på Ingrid Klering eller.........

Jag har läst dina inlägg under många år utan att kommentera.

Du är en av de skribenter som på Flashback blandar logiska resonemang med rena fantasier.

Även fast vi häckar på samma konspirationsforum.

Samtidigt som du vill att jag och andra ska tro dig.

Där dina teorier sammantaget förutsätter flera gärningsmän. Hela världen deltog samtidigt. Enligt Dammegårds principer. Där Klering är den gemensamma nämnaren. Eftersom hon efter att lockat OP i en fälla raskt efteråt gifte sig med en Palmehatare där en present via en tavla som hon gav Mårten dåliga vibbar är ett bevis för hennes inblandning.

Jag kan lova dig en sak.

Det var inte Klering eller hennes familj eller blivande make som gav Holmer order.

Allvarligt talat iesho.

Tror du själv ärligt på dina egna teorier.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-10-03 kl. 11:29.
Citera
2015-10-03, 14:46
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag tror nog att de flesta deltagarna i tråden har insett att så är fallet och att olika signaturer i tråden knutna till dessa upprepat försökt blåsa i den tomt ljudande luren utan framgång. Att så sker nu är heller ingen tillfällighet...

Den tomma ljudande luren skiljer sig nog en del på vad spaningsledningen anser,som har tillgång till hela det hemliga utredningsmaterialet.

http://www.expressen.se/nyheter/sydafrika-hetaste-sparet-i-mordarjakten/
Citera
2015-10-03, 17:11
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
I brist på Ingrid Klering eller.........

Jag har läst dina inlägg under många år utan att kommentera.

Du är en av de skribenter som på Flashback blandar logiska resonemang med rena fantasier.

Även fast vi häckar på samma konspirationsforum.

Samtidigt som du vill att jag och andra ska tro dig.

Där dina teorier sammantaget förutsätter flera gärningsmän. Hela världen deltog samtidigt. Enligt Dammegårds principer. Där Klering är den gemensamma nämnaren. Eftersom hon efter att lockat OP i en fälla raskt efteråt gifte sig med en Palmehatare där en present via en tavla som hon gav Mårten dåliga vibbar är ett bevis för hennes inblandning.

Jag kan lova dig en sak.

Det var inte Klering eller hennes familj eller blivande make som gav Holmer order.

Allvarligt talat iesho.

Tror du själv ärligt på dina egna teorier.

En alltför vanlig tendens bland privatspanare och konspirationsteoretiker i största allmänhet. En person som Sven Anér är kanske det mest kännetecknande exemplet. Dessa personer kan metodiskt rota fram uppgifter och dokument med en sann nörds oförtröttlighet och presentera materialet på ett sakligt sätt. Men när det sedan ska till analyser och logiska slutledningar utifrån materialet går det käpprätt åt helvete. Då hamnar man i fantasins värld, där det inte tycks finnas någon ände på konspirationens omfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in