2015-10-02, 05:52
Medlem
Harrybs avatar
http://sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=hades

http://sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=troja

http://sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=asgard

http://sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=lil-bertha

Detta var nyheter jag hitta på Svea när jag satt och bläddra i "ANDRA FYRVERKERIER I SAMMA KATEGORI" på deras hemsida.

Det verkar även som man ska kunna köpa 50mm Monster styckvis. Dock står där att dom kostar 99kr/st och stämmer det så kan dom slänga sig i väggen med det priset :P
Citera
2015-10-02, 06:04
Medlem
KortStubins avatar
Jag tänkte köra en billigare och miljövänligare variant i år. Jag ska skaffa ett gäng lösviktsgodispåsar och blåsa upp och smälla av så det slår härliga till.
Citera
2015-10-02, 13:00
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Om man nu kan köpa Monster från Svea löst, och dom kostar en hundra kronor, så måste Extremes Salute vara århundradets köp, om dom fortfarande kostar en hundring...
Även deras 30mm är riktigt bra och skulle säga att jag föredrar den framför Monster om jag bortsåg från priset
Citera
2015-10-02, 19:46
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
Om man nu kan köpa Monster från Svea löst, och dom kostar en hundra kronor, så måste Extremes Salute vara århundradets köp, om dom fortfarande kostar en hundring...
Även deras 30mm är riktigt bra och skulle säga att jag föredrar den framför Monster om jag bortsåg från priset

Säga vad man vill om Svea 50mm Monster, men stor variation på sina effekter har dom lyckats med iaf. Jag tycker helt klart att dom har dom bästa effekterna på marknaden vad det gäller 2" bomber. Kanske lite för mycket guld effekter. Men annars är där lite mer quality effekter om man jämför med många andra.

Vist är där mycket bättre tryck i Extremefireworks Salute och Royal Partys 50mm bomb. Men effekterna i dom är rätt så tråkiga om man tänker efter. Extremefireworks har iaf lyckats med en sak, och det är att kulan lyser upp rejält när dom åker upp (vilket jag tycker är rätt häftigt). Sen är även knallen i Extremes Salute jävligt go.
Citera
2015-10-02, 23:53
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Säga vad man vill om Svea 50mm Monster, men stor variation på sina effekter har dom lyckats med iaf. Jag tycker helt klart att dom har dom bästa effekterna på marknaden vad det gäller 2" bomber. Kanske lite för mycket guld effekter. Men annars är där lite mer quality effekter om man jämför med många andra.

Vist är där mycket bättre tryck i Extremefireworks Salute och Royal Partys 50mm bomb. Men effekterna i dom är rätt så tråkiga om man tänker efter. Extremefireworks har iaf lyckats med en sak, och det är att kulan lyser upp rejält när dom åker upp (vilket jag tycker är rätt häftigt). Sen är även knallen i Extremes Salute jävligt go.
Det beror på vad man går igång på, det är sant. Jag är mycket för höga smällar, lite barnsligt men men...
Hoppas att Sveas priser inte stämmer att dom ska kosta en hundring, för fina effekter är det helt klart, men är jag beredd att lägga dom pengarna det på dom...njae...
Citera
2015-10-03, 01:34
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
Det beror på vad man går igång på, det är sant. Jag är mycket för höga smällar, lite barnsligt men men...
Hoppas att Sveas priser inte stämmer att dom ska kosta en hundring, för fina effekter är det helt klart, men är jag beredd att lägga dom pengarna det på dom...njae...

Nej jag håller fullständigt med Er. 100kr för en 2" är bara löjligt. Köper själv 3" i Sverige för 50-60kr/st.

Men är man kräsen och vill ha fina effekter och inte har något tillstånd till större produkter. Så tycker jag man ska satsa på Sveas 2".

Men som en vän sa till mig, han var på ett par Svea provskjutningar förra året. Och han sa att kvalitén var så där på dom. Vissa av dom funka inte ens (dom åkte upp men small aldrig). Och förr 100kr/st så ska man ha mycket högre krav än en snygg effekt när dom väl fungerar.
Citera
2015-10-03, 11:52
Medlem
pyro860s avatar
299:- för 6 är ändå en femtiolapp styck, men visst dom sticker ut lite och det är ju kul. Stjärnbomb 50 är också trevliga att växla Extreme och RPs 50mm med. Både mine och krevad Men vi får se, Sveas är bra blandade så det kan vara värt det.

På tal om Svea så är jag lite sugen på dom i år. Haft haft andra märken en del och Sveas tårtor sticker ut lite. Men vad hände egentligen med Sveas blandade härliga tårtor? XeroX tillexempel (https://www.youtube.com/watch?v=1TXnke58UU8) var ju en sjukt bra tårta! Startade med fontän och tjut sen crackling tails, snurror, flying fishes, romerska ljus, kometer och crosette. Givetvis varvat med massa blandade krevader, delfinaler och även vinkelform i vissa delar. Kostade 199:- tror jag först, sen 299:- där runt 2005. Saknar verkligen såna här tårtor..

Spanat in Kick Off från Fyrverkerimästarna lite. Den är också sådär blandad och verkar trevlig. Men ah, vad hände med Svea liksom? Raptor var iofs rätt blandad och Prisma känns också blandad, men det är ju rätt få skott och sådär. Trist, för Svea var verkligen bra på det där. Stinger var ju en annan favorit. Det är iofs ingen enminutstårta med massa skott.

Finns dessa tårtor kvar på typ Svea Store utan att dom finns i annonsbladen?

Om inte; har ni andra tips på andra såna här "bland-tårtor" ~1kg och nån minuts brinntid?
Citera
2015-10-03, 12:18
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
299:- för 6 är ändå en femtiolapp styck, men visst dom sticker ut lite och det är ju kul. Stjärnbomb 50 är också trevliga att växla Extreme och RPs 50mm med. Både mine och krevad Men vi får se, Sveas är bra blandade så det kan vara värt det.

På tal om Svea så är jag lite sugen på dom i år. Haft haft andra märken en del och Sveas tårtor sticker ut lite. Men vad hände egentligen med Sveas blandade härliga tårtor? XeroX tillexempel (https://www.youtube.com/watch?v=1TXnke58UU8) var ju en sjukt bra tårta! Startade med fontän och tjut sen crackling tails, snurror, flying fishes, romerska ljus, kometer och crosette. Givetvis varvat med massa blandade krevader, delfinaler och även vinkelform i vissa delar. Kostade 199:- tror jag först, sen 299:- där runt 2005. Saknar verkligen såna här tårtor..

Spanat in Kick Off från Fyrverkerimästarna lite. Den är också sådär blandad och verkar trevlig. Men ah, vad hände med Svea liksom? Raptor var iofs rätt blandad och Prisma känns också blandad, men det är ju rätt få skott och sådär. Trist, för Svea var verkligen bra på det där. Stinger var ju en annan favorit. Det är iofs ingen enminutstårta med massa skott.

Finns dessa tårtor kvar på typ Svea Store utan att dom finns i annonsbladen?

Om inte; har ni andra tips på andra såna här "bland-tårtor" ~1kg och nån minuts brinntid?
Jag tycker Real Steel från Hammargrens var redigt bra, sticker ut lite. Blandat med tjut, snurror och vinklad vid det paritet.
Citera
2015-10-03, 12:49
Medlem
VemSaDets avatar
Inte mycket kvar nu, har tyvärr inte den känslan som jag har haft varjeår.

Men får se vad som händer när grejerna börjar rulla in.
Var jävligt nöjd med woodstock från EF förra året.

Kanske blir det mer köp av EF detta år.

Har en annan fråga om man vill köpa någon tårta nu typ från sveas åretruntförsäljare kan man bara gå in o handla eller krävs det något tillstånd eller så?

Tänker köpa en konsumenttårta så inget över 1 kg.
Citera
2015-10-03, 13:48
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Jag tycker Real Steel från Hammargrens var redigt bra, sticker ut lite. Blandat med tjut, snurror och vinklad vid det paritet.

En del blått i den, det gillar jag Hur var knallarna? Vad har den för kaliber? På film är den liksom "fluffig" i krevaderna, det är jag inte så glad över, men den är nog snyggare irl.
Senast redigerad av pyro860 2015-10-03 kl. 14:01.
Citera
2015-10-03, 17:53
Medlem
VemSaDets avatar
Tänker skippa svenska marknaden detta år och köra på utländsk vad tycker ni om mitt val?
Skulle nog kostat lika mmycket hos Svea och fått sämre grejer

Blev väldigt jobbigt att tabort vissa tårtor

Citera
2015-10-03, 20:24
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Tänker skippa svenska marknaden detta år och köra på utländsk vad tycker ni om mitt val?
Skulle nog kostat lika mmycket hos Svea och fått sämre grejer

Blev väldigt jobbigt att tabort vissa tårtor

Intressant men vill du skriva om inlägget i den andra tråden för denna tråd har jag för mig är bara för svenska marknaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in